Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 825 ggr
Pelusa
0

Djurförbud

"Olämpliga personer ska kunna förbjudas att ha hund. Det föreslår jordbruksminister Eskil Erlandsson för att komma till rätta med aggressiva hundar."

Klippt och citerat från pressen idag! Borde det inte i konsekvensens namn stå "olämpliga personer ska kunna förbjudas att ha djur (hund, katt, kanin, ko, häst…. etc)".

/Pelusa

Sidentass
0

Jo men självklart..där har dom gjort en klar miss!

Sidentass

brutt
0

Absolut!

Titti
0

Jag håller med!!!

emjon
0

Även jag håller med!!!

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Hawknestgrove
0

Ja, jag kommer att skriva till E. E och be om en rättelse i frågan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Titti
0

Det var ju att man skulle kryssa i Ja eller Nej också - webbfråga. Tja, ni kan ju gissa vilken jag kryssa i.

Lena
0

Håller med er andra, naturligtvis ska det gälla alla djurslag. En sådan miss att han missat missarna och de andra fytbenta i sammanhanget.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Virrpannan Gunilla igen, vad då webbfråga? var?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Suck, men det beror på att pit bull härvan satte fart på dem. Nu ska vi sätta fart på missförhållanden som katter utsätts för också. Dagligdags.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Titti
0

t.ex här är en Webbfråga - som dagens fråga (Aftonbladet)

och här (DN)

Finns även en artikel på tv4'as hemsida.

Lena
0

#8 Ja nu gäller det bara hundar….. Suck!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Chessan
0

Anledningen för att det är om hundar är för att regeringen har det som lösning för att minska antalet tillfällen då hundar har attackerar människor.

Lagen är då att hundar som beter sig aggresiv först får en tillsägerlse och måste hållas kopplade, nästa steg är munkorg och nästa att personen blir ifråntagen sin hund. skaffar personen en ny hund och samma sak upprepas belägs de med hundförbud.  

Då det inte finns så många incidenter där katter har attackerat människor gäller denna lag inte dem.

rulda
0

nee men om det är katten som attakerar så är det ju kattens fel inte människans *suckar*
tänkte på artikeln om katten som kröp in i soffan..

Lena
0

#12 Det har du rätt i att den typen av problem inte är särskilt vanliga när det kommer till katt. För katters del är det helt andra problem som gäller. Dock skulle det vara lättare även för olämpliga kattägare att få djurförbud.

//Lena

lailas
0

man suckar åt att  katterna alltid ligger på eftersläden när det gäller lagar  o.dyl.

Erika91
0

Men jag tycker ändå att ALLA djur ska förbjudas att ha om ägaren är olämplig!

Lena
0

#16 Håller med dig fullständigt! Har någon vanskött hundar bör de inte få ha katter, marsvin eller kaniner heller och vice versa.

//Lena

Chessan
0

Jo, jag håller också med om att man borde få djurförbud för alla djur om man misssköter djur. Oavsett om det är hund, katt eller möss.
Men, eftersom att det verkade som om många trode att det var ett allmänt förbud, bortsett från att det enbart gällde hundar så förklarade jag sammanhanget :)