Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2043 ggr
Mia
0

Hittat en katt

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej alla! Gick en promenad med två kompisar och då hörde vi ett förfärligt jamande och skrikande och ut ur busken kom en katt. Jag kunde inte lämna stackaren där, så jag tog med den hem. Katten är oerhört mager, ben sticker ut och den jamar otroligt mycket. Jag gav den lite torrfoder när vi kom hem - var det fel? Den åt ganska hetsigt och den verkar tam eftersom den är otroligt kelen och tillgiven. Hur gör jag nu? Det verkar som att någon bara slängt ut stackaren eftersom den är tam och kelig. Den har även en fästing i örat - hur tar jag bort den? Kan man märka ifall den är kastrerad eller inte?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Alexej
0

Var bor du? Ge bara lite foder i taget så att magen vänjer sig och vatten. Fästingen kan du bara dra ut och kastar i toaletten. Kann du känna bak? Stora kulor?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag bor i Blekinge, Karlskrona. Okej, tack, jag har hällt upp lite torrfoder och vatten står framme. Okej, den sitter ganska långt in i örat men jag ska försöka. Nej inga stora kulor, dem ser väldigt små ut..

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus