Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 741 ggr
lailas
0

klämbur att låna?????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

undrar vart man kan låna en klämbur av något slag, måns skulle behöva kastreras samt lite annat men det finns ingen möjlighet med vanlig bur då han inte är tavänlig än. och vetrinären måste ju kunna söva honom. vi bor i solberga/västberga i stockholm

Xena
0

kan tyvärr inte hjälpa till, men jag hänger på denna fråga med stort intresse eftersom jag måste också ha tag på en :)

Tezza
0

Jag var nyligen och fick Cosmo rakad och då fick jag låna en klämbur av veterinären. Jag tror att de flesta veterinärer har klämburar. Lycka till!

Lena
0

Hör med katthemmen annars i Stockholmstrakten. Har för mig att Djurhhjälpen har denna typ av burar. Veterinärer och djursjukhus borde ha dem i annat fall som #2 skriver.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Xena
0

#3 Där vi bor (läs: Norrbotten) så är det ingen som vill låna ut sina klämburar. Jag har frågat både veterinär och djursjukhus… men jag får nog försöka pressa dom lite mer i denna fråga när det verkar fungera så pass bra i de södra delarna av vårt avlånga land. Annars så är jag inne på var man kan köpa/hyra/få begagnat så att det *finns* när man verkligen behöver.

Xena
0

lailas: ledsen att jag kapade din tråd!

lailas
0

gör inget xena, ska kolla med stockholmskatthem om dom har, den vetrinären vi går till har ingen klämbur, sorry