Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2478 ggr
Alexej
0

Mot tidelag

En ny namninsamling mot tidelag. Tyvärr är det ju fortfarande lagligt att knulla ett djur…:(

http://www.namninsamling.com/site/sign.asp?id=4116

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fridaaaa
0

Det håller på att bli ändring på det. Ev träder det i kraft till hösten.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

brutt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har skrivit på massor av namninsamlingar  en längre tid nu mot tidelag (sexuellt utnyttjande av djur).

Mer än hög tid att någon ny lag kommer det borde redan ha skett det är för slött! Fattar inte hur de kunde ta bort den lag som tidigare fanns mot tidelag.

Mandusius
0

Lagen mot tidelag försvann när man tog bort lagen om att det var förbjudet att vara homosexuell, de var samma lag. Men är också en aning irriterad att ingen har gjort om lagen än efter trettio år:S

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Puma77
0

Ja det är rent ut sagt fördjävligt och någonstans i Småland så ska det även finnas en gård där de kan åka och få sig en upplevelse med getter och hundar bl.a. uppmaning har ju skett om att de försökt köpa djur som legat på annons på t.ex blocket.

//Pia

Mandusius
0

# 4

USCH! Det har ajg aldrig hört talas om! Har dock hört talas om att det existerar sådana ställen i Damark.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Puma77
0

#5 Jo jag läste i expressen tror jag det var. En reporter var där undercover och fick en massa information men även erbjudande om att testa. Tydligen så fanns det även personer som kom med sina hundar och lånade ut dem. Rent ut sagt sjukt och platsen var ju hemlig givetvis. Reportern  tackade nej och åkte därifrån.

//Pia

Puma77
0

Hittade artikeln, läs och bli äcklad hur det ser ut där ute egentligen.

//Pia

Josefa
0

Fy f*n, såna j**la as ska ju bara sprättas upp!

Hawknestgrove
0

lagt det på min Fb

hoppas flera reagerar. OCh att lagen går i kraft i höst.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mona22
0

Fattar inte heller varför lagen inte satts in på nytt.Skrikandes

Hawknestgrove
0

det är inte så lätt att ändra en lag… ska visst  gå två val emellan och så ska det gå igenom en massa utskott och så ska det röstas i riksdagen

martdat
0

skrivit på,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

lillmymlan
0

påskrivet

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

HeraUrsula
0

Skrivit på! Borde väl vara en självklarhet?! Totalt vansinne!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det gör så grymt ont i själen att läsa sånt här. Skulle ju inte skada om expressens bilder på personerna med namn läckte ut…

Man kan ju även maila Jordbruksministern och fråga hur arbetet framskrider. Ni får säkert bara ett träligt standardsvar,…men ju fler som bryr sig desto mindre får man hoppas jordbruksministern kan fortsätta blunda

Alexej
0

Nu finns det hopp att tidelag bli äntligen förbjudet:

http://www.nyheterna.se/1.2066721/2011/03/23/tidelag_ska_bli_straffbart

Bläddra ner lite

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Fantastiskt, ser fram emot när den är klar och hoppas den inte blir helt tandalös bara

Hawknestgrove
0

ja som jag motiverade det, nånstrans, så får man ju inte ha samlag med minderåriga. Under 15 år. OCh ärligt talat, då borde det ju egentligen falla redan där… För  det är väl sällan hundar och får och sånt är  över 15 år…..Man kan ju för 17 inte likställa homosexuell kärlek med  zoofili.Då kunde vi lika gärna  låta nekrofili vara lagligt också. För offren lever ju inte ens. hoppas ni förstår sarkasmen i mina ord.

Fridaaaa
0

#16 Skrev jag ju allra överst :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sherwood
0

Nog är det väl konstigt att själva mannen har livet i behåll, nu menar jag att det finns folk som gärna skulle kunna göra vad som helst om dom fick en chans att få tag i honom. Hoppas detta förbjuds med det snaraste.

Lena
0

Inte en dag för tidigt om det kommer en lag till hösten. Den borde ha kommit för länge sedan. Ofattbart att denna form av vidriga djurplågeri får förekomma. Hur kan någon finna njutning i att ge sig på djur. Borde läggas in för behandling bakom lås och bom.

Ska akriva på även denna lista. Har också skrivit på massor av listor genom årens lopp. Det mal långsamt i rätts Sverige.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SaraC
0

Har skrivit på massor av namninsamlingar för detta genom åren, kanske har dessa gjort verkan? Vore ju toppen om man faktiskt kan påverka genom sådant.

Otroligt skönt att lagen äntligen kommer nu.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar