Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 554 ggr
gubben
0

Skrämmande läsning

och detta dessutom på ett kattforum där man säger sig älska katter. Det mest rysansvärda är att så många håller med. Efter det här känner jag att jag behöver göra något annat än att läsa på kattforum ett tag.

http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=105804&postdays=0&postorder=asc&start=0

Sidentass
0

Usch..man blir så oerhört ledsen..har man ingen respekt för de små liv som mamman går o bär på…nu när dräktigheten är ett faktum så måste man ta sitt ansvar, ta sitt ansvar genom att ge kattungarna en bra start i livet..o anstränga sig för att hitta hem. Bra hem…o hur i hela fridens namn är man skapt när man tänker sig att välja ut EN liten ur kullen för att behålla medan de övriga helt sonika ska gå döden till mötes…förstår mej inte på hur folk kan resonera…usch säger jag bara…man blir illa till mods för mindre..tror jag går o tar mej en styrkekopp med varmt kaffe!

Sidentass

Leonis
0

Faktiskt mycke konstigt man sett på det forumet och som du säger, Kattälskare hmm vartdå? Nu behöll ju visserligen tjejen alla ungar honan fick så det blev ett Lyckligt slut , tror jag man vet ju inte säkert Fundersam

Hawknestgrove
0

Ja, inte är det upplyftande läsning, precis. Det gäller ju, att tänka efter före. Varför kastrerade hon inte,när hon såg att kattan var gravid? För det var ju meningen att hon skulle göra det nu eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gubben
0

Det verkar som om hon tänker avliva resten av ungarna senare, den uppfattningen fick jag i alla fall. Det finns en uppföljande tråd på allmänna med en fråga om man tycker det är OK att avliva huskattungar. Man blir inte gladare av den precis.

Hawknestgrove
0

Nä, jag är inte mycket inne där… Mest bara för att höra om Fonzie och Siri….

modellflickan
0

Ja att avliva är ju så enkelt, men att lägga ner tid att hitta BRA hem till katterna är ju så klart både tidskrävande och svårare. Typiskt att vissa människor alltid ska ta den enkla vägen.Suck..TA ANSVAR säger jag bara..

brutt
0

2 INSTÄMMER !

Lena
0

Usch och fy vilken vidrig tråd. Säger som ni andra att man ofta blir beklämd när man läser och diskuterar på det forumet. Förr var det bättre, men de senaste åren får man skrämselhicka av den avlivningsvänliga inställningen som råder hos förvånandsvärt många. I dessa lägen längtar jag tillbaka till Nederländerna så in i norden. (Där finns ju liksom i Norge, Tyskland och en del andra länder lag som förbjuder avlivning av friska sällskapsdjur.)

Vad då ta sitt ansvar!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puma77
0

Jag skulle aldrig ha hjärta att avliva de små, för mig e det helt otänkbart. Att ta ansvar i det läget vore att ta hand om o vårda de små liven. Usch

//Pia

evangeline
0

Har också svarat i tråden. Blir helt galen över resonemanget.

Helen

Naquita
0

den tråden fick mig att för första gången inte tycka om kattforum. att sedan gå in i den andre tråden om man tycker de e ok att avliva oskyldiga nyfödda liv..det gjorde mig helt bestört. nej fy för många därinne. förstår inte alls hur de tänker…..kattforum har blivit som ett fängelse. man får bara skriva de man vill om moderaterna tycker de e OK, och att avliva friska djur har helt plötsligt blivit aceptabelt..hemskt!

Lena
0

Jag fattar det inte - hur kan medlemmar propagera för något sådant? Barbariskt och primitivt. Hör inte hemma i modern tid. Mår ärligt talat så illa att jag inte går in där just nu. Klarar bara av det forumet i små portioner.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Man blir så galen när man läser sånt här. Undrar hur man är funtad att kunna avliva kattungar??

Alexej
0

Har ofta tänkt, att många där har konstiga inställningar. Jag tror det är ofta unga tjejer (inget mot alla unga tjejerGlad), men många är skrämmande korkade och obildade. Sedan fattar jag absolut inte varför inte moderatorena lägger sig i konstiga diskussioner. De tjejer där går bara ur diskussioner med känslan att de är bäst, vet allt, kan allt…Skrämmande och de få som har bra inställningar blir bara påhoppad. Som Lena säger, det går ofta bara i små portioner.Ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sessan1
0

FY F*N HUR F*N är folk funtade. *GRÅTER* Hur kan man avliva fullt friska kattungar :(:(:(:;( FY  vilket folk! Är det att ta ansvar?? Nä det är det så F*N inte!

USCH man blir så förb…………d när man hör och läser hur folk tänker om kattungar överhuvud taget!!

Tänk efter före som sagt, nästa gång!

Tycker inte heller det är så roligt att läsa på det kattforumet längre. Läser där ibland, men inte så ofta numer när man läser hur folk gör med sina katter. FY!

Ledsen sessan1

anebit
0

Jag var in och tittade på kattungarna . Jättesöta! Hon visar upp dem alla 5 på flera bilder. Jag fattar inte hur hon tänker  "titta så fina dom är innan jag avlivar dom"  eller, eller……    Hon skriver att hon fått hem till 1 och sen skall hon ha en själv och…

Det är ju en tjej på forumet som erbjuder sig på 2 ställen att ta hand om dom men tjejen har inte komenterat det nån gång.

Usch! Jag blir mörkrädd!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Hm… kanske vi som är inne där kunde klaga till moderatorn? Tycker också att tonen i det forumet har blivit glyttig och konstig.

Alexej
0

Jag skrev nån gång, vet inte varför, till moderatoren, varför de inte lägga sig i. Svar: typ, de ska bara se till att hålla ordningen och inte lägga sig i personligen. men det är tydligen många tonåriga där, som kanske skulle behöver nån moderator, som säger till. Till andra vill de inte lyssnar!Ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

#18 Det är väl i och för sig en riktig tolkning av moderator rollen att en moderator  ska hålla ordning och inte lägga sig i sakfrågan. Skillnaden på det forumet och här är nog att vi som håller i Hittekatter ger oss in och debatterar på ett annat sätt om någon skriver att de tänker avliva friska katter. Därför tar väl diskussionen en annan vändning. Plus att det råder helt andra normer här överlag. Eller också vågar inte så många skriva sådant här inne hos oss. :)

//Lena

vanessa
0

Blir mörkrädd. Därför är jag inte på det forumet längre. Har bättre saker att göra med min tid. För de är ofta för att avliva huskatter, och det spelar ingen roll vad man skriver. Blir så arg, ledsen, rent ut sagt aggressiv i hjärtat. Mållös. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Pelusa
0

Har oxå mycket tidigare haft ett par tre diskussioner med ett par olika moderatorer på det forumet - och blivit ganska beklämd över responsen.

En angelägen tråd om DVs fimpades t ex därför att, så vitt jag förstod orsaken, ingen DV:are ville gå in och bemöta och svara på frågorna som ställdes. (Redigerat en ggn: ska vara DV=Djurens Vänner - och ingenting annat).

En annan gång låstes en lika angelägen tråd om djurhemsföreningen och deras sanslösa 90-dagarsregeln maa man tydligen tyckte att det inte fanns anledning att fortsätta diskussionen - för faktum kvarstod vad man än skrev, tyckte och tänkte (eller nå't sån't).

Undviker oxå, med tanke på mitt blodtryck, som flera andra här, att kika in på det forumet numera, vilket ju iofs lämnar fältet öppet till andra typer av åsikter som ofta får stå emotsagda (som synes…)Generad

/Pelusa