Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 6053 ggr
lillmymlan
0

Kolonikatter i Linköping 15

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Redovisning och ny tråd för ny månad! Flört

Kissar som behöver komma in:

• Musse (synlig)
  • Vithaka (osynlig)
  • Strimma (osynlig)
  • Nya missen (synlig)
  • Nya, nyaste missen (synlig)
  • Nostippen & Fläcken som har stödhem som väntar (synliga)

Här bloggas det

Här är vi på facebook

Här är den förra tråden

Vi har fått låna en stor hundbur där vi matar nu och visst är det missar som äter där, frågan är bara vem och när? Ingen har sett någon, men det är katthår i skålarna så visst är det missar Kyss Vi har den här veckan på oss att fånga in dem med den så vi får anstränga oss ännu mera nu.

Tack för gåvorna och tack för putt och tankar och fina samtal. Utan er skulle jag aldrig klara det här, men tillsammans är vi bara så himla bäst!

Kram
Malin

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Redovisning april 2011 i pdf

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Kvitton

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

En bild på en tuff Buffan Kyss

Mison Kyss håller på att bygga mig en droptrap (den är till missarna alltså) och sedan ska "bara" missarna vara tillräckligt nyfikna för att till slut få komma in i trygghet! Tack Mison! Kyss

*Nalle Puh*

emjon
0

Åh så vacker hon är BuffanKyss Väldigt svårt att kunna föreställa sig henne som tidigare hemlösing.

Ett underbart resultat på din goda omvårdnad och bra mat som kissarna fårKyss.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MariannE11
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Buffan ser så kramgod ut….Kusin Belle hälsar….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

lillmymlan
0

Och ingen säger något :) det var ju fel pdf som jag hade lagt upp :) här kommer den riktiga!

Sorry Skäms

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Buffan kan man tro är kramgod :) men hon har en bitig mun, men hon ser alltid ut som hon ler med hela ansiktet :)

Hon tycker inte om att jag tar på henne och hon försöker gärna klippa med tänderna i luften, om hon hotar eller inte har jag inte en aning om, jag försöker vara snabb!

Lilla Ruffan har tyvärr gått mkt bakåt i sin utveckling och numera får jag inte klappa henne, förutom ibland när hon sover… då smyger jag tyst och försöker att killa lite under hakan! Hon aktar sig noga för att visa mig sin fina mage… försöker att få henne att stå på bakbenen med hjälp av mutor, men det är svårt. Inget dropp från kastreringssåret i alla fall och hon äter och dricker och går på lådan bra.

Tuffan håller gärna koll och är med när jag städar lådor eller läser i sängen, men på lagom avstånd såklart. Om de kunde somna så kunde jag försöka att killa lite på dem Kyss

Grynet var och är mkt vacker, men hon gömmer sig mycket, förutom när hon ligger utslängd på sängen och sover Flört

*Nalle Puh*

MariannE11
0

så underbart vacker…..hoppas dom kan fatta stt du är deras vän..

belle har gått positivt framåt sen brorsorna flyttade…..liksom mina egna…belle är framme mer o inte så rädd när man går förbi henne…. gosade en lång stund med henne i soffan medans jag försökte värma mej.. hon gillar nin skyggis lillan mest o följer henne gärna hack i häl mellan varven….

men visst saknar jag killarna trots allt.. trodde jag skulle få sova mer men nu har jullan övertagit klampa runt på nätterna o vilja kela….

Sehvrin
0

Putt från Semlan som hälsar att stödmatte får gärna flytta ut ur hennes och Nallas lägenhet. Men så länge stödmatte är längre bort än en halvmeter kan man slappna av ganska bra ändå.

(Semlan har inte mycket till övers för mig, jag är jätteläskig. Men när hon väl kommit på att jag egentligen inte är det så kommer hon bli världens keligaste, det är jag helt övertygad om, hon behöver bara massor med tid att komma på saker själv. (Tillskillnad från Nalla som man har kunnat tvinga sig på lite smått))

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

lillmymlan
0

Härligt med Belle och dina andra missar Marianne… skönt för dem att få en liten paus Kyss

Sehvrin, så härligt med Semlan, även om Nalla är mer modig. De behöver nog varandra de där sötisarna. Nalla som till slut kommer att visa Semlan att det inte är farligt med 2-benta :) Tack för att du tar hand om dem och ger dem tiden… och mutorna Flört

Kram på er

Nu åker vi till kolonin och spanar och försöker få in en eller annan kisse :) hopp in bara!

Malin

*Nalle Puh*

monsi
0

De är så vackra dessa små bestämda kolloni kisar.

Tror inte Seman vill att matte ska flytta vem ska då fjäska för henne?

Nä tror hon trivs jätte bra med livet o bara vill visa vem som är bossGlad

De andra verkar också ha samma åsikt MalinSkrattande

Marianne Jullan kanske saknar pojkarna derför extra kelig eller glad att äntligen ha matte nästan för sig självObestämd

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

och du är ju en av kastreringslotterimottagarna, Lillmymlan!!!! Så fixa fram ett kvitto, för du har väl på lager?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tizzla
0

Grattis till lotteripengarnaGlad

lillmymlan
0

Gunilla… jag skrev i den andra tråden (kastreringslotteri april)

Tack Tizzla :)

Igår när vi kom till kolonin så satt Vithaka där och spanade, den missen vill jag också ha in, men det är ta mig tusan inte lätt.

Det var jättelätt när de stod på kö och ville gå i fällan. Minns en gång då det var 4 stycken i fällan på en gång och 2 i ingången… jösses, det var andra tider det… inte bra alltså!

Så att det är svårt när det är få katter är väl inte så konstigt, eller hur? Allt har sin tid, så är det också!

Vi gör nya försök idag då det plötsligt blev SNÖstorm igår… vad är det frågan om? Jag vill ha varmt och lagom soligt, ska det vara så svårt. Vem är det som dansar snödans? Sluta genast upp med det, det blir så kallt att hålla i snöret när det snöar!!!

Nu… positivt tänk… swisch in i fällorna och buren tack Tungan uteKyss

Gammal bild på Vithaka! Kyss

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

sån fin bild….

lillmymlan
0

FlörtTungan ute

*Nalle Puh*

Lena
0

Malin tack för din redovisning! :) Alltid pålitlig som en klocka så här i början av varje månad.

Alltid lika intressant att läsa om Kolonikatterna och ta del av de fina bilderna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sehvrin
0

Jag håller tummarna för fint kattfångarväder, de senaste dagarna har inte varit trevliga Rynkar på näsan

Idag har Nalla blivit bestulen Förvånad

På över hundra (100) klappar Skrattande (de stals i omgångar)

lillmymlan
0

Nu fick vi fångst i fällan, Nya katten var den misse som traskade raka vägen in utan att bry sig om Vithaka som stod bredvid och vägrade gå i fällan. Vi lät den stå på automatiskt och den slog igen och Vithaka fick bråttom iväg därifrån.

Den Nya Katten var inte planerad :( så vi oroade oss mycket. Vi vill inte ha fått tag i en digivande hona med bebbar ute och Jägarvallen var stängd men vi åkte till Valla och vädjade och de tog emot och gjorde så gott de kunde via fällan. Tack snälla Valla! Kyss

Ingen digivande mamma men troligen dräktig, om det inte är en hane med stora tuttar som hon sa och fnissade.

Imorgon beställer vi tid för kastrering.

Stackars Nalla att bli bestulen sådär Kyss KÄRLEK!

*Nalle Puh*

destiny
0

En sån vacker kisse. Kyss

Hawknestgrove
0

men vilka vackra ögon!!!!!!!!!!

lillmymlan
0

Det måste vara vinsten som gjorde det! 2 vinster på en dag! Både den som vi fick av Mimsynims och ännu en vinst att Nya missen gick i fällan!

HURRA! En katt mindre i kolonin… GråterSkrattandeFörvånadSkämsKyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Troligen bara 6 kvar nu… Nostippen och Fläcken som har stödhem och så Vithaka, Nyaste nya missen, Musse & Strimma!

Ber en liten bön att det inte kommer fler… kära gode människa, ta hand om din katt och kastrera den tack! Så det inte blir total förökning av katter i Sverige… jaja, jag vet, det är redan så… kan jag påverka det, så tänker jag göra det!

Man får göra så gott man kan, mer kan man inte göra! :)

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

De där ögonen måste förtrolla någon, eller hur?

Vackra missar!

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

Så jämrans pyttesöt ju!!!!!

destiny
0

Ögon man fullständigt drunknar i. Kyss

MariannE11
0

ja kanonfina ögon… blir kär så kär…

grattis till båda vinsterna… du är en ängel malin…

[eskils]
0

Grattis till vackra Nya Katten!! Skrattande

Sehvrin
0

Hurra för fångst! Skrattande

Hon är en väldigt vacker misse och vad skönt att ni fick in henne innan hon fick ungar.

monsi
0

Ja jhippie! Ducktig mise som gick in i fällan.

Puma77
0

Grattis lillmymlan vilken kul överraskning;)

//Pia

Gullimat
0

Härligt, härligt, vilken karamellKyss

Hawknestgrove
0

ja hitta hem åt den borde ju inte vara svårt…

[Mimsynims]
0

Men gud va skönt, va glad jag blev nu! Skrattande Fina missan..och så bra att det inte blev några bebbar kvar ute då heller. :)

Håller tummarna för att de andra följer Nya kattens exempel och låter sig fångas snart de med…

Förresten, ni får gärna fortsätta låna hundburen ett tag till, den ser inte ut att behövas för oss. Ändrar det sig säger jag till i tid! Glad

brutt
0

En hane med stora tuttar som veterinären fnissade åt låter inte speciellt troligt att det är.Hur har det gått?

Tizzla
0

Nämen detta har jag missatFörvånad Grattis igen då Lillmymlan!! FantastisktGlad Och en fantastiskt vacker missaKyss Tyckte Gullimat kom med ett bra namnförslag där: Karamell, skulle kunna funka även om det visar sig vara en hane med stora tuttarTyst

lillmymlan
0

När vi kom för att hämta Trissan hos vet så berättade vet att Trissan hade mjölk i tuttarna och att hon troligen hade ungar ute Gråter det som jag trodde att vi hade garderat oss mot.

Tillbaka till kolonin med en nykastrerad mamma i transport för att få henne att locka på sina bebbar för att kunna lokalisera dessa.

Trissan var mkt medtagen såklart, efter operation och efter att ha blivit fråntagen sina bebbar så hon gav inga ljud alls ifrån sig.

NilsHult mötte upp med nyckel till företagsparken, som naturligtvis låg hemma, för vem trodde att vi skulle behöva den!

Leta, söka och leta igen… inte bara jag och Bertil utan även den som äger företagsparken och dess anställda + Marie-Helene som tyckte ut och kom med Astrid som hjälpte oss att söka.

Hela natten har Bertil sökt med infraröd kamera och i morse 06.45 gav han upp och åkte hem, så ledsen för att han inte hade bebbarna med hem till mamma Trissan! Gråter

För det första är området otroligt stort, det finns 2 ställen där vi har sett att familjerna bor och där har vi letat.

Att ströva omkring på detta stora område, med 100-tals bodar och byggnader och företag känns så tröstlöst, hur skulle vi kunna lokalisera bebbarna?

Nu har det gått 1½ dygn och om ett par timmar åker vi tillbaka och ger det ett sista försök.

Det var inte en veterinär på Valla som kollade Trissan, det var en djursjukvårdare, som själv var uppfödare. Jag litade på henne och frågade dessutom 2 gånger om hon var säker på att kissen inte hade bebbar ute och det var hon! Det här ansågs inte som ett akut ärende, då det var jourtid när vi kom dit, så någon vet fick vi inte träffa. Såklart, en kolonikatt har inget värde! Gråter

Jag skäms och jag känner mig som en mördare, men det hjälper inte Trissan eller någon av de andra missarna, men det är vad jag känner!

Tro inget annat, vi gör så gott vi bara kan…

Malin med hela hjärtat fullt av skam

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Så tragiskt,Gråter men det är alltid en risk att de fått sina bebbar och man inget vet, kan hon släppas tillbaka och kanske själv leta upp dom?

Stöttar dig, vet du gör allt du kanKyss

monsi
0

Malin inte känna dig som en mördare du gör mer än någon annan där för att ge kisarna ett bättre liv.

Hoppas ni hittar de små vid liv snarast.

Skickar en bamse stor stärkande kram till dig o kisarna.

Tizzla
0

OjojojGråter så himla sorgligt! Var det så pass små juver att en uppfödare misstog sig (även om det var genom fällan) så borde ungarna vara väldigt små…inte så stora chanser att de fortfarande lever i så fall.

Men en liten gnutta hopp måste man ha!

Vet ju hur det ser ut där och det är ett gigantiskt jobb att leta! En stor eloge till dig Malin som kämpar så…och till dem som ställer upp och hjälper till nuKyss Även om du inte hittar dem så måste du i ditt hjärta känna att du gjort ditt allra, allra bästa. Det är nog ingen här som tvivlar på det…och mer än så kan ingen göra!

Kramar!

bymaruska
0

Stumpan du är ingen mördare. Du är katternas ängel!!

Helt omöjligt för Dig att veta att missen hade ungar. Du har gjort allt som går att göra och lite till det sista dygnet för att hitta ev ungar. Området är många hektar stort och hur många skymslen som helst.

Den sorgen som fanns i Dina ögon i går Malin går inte att beskriva!

Jag hade ont i magen hela vägen hem för att Du var så ledsen. 

Kram Marie

[eskils]
0

Inte ska du känna skam och skuld, du har ju gjort allting rätt!! Det var djurvårdaren som inte borde ha yttrat sig så tvärsäkert och framför allt veterinären som gjorde fel, tycker jag. Den kastrerande veterinären visste väl att detta var en hemlös katt och borde rutinmässigt ha kollat juvren.

Säger som Gullimat, kan ni släppa kissen igen på samma ställe och se om hon letar upp ungarna?

En liten förhoppning man kan ha är att någon annan katt i området förbarmat sig över de små och värmt dem och matat dem.

Alla kan göra fel ibland, det är mänskligt. Kram!

emjon
0

Malin du kämpar så otroligt hårt för att förbättra livet för alla kissar i kolonin och du gör ditt bästa. Vet att du försökte anlita "experthjälp" för att få bekräftat att kissen inte hade några bebbar ute och litade på det beskedet.

Sedan förklarar du det för vetten som skall göra kastreringen och det är där felet görs enligt min syn på saken. Hade det varit en empatisk veterinär så hade han givit lite lugnande för att kunna undersöka katten innan. Då hade han också upptäckt att tuttarna var mjölkfyllda och skulle kunna känt att det inte fanns några bebbar där.

Förstår absolut att du känner dig förtvivlad men det är inte ditt fel och du har mitt fulla stöd det vet du.

Tröstekramar till dig

persikahallon
0

Håller med övriga, inte ska du ta på dig skulden för detta! Försök att själva jama som en kattmamma som lockar på sina små när ni är där ute och letar, jag vet att Kusten har haft framgång med den taktiken med ungar som svarat.

Hawknestgrove
0

Inget du kan hjälpa. Se det så här. Anta att du inte hade fångat in katten. Anta sedan att den råkat ut för något annat, elaka folk, bilolycka eller vad f*n som helst….Då hade inte bara ungarna dött  utan även hon. Du kan inte hjälpa det här…..

brutt
0

Försök att tänka efter om den nya katten varit osynlig under en lite längre tid någon gång sedan den dök upp i kolonin det är de oftast när de nyss fått ungar upptagna med diandet och alla andra skötselbestyr.Kanske kan kännas lite bättre om man har någon hint om hur små eller stora de kan vara som man letar efter även om det bara blir ungefär ålder. 

Fundera också lite grann på från vilket håll honkatten brukade komma.

Vi har ju också hittat ensammna ungar där alla utom en överlevde där deras mamma senare hittades död de skrek fruktansvärt och det var omöjligt att missta sej på varifrån det kom men de ungarna var några veckor.

Tycker den här utveckligen som nu blev är så tragiskt och ledsamt både för ungarna kattmamman och er som kämpat.

Vet om en katthona i Norrköpingskolonin som §kulle kastreras för några år sedan men den veterinären avbröt kastreringsuppdraget trots att katten redan var sövd och hon släpptes sedan ut där hon fångades för att leta upp ungarna.

Förstår inte riktigt varför man ändå fortsatte med kastreringen i detta fallet man borde åtminstonde ha ringt och frågat den som lämnade in katten hur de nu skulle göra när det upptäcktes men de kanske kastrerar på rutin utan närmare undersökning vad vet jag förbaskat olyckligt alltihop.

Önskar er styrka och tålamod i letandet och kom ihåg att tänka lite på er själva också inget blir bättre av att ni mår jättedåligt.

Om fler personer behövs vid letandet så ring  jag arbetar tyvärr hela helgen men lite ledig tid finns ändå mellan jobbet och våra kolonikatter i Norrköping.

Hawknestgrove
0

men lillmymlan, nu kanske den mp3filen med kattjam kommer till nytta!Kyss OCh att undra över vad som blivit gjort hjälper ju inte upp något mera. Vi är inte mer än människor någon av oss och ingen är ofelbar. Otroligt tragiskt det som hände, men nu är det som det är, en kattflicka är i alla fall kastrerad att det sen blev olyckligt är faktiskt en olyckshändelse som kan ske även i de bästa familjer.

martdat
0

inte ditt fel lillmymlan, djursjukvårdaren skulle aldrg uttalat sig så tvärsäker, det är enbart valla som kan lastas detta och inte du,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lillmymlan
0

Tack för alla goda ord, råd och tankar…

Var säker, det finns inte ett enda ställe som vi inte har gått igenom där bebisarna kan vara. Vi fick företagen att öppna sina bodar och sina låsta förråd så vi kunde få titta in…båtklubbarna öppnade allt låst så vi kunde leta.

Vi hittade dom inte! Gråter

Under tiden idag har jag fått sms och goda råd och vi har gjort vad vi kan, nu är det över 2 dygn sedan mamma Trissan togs in och om bebbarna var små så lever de inte längre, var de större så borde de ha skrikit, om de låg så vi kunde höra dem. Men ingenting…

Veterinären kunde inte uppskatta ålder på bebisarna och det kan inte jag heller, då jag inte ens trodde att hon hade ungar. Hade jag haft en aning om bebbarna så hade hon fått komma fram och visa dem först, det är jag mycket noga med.

Har gått igenom alla bilderna för att se när hon har varit synlig och om hon var tjockare och sedan blev tunnare, men jag ser det inte.

När hon gick i fällan så trodde jag att det var Strimma och inte Nya katten, men jag insåg efter att ha jämfört bilderna att det var Nya katten, men hon kändes liten där hon satt i fällan. Det var också därför vi åkte vill Valla, för jag ville inte att några bebbarna skulle bli utan sin mamma! Gråter

Jag hoppades så att det skulle vara en hane så det inte fanns några risker alls!

Det är sorgligt och det är så himla ledsamt och tragiskt!

Hur förlåter man sig själv? Gråter

Trissan äter och dricker men har inte hittat lådan ännu, det fungerade att ha transporten som toa tyckte hon och det var okej det också. Lilla mamman och lilla bebbarna! Gråter

/Malin

*Nalle Puh*

destiny
0

Stackars kissarna och stackars dig lillmymlan. Gråter Skickar tröstekramar till dig.

brutt
0

Ledsen att höra att de inte hittats men ett litet hopp kvarstår ju fortfarande.Det cirkulerar väl ganska många människor där i området trots allt och kanske kanske att någon av dem sett eller hört något under dagar och kvällar.Sedan finns det väl om jag förstått det hela rätt även en liten chans att det kan  finnas någon annan katmmamma i området som uppmärksammat ungarna.Vad kan ni mera göra än att fortsätta åka till området och ta hand om Trissan just nu.

Lena
0

Mitt förra inlägg förvann ut i cybern. Skriver nu ett nytt.

Det är en riktig mardröm som ni råkat ut för lillmymlan. Även fast ni anstängt er att göra allt rätt, blir det galet pga av att Djursjukhuset gjort en felbedömning. Ingen skugga faller på er.

Frågan är nu hur gamla ungarna i kullen kan vara? Att Trissans livmoder (enligt veterinären) nästan var helt ihopdragen torde ju ändå tyda på att de inte var helt nyfödda, även om det tydligen finns en variation från katt till katt över hur lång tid det kan ta. Ju äldre kullen är ju bättre prognos borde det ju vara.

Det borde även vara sannolikt att hon har ungarna på platser där ni vet att andra honkatter haft sina kullar. Ofta väljer de ju dessvärre de mest otillgängliga platserna.

Nu en lite dum tanke: Skulle Trissan kunna vara en tamkatt som tillfälligt sökt sig till området? Att hon har sin kull hemma där hon bor? Denna tanke utifrån att ni inte sett henne där tidigare.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Mimsynims]
0

Nej men lilla gumman.. Rynkar på näsan *tröstekramar*

Som alla andra sagt, du ska verkligen inte känns dig skyldig! Det här var höjden av otur (och klantigt av Valla), inte ditt fel!

brutt
0

Tanken som Lena skrev om att katten bara kommit på besök ibland har jag också tänkt på. Det fanns väl en del bostadshus utspridda i omgivningen men  lite längre bort.Kommer ihåg att det fanns någon eller några människor som var emot katthjälpare.

Man kan inte låta bli att undra vart alla svartvita katter kommer ifrån från början där.Att det sedan handlar om förökning är väl inget att tvivla på.

Därför tycker jag det är förskräckligt att ni som försöker hjäkpa katterna nu  går med oron för vad någon annan ställt till med från början.

MariannE11
0

stora varma kramar till dej malin… vet hur noga du är när det gäller kissarna….sjutton att det blev så fel hos veterinärerna…..Skrikandes

lillmymlan
0

Trissan är ingen tamkatt, det är det enda som jag är alldeles säker på. När jag såg henne första gången i januari så hade mataren sett missen i flera månader innan jag såg henne, så hon har varit där länge.

Det finns inga katter i de hus som finns i närheten. Även han som är emot kattfolket känner till detta om kattungarna. Han har stödmatat flera kissar över vintern, men har slutat nu.

Att Vithaka har kommit tillbaka ner till kolonin beror nog på att det är det ställe där det regelbundet serveras mat. Han som är emot kattfolket vill att det ska vara som det alltid har varit, katterna ska matas på vintern och resten av året får de leva på vad naturen ger dem. När det blir för mycket så får man skjuta av osv.

Vi jobbar vidare och gör vårt bästa fortsättningsvis också. Sluta att leta efter kattungarna kommer vare sig jag eller Bertil aldrig att göra.

Jag ska skaffa mig en egen klämbur och kolla varje katt själv, då behöver jag inte förlita mig på någon annan utan stå för ansvaret själv. Ansvaret tog någon annan som borde vara mer kunnig än jag och jag litade på dessa människor!

Trissan äter och går på lådan och sitter på bordet och spanar ut på fåglarna. Hon har lugn och ro och får tid att läka. Såklart att hon är rädd och gör precis som de andra missarna, gömmer sig när man kommer in i stugan.

Malin

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Igår åkte jag tillsammans med många många fler (Marianne med man, Emjon med man, Maggan, Mison, Essut på öppet hus på Djurhjälpen i Vaxholm där "våra" missar från kolonin nu bor.

Vitnos och Muschie snygg-grabbarna! Kyss

Känslan att komma in där på katthemmet var otroligt positiv. Maddezero jobbar dessutom där så jag blev så jätteglad av att få se och träffa henne även att hon var mycket upptagen så tog hon sig tid att låta Marianne och mig få träffa grabbarna och få klappa på dem och att vi gjorde Kyss

Vitnos kände såklart igen matte Marianne och gjorde som alltid… hej matte… kela med mig… älska mig… jag är så snygg!

Vitnos är preliminärt bokad alla redan och bara det är underbart! HURRA

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Muschie hade lite dålig mage och fick vara tillsammans med en kompis i isoleringen, så ingen kunde störa, förutom jag och Marianne som fick gå in där en kort stund när alla andra besökande gått hem!

Han kände såklart igen Marianne också… hon har ju levt med killarna i 8 månader och gett dem massor med tid, kärlek och omsorg Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Vitnos lös och ledig i korridoren och han var även en sväng ut i rastgården för att nosa på värmen och solen.

Den här dagen läkte en del av mitt hjärta och jag var så trött men glad när jag kom hem inatt.

En lång dag med massor av intryck och samtidigt så glad över att våra killar har fått det så bra.

Tack alla som var med och gjorde dagen till en mycket speciell dag med läkande effekt. Jag fick vara precis som jag är och det var helt okej, det kändes otroligt bra… tack!

Vi var även en sväng till både Maggan och Marianne och hälsade på missarna där :) Marianne är stödhem åt en mamma med småbebbar och det var så härligt att få gosa med titta på underverken… fina mamman och fina bebisar Kyss

Till Djurhjälpen kommer jag att återvända och förhoppningsvis så kanske Muschie är bokad då?

Malin

*Nalle Puh*

monsi
0

Å vad kul att Vitnos ev snart får ett hem.

Underbara bilder.

Skönt du fick en toppen dag hoppas du får massa fler av dessa.Kyss

lillmymlan
0

monsi=Kyss

*Nalle Puh*

martdat
0

marianne ser ut att inte vilja släppa i från sig vitnos:))))  vilket bra kort föresten,

Puma77
0

Så härlig läsning, det var precis vad du behövde och vilken tur att underbara vänner ställer upp och lättar upp stämningen när man känner sig lite nere;)

//Pia

emjon
0

Malin det var så roligt att träffa dig igen och så fint att du fick tillfälle och hälsa på och gosa med dina killar.

Fina bilder som vanligt och hoppas som du att båda snart får egna hem även att det har det superfint hos Djrurhjälpen.

maggan47
0

vilken toppendag, det blev och som alltid var det Mison, katttransportören, som nu blev kattkäringtransportör, vilken resa det blev, hämta Essut i Kungsör, sedan Malin i Norrköping, mig i Upplands Väsby, sedan Vaxholm, Djurhjälpen, där Emjon med man mötte upp.

Åkersberga hos Marianne, där vi käkade McDonalds mat,

tillbaka samma väg, vem skulle ställa upp på något sådant, evigt tacksam, och grabbarna är så otroligt fina, men alla Östgötakatter har DET, så ock dessa, hoppas även Muschie snaart blir bokad, och att Vitnos med vidhängande kompis trivs i sitt nya hem, Mariannes stödhemsbebisar med mamma, var så vidunderligt söta, och pigga, så tack  alla för en toppendag, ingen nämnd och ingen glömd

Maggan47Kyss

MewTwo
0

Nu är ett paket med mer Fortiflora på väg också, postat idag!

Kram Mew2

brutt
0

Skönt för dej Malin att kunna komma ifrån lite och få lite perspektiv på det som hänt.Ingen är ju mer än människa och man tar åt sej när det som inte får ske ändå sker hur mycket man än gjort i förebyggande syfte.

Jag önskar så att ungarna var lite större så de kunde en del själva och att ni hittar dem till slut.Ovissheten är ibland det svåraste.

Lena
0

Härligt att läsa om besöket hos Djurhjälpen! De verkar ju ha funnit sig väl tillrätta där kissarna. Och att Vitnos redan har ett hem på gång är ju helt underbart.

Det finns många bra katthem i Stockholmstrakten! :)

Skönt för dig Malin att få lite miljöombyte i kära katters och vänners lag. :) Det är viktigt att fylla på batterierna ibland.

MariannE11
0

visst var det kul att träffa grabbarna igen… saknar vitnos när han ligger över axeln o vill pussas… tror inte han får det minsta problem att bli bokad.. verkade som alla på katthemmet älskade honom….. kanske bara bra att muschie skaffat en annan kompis att kampera ihop med… vore fantastiskt om dom fick dela liv ihop…

du var verkligen värd att få en dag i annan miljö malin….var så kul att träffa er andra….(6555555555 tycker tiger)

själv får jag perspektiv på saker o ting nu.. att ha 6 kattungar som klättrar överallt på en o dricker upp ens te ÄR jobbigare än 2 huliganer som springer runt i huset--

lillmymlan
0

Kyss till alla!

Glömde en jätteviktig sak… med mig hem, skjutsad av Mison, tillsammans med essut, fick jag en jättefin droptrap som hon har byggt med kärlek och den är så stor och den ska få jobba så småningom! Lovar att det kommer bilder när jag ställer upp den första gången. Tack snälla Mison Kyss Jag fick dessutom träffa missarna hos henne också och den som satte sig i mitt hjärta var Nalle Kyss… Nalle var svartvit och jag har en extra stor kärlek för just de svartvita missarna. Jag hade ju velat träffa Nappe och Fiffi också, men vi ses snart igen förhoppningsvis och då får jag pussa Fiffi och Nappe (jag som varit hundrädd - läs varit)

Inatt när jag kom hem så var jag så trött och samtidigt hungrig (konstant tror jag) så jag gjorde mig i ordning för natten och satte mig i sängen med Maggans goda ananaspaj på tallrik och smaskade, sedan blev jag trött och skulle vila lite lite grann. Imorse hade jag försovit mig och vaknade av att det var kladdigt… tallriken låg i sängen och jag låg på den och på pajen som var kvar. Hum, förstod inte varför Shimena stod och krafsade på mig, men efteråt… hon ville ha pajen! Skäms Vilken god paj, tack Maggan Kyss

Maggans missar fick också en klapp :) så många katter på en dag. Hemma hos Marianne fanns Bruno och den killen måste man ju bara bli kär i, vilken kille Kyss SnyggJullan har jag också på bild, så den bilden ska sitta längst in i droptrappen för Musses skull, han kan inte missa snygga Jullan Kyss

Mamman med alla bebisar, så fina!

Nu har jag säkert glömt massor med saker, som vanligt!

Tack alla som gjorde dagen till en jättefin dag

Det går inte att missa kärleken mellan Vitnos och Marianne… jag älskar bilderna!

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

Vilka ståtliga grabbar Vitnos och Muschie är. De lär bli världens bästa familjemedlemmar till vem som än adopterar dem Skrattande

Jag borde visa bilderna med Vitnos för Nalla och Semlan för att de ska få se ett praktexempel på hur man ska vara som katt Flört

Men Nalla är i alla fall en bra bit på väg redan Skrattande

lillmymlan
0

Sehvrin… härlig film! Som jag älskar att se din kärlek i dina händer Kyss Hur går det med Semlan? Kyss

Här hemma får jag ibland klappa lilla Ruffan, Tuffan och Buffan, men Buffan är snabb att klippa med sina tänder och det gör ont… men Elin (yngsta dottern) säger att hon får klappa Buffan på magen ibland, men det vill jag allt se bevis på innan jag tror det Skrattande

Får jag lägga in klippet på bloggen Sehvrin? Har inte uppdaterat där på länge, men behöver göra det av många orsaker nu :( inte alla så positiva heller som ni vet :(

Livet är inte rosor alltid, tyvärr!

Kram
Malin

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

#72 Visst får du lägga det på bloggen.

Semlan gör sina framsteg mycket långsamt, så långsamt att jag inte ser dem. Men det gör inte så mycket, för hon vågar komma ganska nära mig (just nu är båda katterna involverade i nattfjärilsjakt och spanar från under min stol). Jag har inte haft hjärta att klappträna henne så mycket, för hon får nästan panik om man ens snuddar med fjädervippan. Hon får ta sin lilla tid.

Jag ska försöka börja klickerträna katterna och se om det kan få Semlan att börja acceptera mig lite snabbare. För det är en sak som är jobbig med att hon inte vill klappas: Hon är så himla söt att det är svårt att låta bli Kyss

lillmymlan
0

Klickerträning låter roligt, berätta hur det går sedan, det kanske är något som jag också borde testa faktiskt?! :)

Lilla Semlan, hon var en av de yngsta, enligt vet, men det är ju så olika alla de här missarna, ingen är lik den andra vad gäller klappar eller beröring.

Tuffan här hemma får man knappt peta på, medan man kan stryka Buffan lite över svansen ibland :) så de är himla olika :) Ruffan kommer och söker närhet, men inte så man får klappa som man vill, men hon är himla nyfiken och vill vara med när man städar lådor och hon är så nyfiken när jag slussar ut henne :) hennes ögon blir så stora och halsen blir så lång Flört finaste missarna Kyss

Idag ska vi ta med droptrapen så ska ni få se hur stor den är! Otroligt stor! Tack Mison! Kyss

Putt för missarna som är kvar därute… och jag längtar efter att få se Nostippen och Fläcken, för det var ett tag sedan nu!

Komsi, komsi!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Trissan äter och läker och vilar och chillar, det ser man med hjälp av kameran som är monterad :) så vi smygtittar på henne.

Hon äter bra och går på lådan och sköter sig perfekt. Hon morrar ljudligt och gömmer sig såklart, när man kommer in, men så snart vi försvunnit ur rummet så ligger hon och sträcker ut sig på sängen.

Jag fick flera små fina kattungar av essut, de är poppis kan jag lova, Trissan älskar dem, både att kela och leka med :) Fina Trissan!

*Nalle Puh*

bymaruska
0

Vad det är roligt att läsa om alla kolonimissarna som gör framsteg!!

Här går det också framåt med Astrid o Kajsa Kavat. Det är tur Astrid är en mycket snäll hund för vår lilla katt fröken en liten retsticka. Vaktmästaren Wille kontrollerar ständigt att allt går rätt till,  han har tuffa arbetspass.

Vid ett tillfälle i helgen så blev Kajsa Kavat lite pressad av Astrid "självförvållat" vad händer jo Wille går imellan. Vilken katt min Wille är helt fantastisk! Min hittekatt

Det bästa är att hela sängen är full med djur på natten en ända röra med hund, katter o sambo….

//M-H

lillmymlan
0

Härligt att det går så bra med Kajsa Kavat och Wille och Astrid… det är väl en period då de måste vänja sig…. underbart att Wille är polis och går imellan Kyss

Idag har vi ställt droptrapen på inmatning… den är så otroligt stor!

Tack Mison för att du byggde den åt oss Kyss

Här kommer bild på den!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Ruffan Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Tuffan Kyss

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

#77 Wow, den var stor! Skrattande Katterna kommer nog inte misstänka ett smack.

#78 Vilken rolig min lilla Ruffan har på det där kortet Glad

lillmymlan
0

#80. Haha, visst ser hon lurig ut Kyss

Här kommer en annan :)

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Hon är föööör söt den missenKyss

lillmymlan
0

Tizzla… lilla Ruffan söker ett hem FlörtKyss

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Mmmm…jag vet…tyst med digFoten i munnenKyss

Dessutom har du för många sötnosar så det skulle ju inte gå att välja en. Vithaka är ju också helt i min smak…och Musse…och…suck…

Och var ska jag få plats då? Det ser redan ut så här i min säng:

Hawknestgrove
0

underbart….. OCh så hoppas jag verkligen att Mison och du kommer ner om ca 14 dagar och är med på Marken! Håller på att städa ut alla döa flugor i baracken, så ni kan sova där….MAdrasser och lakan och handdukar finns, men medtag egan täcken och kuddar. OCh ta med er en kylbag……TOM…….

Gullimat
0

Det är ju fanken också att man skall bo så lång ifrån, hade varit jättekul att träffa er alla.

Den var riktigt rejäl din Drop-Trap, det kan inte misslyckas.

lillmymlan
0

Tack Mew2 för Fortifloran som jag hämtade ut idag Kyss

Tack Tizzla för paket med många fina saker i, leksakerna var poppis kan jag lova Kyss

Maten äts upp i droptrapen och nu ska vi flytta all mat och ställa den där i stället för på trappan! Duktiga missar…. komsi… komsi!

I veckan kommer klämburen då kommer vi göra försök med droptrapen, än så länge matar vi och tar coola bananer och spanar och söker och letar efter spår….

Malin

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Vassego, kul att de gillar demGlad

Stor droptrap, all mat i fällan…ska du ta alla katterna samtidigtFörvånadFlört

[Mimsynims]
0

Grattis till ännu en vinst! Glad

Skönt att ni fått droptrapen, jag ska hålla tummarna för att den klurige Musse blir förste katt att fastna Flört

monsi
0

Musse bus in i fällan nu!!!!!

Tizzla lite platts i sängen finns det kvarFlört

Tizzla
0

Tyst

lillmymlan
0

Putt för kolonimissarna

*Nalle Puh*

MariannE11
0

läste att vitnos fått flytta till sin egna familj med sin nya kompis enzo…. härligt…

Delfinen
0

Härligt att se vilka framsteg som gjorts då jag har varit borta härifrån. Måste bara fixa mig en egen dator snart så jag kan vara här varje dag. Blir galen över allt jag missar. Hinner inte läsa ifatt allt märker jag utan missar nog en hel del. Men ni och alla missar finns i mina tankar hela tiden.

Varma kramar från mig och blöta pussar från shiba

Tizzla
0

#93 Vilka fantastiska nyheterGladGlad

emjon
0

#93 Härligt att de bestämde sig för både enzo och vitnos två som redan från början är kompisar kan aldrig bli fel. Hoppas också att de kommer trivas i sitt nya hemGlad

lillmymlan
0

Välkommen tillbaka när du kommer Delfinen Kyss

Vitnos, fina grabben… ja, undrar hur det har gått? Kyss Säkert bra, han har ju kompisen Enzo med sig också Kyss

Putt

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Dubbel

*Nalle Puh*

maggan47
0

att ta hem en kolonikisse blir aldrig fel, kan vi ju läsa här i tråden, sötnosar är dom allihop

Maggan47Kyss

lillmymlan
0

Maggan Kyss

Putt

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Putt för kolonikissarna!

*Nalle Puh*

monsi
0

Mega putt!

Sidentass
0

Puttar härifrån för kolonimissarna!!

lillmymlan
0

Idag har jag varit och hämtat klämburen på postterminalen… så nu är det bara att kliva i droptrapen missarna! Kyss

Musseman… var är du gosekillen? Kyss

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Då puttar vi för fångst i drop-trapen av alla lillmymlans fina misar.

maggan47
0

och en kvällsputt härifrån

Maggan47Flört

Hawknestgrove
0

Hoppas verkligen att du lyckas nu, när du har så bra grejer….Kyss

destiny
0
lillmymlan
0

Tack för puttar :)

Jo, nu finns klämburen här och nu har vi matat i droptrapen och på trappan, för säkerhets skull.

Mycket mat går det åt och även om det är fåglar som äter där också så är det katthår i skålarna, så missarna får också mat.

Tiden är svår att få att räcka till men tanken är att vi ska försöka fånga in lördag kväll/natt och hoppas att Musse-mannen kommer att gå in då. Nostippen och Fläcken är mycket välkomna också såklart och även de andra som vi inte är säkra på.

Trissan läker och har det gott, och tanken är att hon ska få komma hem till mig och få sällskap av fler av kolonimissarna. Finns det någon som kan tänka sig att vara stödhem för Buffan och Tuffan, eller helst ett permanent hem direkt?!

Max och Måns husse skojade och sa till mig "tänk om Musse är en hona" och ja… det vet vi ju inte, vi har bara antagit att han är farsa till alla bebbarna därute… så vi vet inte… men vi hoppas att vi snart får veta det!

Gunilla… jag har ju fått en faktura från SweVet och jag fattar inte vad jag ska skriva som ocr… är det fakturanumret eller ordernumret? Jag vill betala den direkt, även om man har 20 dagar på sig! HJÄLP!

PUTT

*Nalle Puh*

bymaruska
0

Malin!

Du har Swedbank eller hur! du kryssar i meddelande till betalningsmottare och där skriver du faktura numret.

SweVet använder inte OCR därför kan du inte fylla i med den rutan i kryssad. Är du med?

Kramiz/M

lillmymlan
0

Jag betalar räkningarna med Nordea, så jag har fört över pengar dit.

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Nu har jag betalt via mitt konto och det ser ut såhär:

Konto

2011-05-23

SWEVET PIAB AB

Bankgiro  893-9845

1.198,00

Signerad

1.198,00

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Det måste väl blir rätt va?

Det kommer ju till dom i alla fall… och jag skrev in fakturanumret i ocr-rutan för jag har ingen meddelanderuta på nordea…

*Nalle Puh*

Tizzla
0

Då kommer det nog rätt…får vi hoppasFlört

Har du fått ihop så det räcker till klämburen?

lillmymlan
0

Tizzla… 900 kr kom det in innan jag stängde insamlingen Kyss, resten har jag tagit från kattkontot, så buren är betald och klar och är "vår".

Igår när vi kom till kolonin så var det fest, inte en chans att få in en misse när musiken skrålar… :( åkte tillbaka efter några timmar hemma, men ingen katt har kommit för att äta ens… nu är det gynnsamt med möss och råttor… igelkottarna är där och äter, i droptrapen, de gillar maten Kyss

Ska bara fixa lite här hemma för missarna här och sedan tillbaka igen och hoppas att någon vill gå in… HOPPAS med oss tack!

Kram
Malin

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Hoppas med er, såklart.

Tizzla
0

Självklart hoppas jag med er!!

Hawknestgrove
0

Ok, jag betalar in till ett annat bankgiro, då det går via Payex… se min faktura i tråden om kragarna

Hawknestgrove
0

lillmymlan
0

Har skrivit i den andra tråden Hawk

Ingen misse inne och det var ingen synlig alls…. hum… var är de nu då?

Åker vid 20.30 ikväll och hoppas på napp!

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Vithaka synlig… vi väntade på Musse vi :)

*Nalle Puh*

monsi
0

Fy musse nu får du gå in i fällan din lilla hjärtekrossare.

lillmymlan
0

Vithaka är mamma till 3 bebbar!

Nu åker vi och försöker få in alla!

Håll tummarna!

*Nalle Puh*

Sehvrin
0

Här håller vi tummar och tassar för fullt

Vargtassen
0

Håller tummarna

Hawknestgrove
0

Oj….. hoppas det går bra….

bymaruska
0

GladMalin ligger just nu på magen under trapp och har lokaliserat 3 st dunbollar!!!  kommer bli en lång kväll och kanske natt….

destiny
0

Så söt. Kyss Håller tummarna att dom längtar efter att bli fångade. Flört

Hawknestgrove
0

ojoj oj…..

Sidentass
0

putt!!!

[Mimsynims]
0

Oj!  Så söt den lille/lilla Mini-Hakan var då Glad Håller verkligen tummarna att mamma-katt med ungar får komma in idag!

brutt
0

Vithaka synlig med tre ungar här kommer det fram lite missar vill jag lova!Flört

Vilken liten sötnos på bildenKyss men liknar inget på Musse!

bymaruska
0

Har varit hos Malin i kolonin.

Nu NI nästan säkra är vi på att under trappen finns det TVÅ kullar dunbollar. Hur många dom är ett litet ? men två har vi sett en sådär 6-7 veckor och liten rackare på max 4 veckor??? Kan kanske vara så att Trissans ungar är funna.

Ingen fångst tyvärr det blåser storm och Malin vill vara helt säker på att alla kommer in.

De har det helt OK ligger skyddat, privat, inga faror och nu massor med mat. Bäst är om det får gå några dagar och alla kan räknas in.

Om det är som Malin tror så har Vithaka varit en väldigt duktig mamma för alla dessa små de sista veckorna.

Hjälp nu Malin att finna bra hem för dessa småmissar så de får ett kattliv som alla katter förtjänar med trygghet, mat, värme och massor med kärlek.

//M-H

Sehvrin
0

Det vore ju helt fantastiskt om det är så! *hoppas hoppas*

[Mimsynims]
0

Men gud, det skulle ju vara helt underbart om ni har rätt! Skrattande

Gullimat
0

Håller alltid tummarna att alla dina misar skall komma in Malin, och en extra glädje om det är Trissans ungar också. En sådan liten sötis, en blandning av Vithaka och Musse

brutt
0

132.Säkert det bästa ni gjorde nu att avvakta lite med infångandet.Det är ju bevisligen tryggt där under trappen enligt Vithaka. Vore inte kul om Vithaka skulle börja flytta runt kattungarna så det blir leta av igen.Tror också att det mycket väl kan vara Trissanungar någon eller några av dem.Flört

bymaruska
0

#137 Malin tror inte på att Vithaka flyttar ungarna de större är för rörliga för det. Det är väldigt lugnt på platsen. Det viktigaste just nu är att Malin är säker på hur många dom är, det kan ta några dagar att räkna in. Dom har det alla säkert där dom är.

brutt
0

138.Ja Vithaka behöver ju inte lämna ungarna länge för att hitta mat eller kunna dricka allt finns ju redan serverat ett tungt vägande skäl för en kattmamma det också till att stanna och visa ungarna till matplatsen.Skrattande

lillmymlan
0

Tack för hjälpen M-H Kyss

Igår var jag så himla trött att skallen var ett enda ludd, men idag är det bättre.

Försöker att dokumentera så mycket jag bara kan innan resan till Strömstad på fredag morgon. Tiden går så otroligt snabbt!

Tanken är att sakta men säkert mata in alla missarna i den STORA droptrapen så att alla kan komma in på en gång!

Det viktigaste är att ingen av missarna blir kvar.

Det verkar som det är 2 kullar och har vi tur så har Vithaka även tagit hand om Trissans bebis (bebbar?). Bilden ovan visar den största av missarna där och de andra 2 är mycket mindre. Såg 4 små vita tassar och ett svart ansikte med vita morrisar, och en liten liten svans

och jag…. ja…. jag älskar dem alla! Finaste Vithaka och finaste Trissan och finaste alla kolonikatterna. Om jag hade ett slott så skulle de leva som prinsar och prinsessor allesammans Kyss

Om ni minns mamma Noname och Vitnos, Muschie och Sötnos så tog det flera dagar innan jag lokaliserade Sötnos, så är att vara noga och ge tid brukar i framtiden löna sig!

De bor tryggt där de är och vi har daglig tillsyn och matning + att de som bor där har koll på missarna åt oss.

Allt beror på kombinationen ev samarbete och tålamod!

Så… nu hoppas vi att jag kan få lite bilder att lägga in i tråden, både på Vithaka och bebbarna. Hur många de är lär vi se i slutänden.

Tid mina vänner… tiden och tålamod är viktig och en dygd!

Kram Malin

*Nalle Puh*

maggan47
0

vilken lycka om alla kunde komma in så småningom, jättebra att ta det lugnt, och låta dom alla vänja sig vid droptrapeen och matplatsen

finaste Malin i världen med finaste kissarnaKyss

Maggan47

Hawknestgrove
0

ska bli så kul att träffa dig och Mison!! HAha, kommer att sätts er i arbete på markanden! Ni får träffa strauss också!

lillmymlan
0

Imorgon bär det iväg mot Strömstad och det ska bli roligt Skrattande

Idag såg jag småttingarna i kolonin och jag tror faktiskt att det är fler än 3 bebbar… här är i alla fall 2 av dem. Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

De små

*Nalle Puh*

soso
0

Lillmymlan, dina bilder (och katter) är underbara!!

Josefa
0

Små smultronbebisar!

Hawknestgrove
0

verkligen. OCh passa på att turista lite i Strömstad nu! Vi ska ju ha en liten fest på lördag i all stillhet, men sen är det ju lugna gatan  här hemma.

Gullimat
0

Oh, gud så sötaKyss och alltid så fina bilder. Underbart att du hittat dessa små.

Lycka till och ha det så roligt och avkopplande, det behöver du säkert

Vargtassen
0

SötnosarKyss

brutt
0

Vilka bilder på kattungarna så vackra!

destiny
0

Såna små sötnosar. Kyss Lycka till med missarna.

Tizzla
0

Söta som smultron ♥ ♥

Hoppas ni får det superkul och avkopplande i Strömstad så att det blir en energipåfyllningFlört

Hawknestgrove
0

ja det hoppas jag med. i kväll ska vi bara sortera lite, klämma en pizza och kolla så att älgen är blå. Men inte mycket, för vi ska väl upp rätt tidigt. Sen har vi ju folk som hjälper oss att stå hela helgen

martdat
0

vilka söta missebebisar. :) vore ju underbart om det är de försvunna ungarna med,

lillmymlan
0

putt för missarna i kolonin

Efter att ha haft minisemester i Strömstad har jag fått ny energi :) så nu är det dags att dra efter andan och se till att få in dem i trygghet :)

Komsi… komsi Kyss

*Nalle Puh*

monsi
0

Skönt du har fått ny energi.

In i fällan nu små kisar!

Hawknestgrove
0

ja hoppas vädret blir bättre!!!

lillmymlan
0

Strålande solsken idag och mamma Vithaka visade upp en av bebbarna, kopia av henne själv Kyss

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Bebis

*Nalle Puh*

Hawknestgrove
0

så vackra…. och jag har gått igenom dina saker lite…Dina vackra böcker ska jag  tänka lite på att lägga ut… MEn porslinet ska vi nog få ut. Förresten, trist,  en kopp i kaffeservisen var skadad.Rackarns. MEn jag ska ta bilder på grejerna och höra med min Traderakompis som är duktig på glas och porslin…

lillmymlan
0

Så himla bra Gunilla… tack Skrattande

*Nalle Puh*

MariannE11
0

Kyss vilka sötnosar….

Tizzla
0

KyssTyst

Hawknestgrove
0

Lillmymlna, din kaffeservis är ute nu på vinst och förlust…..

Tizzla
0

Undrar hur det har gått med spaningen, vet ni hur många bebisar det finns?

Önskar dem ett hem att komma till…

lillmymlan
0

Nej, vi vet inte tyvärr… fortsätter spaningsarbetet :) och hoppas att vi får se mer idag än igår.

PUTT

*Nalle Puh*

lillmymlan
0

Någon kan låsa tråden då det finns en ny här :)

*Nalle Puh*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.