Annons om hemlösing!
Jag såg en annons på blocket och blev bedrövad, vet inte om folk inte vet att djurskyddet finns. Det står ingenting om att hon skulle ringa de utan att om hem inte kunde finnas så skulle katten tas bort. Nej nej tänkte jag, provar väl att svara på annonsen så jag skrev så här:
Hej!
Funderar på vart denna katt finns? Du kan ju alltid ringa till djurskyddet Bollnäs/Ovanåker Tel: 0278-331 90, vill du inte så ring mig så kan jag vidarbefodra. Jag känner folk som jobbar där.
Vänliga hälsningar Ankie
Blocketannonsen: http://www.blocket.se/vi/11434423.htm?ca=5_s

det är så skumt det här att folk bara överger sina djur..härör en till annons..fast snälltatt folk kan ta ansig domunder tiden de försöker hitta bra hem..
hoppas den annonsen du svarde på hittar nånstanns för missen..
0# Hoppas du får kontakt med annonsören. Bra initiativ!
#1 Den andra kissen finns tydligen i Bjuv. Det är väl i Skåne det?
Det är bra att folk engagerar sig för hemlösa katter som dessa personer har gjort. Bara tråkigt att det i den ena annonsen finns med det gamla vanliga avlivningshotet. Jag är allergisk mot ordet avliva har jag märkt. Reagerar på sju cylindrar och går upp i atomer. Det är nästan som orden "katt" och "avliving" blivit synonymer till varandra.
Vad vi kan hjälpas åt med när det dyker upp annonser över hemlösa katter som omhändertagits är att precis som Anki gjort höra av sig med goda råd vart vederbörande kan vända sig. Katthem, andra organisationer andra sajter där de kan annonsera. Gemene man känner nog inte till sådant så bra.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Absolut, Lena! Är det någon som har mailat till Skåne-annonsen?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Så nu har jag mailat Ann-Marie och tipsat om Rädda katten www.raddakatten.se och Katthemmet Kompis. Kan ju dock inte garantera att de kan ta emot katten, men det är ju värt ett försök.

#0 Jag mailade just Ljusdalingen.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Simson: Jättebra! 

#6 Frågade "en miljon" olika frågor…får se vad det ger…
Har du fått något svar ännu, Simson? Jag har inte hört ett ljud. Bra att det är fler som skriver. 

Ankie…inte ett ljud. Kollade just mailen. Kattsamariten har tydligen inte hört av henne heller. Suck

Jag mailade annonsören igen…
Hoppas nu att de tar till sig av era goda råd.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har heller inte fått något svar ang katten i Bjuv.
Inte ett ljud har jag heller hört och annonsen är ju kvar.
#12 & #13 Knepigt!
//Lena

Jag har fortfarande inte heller hört något.

Fortfarande inget svar. Ändå finns båda annonserna kvar…
#9 Tar med mig en utskrift av "Blocketannonsen" till katthemmet, (min helgdag fm. idag), så att vår föreståndare får info om någon skulle ringa angående katten i Ljusdal.

# 17 Jättebra!

Inget ännu från Ljusdalingen. Har mailat och frågat om katten ff var vid liv.