Kattungar igen!!!
Ja då var det dags för nästa kull uppe hos tanten som vägrar kastrera sina 3 honkatter….. Tänk om det kunde finnas en lag på det vad mycket lättare det skulle bli, nu finns det just inget att ta på mer än att vad är det 3 kullar per år om det inte är uppfödning.. Jag blir bara så ledsen och frustrerad….
Och till saken är ju att hon ljuger mig rätt upp i ansiktet… Hon säger att de får komma in hur som helst, det får de inte. De får mat sporadiskt, hur ska de kunna konkurrrera med skator om maten som läggs ut… Jag vet att det är så av säker källa. Jag var upp i morse och jag frågade henne även om varför hon inte kastrerade honorna, de får ppiller, ja just ja det är därför de har fått ungar då.. Men då fick hon bråttom och skulle iväg. Men tänk att jag vet inte hur jag ska göra för att hjälpa katterna.
Jag håller på och ringer djurskyddsinspektören, det är fler som har ringt igen över fåren med och att kattungarna springer vind för våg, men det jävliga är väl att hon tar ihjäl de….
Ok, då har du två vapen. Dels har du §16 man får inte dra fram mer än två kullar/år. Sen om du har bevis för att de inte får mat i ordentlig ordning, så faller det under vanvård av djur….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns folk till allt som det heter, men skulle hon bo granne med mig så skulle katterna komma därifrån illa kvickt. Jag törs nog inte tala om vad jag hade gjort.
ja men vart ska jag göra av katterna och hon skaffar ju nya, tanken har fallit mig med… det känns lite hopplöst må jag säga… djurskyddet hjälpte ju de 2 kattungarna som bodde här i vår källare i vintras, var lika med de med fick inte komma in….. jädra kärring
undrar vad hon skulle tycka om att föda kull på kull och kattungarna var det ingen fara med sa hon de klarar sig, kan jag skicka bilder på nåns mobil så kan ni lägga ut de ut mig får ni se hur de ser ut….
Gubben som jag pratade med tippade på att de var 6 veckor….
och det jävliga är att gubben som jag pratade med tror att den andra är gravid igen, hon har ju tagit bort ivarjefall 4 stycken ungar säger han nu i dagarna…..
Anmäl…….men se till att du har redigt på fötterna.
vad menar du med redigt, räcker inte det jag har? Eller??? Är det nåt mer jag ska tänka på…..
#5 är det ditt mobilnr jag har tro ,visst var det du som la ut på Svarten va? 

Skicka till mig så lägger jag ut dom…
0738-121966
Pälsbollarna i Höganäs
ja det är nog mitt nummer du har liggandes. Vad jag menar redigt är att du ska kunna dokumentera ordentligt. Jag spelar djävulens advokat här nu, om du förstår mig rätt. Var beredd på, att svinpälsen i fråga vränger allt till sin fördel. Då måste du har bevis och inget som inte är påtagligt…det är till föga nytta om du har folk som sett saker och berättat saker för dig, men som inte vågar stå för det om det kniper.
Men ursh och fy för tanta! 
Vägrar hon att kastrera av någon dum principsak eller är det pengar som spelar in? Tänker på om man skulle erbjuda hjälp med kastrering gratis eller till billig peng?
Hoppas du får något vettigt svar från inspektören, att de iallafall åker ut och kollar upp detta..
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
gubben har ju ringt han med och han är riktigt förbannad han med på detta, det var han som hjälpte mig med den hemlöse där uppe och passade fällan…..Jag ska gå upp idag igen.. Men en sak hur ser man om en katt är hungrig? En svart katt där uppe var alldeles insjunken vid magen, ser de ut så då de har fött eller får hon ingen mat?
#9 har skickat 2 kort till dig nu, kan du lägga ut de så tackar jag dig. Kram
Vad säger människan om du erbjuder dig att hjälpa henne med kattungarna? Visst det är ingen bra lösning, eftersom hon då lättare kan fortsätta som hon gör, med det räddar iaf livet på dem.
ja du, jag har ingen aning men det är ju det som är kruxet med att det kommer att fortsätta å fortsätta ju, det är ju det som känns hopplöst….Men vad ska jag göra av kattungarna och det verkar ju som det är en till kull på gång med.. Jag var upp nu och en katt kliade sig i örat så det rann blod, vet inte skabb kanske!! Jag bad dottern som kom ut titta på det, men hon verkade inte bry sig märkbart utan sa att ja men det är ingen fara……jaja blir jag nå förvånad, näe inte men snarare ledsen å katternas vägnar. Sprang får lös på gården som smitit men de bryddde sig inte om de heller…
Ringde nu ivarjefall och de skulle åka å titta på katthållningen och kattens öra…
Det måste ju ändå vara åtalbart om man inte tar djur till veterinären för vård, blödande öra och dottern brydde sig, F… 
men tack snälla du 
ja i och med att de kliar sig så det blöder, så är det antagligen skabb. OCh sånt är djurskyddsinspektörerna väldigt noga med….

Hoppas det går att få stopp på eländet