Kolonikatter i Linköping 14
Många trådar blir det innan kolonin är avslutad, så ni får stå ut med många trådar :)
Här är förra tråden :)
Här bloggas det :)
Här är vi på facebook :)
De här missarna behöver komma in i trygghet, vilket inte är helt lätt, när de inte direkt älskar fällan längre, men vi fortsätter och hoppas att en dag så finns det ingen misse kvar där.
- Musse (synlig)
- Vithaka (synlig)
- Strimma (synlig för 3-4 veckor sedan)
- Nya missen (synlig)
- Nya, nyaste missen (synlig)
- Nostippen & Fläcken som har stödhem som väntar (synliga)
- 1 misse som jag bara har sett i mörkret för 4 veckor sedan :(
Nostippen har varit synlig idag, dock inte för oss utan för mataren, hon är mkt vit och har en mkt vit tipppå svansen (som många andra missar i kolonin).
Våra grabbar i kolonin, Vitnos & Muschie, söker permanent hem och finns i stödhem i Åkersberga. Annonsen kommer att omformuleras lite grann och sedan gör vi ett nytt försök med annons. Grabbarna är görfina! 
Den 6/4 ska Ruffan kastreras, vaccineras, id-märkas och profender-behandlas
då är det ingen misse som är okastrerad… hurra!
Vår vet låter vårt kontrakt gälla fortfarande till samma priser och tills kolonin är slut, det är vi ödmjukt tacksamma för. Det är svårt med veterinärer som hanterar skyggisar bra, så man får hålla hårt i dem som kan!
Jag hoppas att de missar som är kvar i kolonin är killar, men det vore väl helt otroligt va? 24 honor och 5 hanar är hittills intagna, tänk så många bebbar det hade blivit om de inte hade kommit in 
Tack för gåvorna och tack för putt och tankar och fina samtal. Utan er skulle jag aldrig klara det här, men tillsammans är vi bara så himla bäst!
Kram
Malin
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Redovisning i pdf med kvitton och uträkningar :)
*Nalle Puh*
Kvitton
*Nalle Puh*
lilla du, som du kämpar med dina fina kissar
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du är bara så himla bäst
29 stycken före detta stackars misar har kommit in, det är ju bara så bra jobbat.
Jag smög nyss in till Ruffan och co och de ligger och snusar och sover på sängen
och då vet jag till 100% att det är värt precis allt. Att se dem ligga där och softa och sova och till och med tillåta att jag kommer in där och klappar lite, lite grann.
Ögonen äter ju nästan upp dem, de är så granna och ljuvliga de här missarna ♥
Ja, livet är inte lätt, men det var ingen som lovade mig det heller, som tur är :)
Tack Hawk och Gullimat ♥
*Nalle Puh*

Där sa du verkligen sanningens ord, om livet.
Tack Malin för ytterligare en föredömlig redovisning och fint arbete med kissarna! Jag brukar säga till dem som startar insamlingar att de ska titt på hur du gör för bättre kan det inte bli. :)
#5 Målande beskrivning om lönen för mödan i Hittekattsarbetet.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vi håller alla tummar, tår och tassar vi har för att alla kolonimissar ska komma in och få komma till alldeles egna hem.
Jag passar på att avlägga en liten rapport om Nalla och Semlan också:
Idag var Semlan extra modig och vågade sig ut flera gånger från under sängen när jag hade en kompis över. Hon vågade till och med lukta på min kompis fötter, fast då bestämde hon sig för att gå tillbaka under sängen igen
. Hon tycker fortfarande att det är extremt obehagligt med beröring, men hon är gärna nära mig, bara det inte är för nära.
Nalla verkar tycka bättre och bättre om att bli klappad. Ibland lägger hon sig till rätta medan jag klappar, vilket jag tolkar som att hon njuter av det. Dock tycker hon bara om klapparna om hon redan ligger ner. Klappar jag när hon får godis verkar hon tycka att det är ett nödvändigt ont.
Det tar tid, men det är värt det för att de är väldigt trevliga katter och väldigt bra sällskap.
Foton och sånt på Nalla och Semlan kan man hitta på "min" blogg http://sehvrin.blogspot.com/ (det är faktiskt mest katternas blogg…)
Malin du har all min beundran det vet du;)
//Pia
Föredömlig redovisning Malin och jag vet också hur du sliter med kolonin och önskar så att du får möjlighet att få in de sista kissarna.
Säger som Puma min beundran har du också
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Du har även all min beundran för att du kämpar på med kollinin.
Nu hoppas vi att de sista snart är inne så att du kan avsluta just denna kolloni.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Mysiga katter och bilder, fina redovisningar. Min beundran har du också absolut för ditt slit att ge alla dessa katter ett bra liv! Fantastiskt att du hjälpt 29 stycken redan.
Hoppas också den sista är inne snart, så du får njuta välförtjänt vila. 
Vår lilla Nostippen låg där idag så jag själv fick se henne med egna ögon!!! Lilla hjärtegrynet!
3 gånger var hon så himla nära att gå i fällan, men hon har ju gjort det en gång förut
så hon vet vad som sker…. men skam den som ger sig, imorgon sker det nya försök att få in henne!
Ingen annan misse var synlig idag då det var mycket folk i rörelse. Nu gav vi bara torrisar när vi åkte så vi hoppas att de är hungriga som bara den i morgon och skuttar raka vägen in i fällorna. Vi garderar oss med flera transporter också såklart 
Tack för fina goda och vänliga ord
alla får vi göra så gott vi kan, eller hur? Vi är inte mer än människor ju 
Kram
Malin
*Nalle Puh*

håller självklart tummarna för nostippen… vill så gärna att hon får komma in.. o det får hon ju..men att hon går i fällan såklart…
killarna är så roliga… GUS försökte döda en majskolv igår har jag fått rapport om…. mej veterligen har dom bara ratat ett livsmedel o det är banan om jag minns rätt..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Oh, så söt hon är. Håller tummarna för att extra godis skall få henne att gå in

Marianne.
Här dödar våra katter oliver. Det är kalasgott att rulla in sig på och sedan smaska i sig dom när dom är pälsbeklädda. MEN DET SKALL VARA SVARTA MED KÄRNA I.
Nalle
Morgonputt för kolonimissarna
Ja, här hemma skulle de gärna provsmaka både det ena och det andra tror jag :) men oliver, det smakar inte ens jag på *urk*
*Nalle Puh*

Som alla vet blir ju även hittekatter - gosekatter! :-)
Ny liten film från M&M
Oliver har jag hört att kisar gillar, ja. Och så gott som det är….. mums…..
#18. 
Usch, kanske… skulle kanske lära mig att äta det där då :)
*Nalle Puh*
lillmymlan, prova olika varianter av oliver. Finns ju hur många goda som helst…Småbarn brukar gilla dem, liksom öl. För vi lär oss, att inte gilla beska saker. just beska smaker är något, som annars till en viss del är naturligt att tycka om. JAg gillar mest de där riktigt stora svarta…. mums……..
Hawk… ska testa det någon gång :) olika sorter alltså :)
Nattputt för missarna därute
*Nalle Puh*
Malin
Jag har inte heller gillat oliver. Petade alltid dem åt sidan när jag av misstag fick dem på min pizza. Tyckte t.o.m. att pizzabiten som oliven låg på var äcklig och åt den inte.
Men nu tycker jag plötsligt att de är goda. Jag fick smaka på några riktigt goda oliver (enligt mig) under en provsmakning i en affär. Det var Kalamataoliver från Zeta. Svarta och urkärnade. Med ett riktigt gott bröd till, t.ex. en nybakad baguett är de jättegoda.
Dem godaste är Zetas ekologiska urkärnade kalamataoliver Så ser de ut:
http://www.zeta.nu/produkter/oliver/grekiska-kalamata/zeta-oliver-kalamata-ekologiska-urkarnade-290g
Eller om man bakar en focaccia med soltorkade tomater, färska örter (timjan, basilika, rosmarin), flingsalt och just kalamataoliver… Mummmms..
Då måste jag nog testa det där med oliver då :) nyfiken är jag ju… så det blir baguett med test med sådana där…. återkommer med vad jag tyckte sedan :)
Spännande!
*Nalle Puh*
Det är en hel del mysiga saker ute på Tradera till Östgöta katterna nu… och jag har smugit in länkar i auktionerna….
Tack Gunilla :) det var snällt :)
Ingen misse i fällan idag så nu matar vi bara i några dagar och på lördag görs nya försök att få in någon.
Det började regna ikväll och det var inte det vi behövde direkt :( uppehåll och lagom vind hade varit bättre… men kanske att vi får bättre väder i helgen, det tror jag när jag ser det!
Muschie och Vitnos har en ny annons ute… de är så himla fina killarna! Nu hoppas vi på fina svar :)
Putt för missarna!
*Nalle Puh*
ja verkligen…….Tacka inte mig, tacka Puma som skickade cde fina leksakerna till mig. även Mymlanbollar!
Då tackar jag Puma också såklart… :) Tack Puma :)
Nu är det dags att dra iväg med lilla Ruffan för kastrering!
*Nalle Puh*
och nu vill vi ha många och höga bud på de fina sakerna!!!!
putt för Östgötakatternas leksaker och för kissarna!
putt för leksaker och för kolonimissarna!
På lördag görs nya försök att få in någon misse :) håll tummarna!
Lilla Ruffan är som vanligt nu och leker och står i, det är lite äckligt med såret på magen, men man får smygtitta när hon rullar på golvet så att allt ser bra ut och det gör det i dagsläget.
Struten var borta i morse och låg i en av vattenskålarna :) så hon tänkte nog att det var bäst att dränka den där saken som fastnade överallt.
På tal om att fastna… Buffan hittade en prislapp som hon trampade på och jäklars vilket stohej innan hon hade fått bort den…. alla missarna hjälptes åt… vilka bra missar 
*Nalle Puh*
haha vad kostade Buffan?
Hon kostade ca 200:- en jättefin kattlåda som vi köpte via Zooplus, hade glömt att ta bort den ju 
*Nalle Puh*

skönt att ruffan är klar…här har jag lagt upp en hel radda leksaksmöss på tork..
200 var billigt för en sånn snygging..

Glöm inte att testa oliver nu när helgen kommer både på dig o kissarna.
Dom med kärnor i är bäst säger Mel Gibson(Vår katt alltså. Tar 15:on minuter att ta död på och garanterat lurviga är dom då)
Kramisar Nalle
Har också lagt upp leksaksmöss och kattungar på tork :) det var då själva den att de alltid måste försöka att bada dem :)
Oliverna ja… de har jag nästan förträngt, men i helgen kanske :)
Åker iväg till kolonin och hoppas få syn på någon av dessa missar som går kvar där. Alltid oroligt när man inte ser dem varje dag.
Ha en god fredag säger Buffan
*Nalle Puh*
Vilket fint foto på lilla Buffan.

Håller tummar och tassar. Vilken sötnos Buffan är, som de andra.
Usch för oliver alla sorter
Oj det som är så gottigottgott gott!
Oliverna är inte inköpta, men kanske i morgon :)
Fredagsputt från Tuffan
*Nalle Puh*
men så vacker……..
Här är nya annonsen på killarna, Vitnos och Muschie
och ingen har hört av sig på den…. finaste killarna!
*Nalle Puh*
Så fina de är Buffan och Tuffan.

Buffan och Tuffan, påminner om min lilla Klicka, som också är så vacker
Alla missarna från kolonin är otroligt fina, ljuvliga varelser som jag inte kan låta bli att älska allesammans.
Idag görs nya försök att få in någon av missarna från kolonin. Får ställa fällan i manuellt läge idag och hoppas att Herr Musse kanske kan tänka sig att gå in, eller gärna Nostippen och Fläcken som ska tillbaka till Matilda som väntar på dem.
Ha en god lördag 
*Nalle Puh*
Håller tummarna.
#18 Det var en trevlig kattfilm du bjuder oss på! Bra medicin för alla de där som betvivlar att skygga katter kan bli knäkatter.
#44 Du får använda #18's film som marknadsföring. :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ingen katt i fällan idag och tyvärr så är det massor med "båtfolk" där och vi är ju "kattfolket" där så vi gör tydligen inte så bra intryck :( trist!
Imorgon kväll försöker vi igen… då har troligen "båtfolket" gått hem för helgen!
Kram
*Nalle Puh*
Förmiddagsputt!
*Nalle Puh*
märkligt att det itne finns några aoms svara på annonsen…..
eftermiddagsputtar här.hoppas någon av damerna eller Musse har ärende in i fällan
Maggan47

Hoppas på fångst ikväll! En skönhet i trygghet skulle vara ett utmärkt sätt att avsluta denna vecka

Hoppas att någon inget hellre vill, än att gå i fällan
Ingen fångst i fällan. Vi väntade och väntade och till slut kunde vi inte se ett skit så vi bestämde oss för att avsluta och stänga… jag gick en vända för att checka av området och inte en katt i sikte.
Stängde fällan och hällde upp lite mat och då skymtar jag något i ögonvrån… MUSSE
satt där och väntade med ett stort flin i hela ansiktet, han pekade nog lång nos åt mig kan jag tänka. Undrar hur länge den grabben har haft koll på oss?
Kan inte låta bli att bli strålande glad att se honom i alla fall, även om han inte satt i fällan, en dag händer det…. det måste bara hända!
Ingen annan misse synlig fastän vi gick långa vägarna idag och letade och spanade. Nu finns det inga tass-spår att följa heller tyvärr :( men de är där, frågan är bara när de ska behaga gå in i fällan?
Rackarns katter, som jag älskar dom!
Natti natti från en trött men glad Malin
*Nalle Puh*
Vilken luring den där Musse är. Jag hoppas att ni lyckas överlista honom snart; han och alla andra kissarna förtjänar ju en alldeles egen soffa/säng att ligga i. Och det kan inte vara lätt för Musse när man måste vakta sina tjejer från allt, inklusive konstiga människor med fällor 
putt för de luriga kissarna

Jullan hälsar att om ni sätter i en snygg idolbild på henne så kommer musse o alla andra springandes på en gång…
ja den där musse är inte dum han…
smart kisse Mussegrabben, flinar nog fortfarande, rackarn
Maggan47
Väntar på bilden på Jullan nu… inte i mailen i alla fall…. så hur ska Musse nu kunna gå in utan hennes bild!
Det var ju därför det inte gick ju
nu vet jag varför! Inget säger du heller förrän nu Marianne, nono dej!
Ikväll var inte Musse-mannen där men den nya missen var "där" men inte på rätta stället.
Men den kom med på bild i alla fall. Så himla rädd och så himla avvaktande
komsi, komsi kissen!
*Nalle Puh*
så vacker… han ser inte svältfödd ut i alla fall….
Ingen ser svältfödd ut, men när pälsen trillar av så är det himla små missar, i alla fall de vuxna
men det vänder snabbt efter avmaskning som tur är 
Ja, den är snygg… och vi håller tummarna för att det är en grabb tack, inga mer bebbar 
*Nalle Puh*
Tisdagsputt för kolonimissarna
Nu har vi fått tillfälle att låna en hundbur igen, av Mimsynims
Tack! I helgen testar vi att mata i den och ser om vi kan få detta att fungera!
putt
*Nalle Puh*

Hoppas det fungerar!
Har f¨ått bilder på så fina saker, som lillmymlan ska skicka med Mison lagom till marken……Hon kommer hit och hälsar på så får vi kolla in att älgen är blå…….
Då var det dags lilla Kajsa Kavat att träffa veterinär Åsa på torsdag morgon. Kastrering, fixa till lilla bråcket, få ett ID och börja om på vaccinationen som jag inte fullföljde.
De sista veckorna tycker jag att hon vuxit till sig och ser inte så mycket kattunge i henne, vikten är OK 2.9 kg men mycket större än så tror jag inte den här lilla fröken från kolonin kommer att bli. Väldigt söt är hon en riktig liten kalaspingla. Och det bästa av allt, jag tror hon kommit på att matte är BÄST!!
Ska hämta en bur hos veterinären i morgon så dom inte behöver flytta över vår lilla vessla. Jätte nervös och lite orolig är jag, men det är bara att bita ihop och få det gjort.
Fortsättning följer torsdag.
//M-H

lycka till med kajsa…
o vad bra malin att du får låna bur… kanske en med själva jullan i?…håller tummarna så hårt så hårt… o nya missen ser väldigt bred ut.. märkligt hur lurad man kan bli….
Håller tummarna att det går bra med lilla Kajsa 
Här är det full fart på lilla Ruffan
, man kunde inte tro att hon var nyligen kastrerad dagen efter, fullt ös, medvetslös, som alltid!
Bild på Jullan tack… via mail… ska sätta upp den i buren… lovar! Det är nog det som är problemet, utan tjej går han nog inte in där :) så skicka den så ska jag ta en bild på hundburen när den sitter uppe. Ska ju bli en mysig koja, med en egen tavla till Musse-mannen! 
Idag blev det ingen fångst, men kanske i morgon… vi väntar regn här och ikväll är det kallt :( var tog våren vägen?
Kram på er
*Nalle Puh*
"eftersom jag fortfarande tycker att tvåbeningar är riktigt äckliga så håller jag för det mesta till under mattes säng. kommer hon för nära fräser jag till, jag vet inte vad annars jag ska göra. :( men när hon matar med kalkon, då kan jag inte låta bli att sänka garden.. för det är nom nom.. och ibland måste även tuffingar som jag gå på toaletten när matte fortfarande sitter uppe. då smyger jag sakta, sakta, det ser nästan ut som jag krälar.. fast när jag har gjort mina ärenden kan det hända att jag stannar till och sätter mig och tittar på den där saken med två långa, otäcka ben. hon smackar åt mig och talar med mjuk röst. men om hon väntar sig ett svar, HA, då får hon vänta ett tag till.."

Härligt att se bild på Newie
och en dag släpper nog blygheten, men som sagt vad… det tar ju tid.
Tack Lina för att du är stödhem för Newie 
Haha, lilla Kajsa, ja fördelen när de är små är att de är mer nyfikna och då släpper oftast blygheten snabbare. Så fin hon är Kajsa!
*Nalle Puh*
putt för misse-missarna som är kvar i kolonin :)
*Nalle Puh*

Putt!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
morgonputt
*Nalle Puh*
putt
Nu har vi fått hem en ny kastrerad Kajsa Kavat, allt gick bra. Ett ganska stort bråck åtgärdades samtidigt. Tycker att hon fixar det bra än så länge, hon har fått en rejäl portion med smärtstillande som säkert gör sitt. Druckit och ätit lite har hon också gjort vilket betyder att hon inte mår så illa iallafall. Det är så jätte skönt att det är gjort!!
Tack Malin för alla goda råd och dåd!
//M
va skönt…….

skönt att det gick så bra med kajsa….
Bästaste killarna är ute på annons nu
de borde kunna få en egen husse eller matte tycker jag (vi).
Är dom inte för goa!!!???
*Nalle Puh*
men så fina…….borde verkligen inte vara svårt.
Jättebra annons och underbara bilder och mysig filmsnutt som borde få vilken sann kattälskare som helst att smälta.
Hoppas den ger bra resultat vi håller tummar och tassar för det.

putt!

Putt, putt för finaste misar
puttar också för finaste missar, och en nospuss till lilla Fröken Kajsa Kavat som klarade av allt galant
Maggan47
putt för de fina kissarna!!!

putt för pudingarna.. ingen som vill att någon äter upp pizzakanterna?….
men…. varför står inte det i annonsen?

kan man ju undra, säger jag som ALDRIG äter upp pizzakanterna
Maggan47

Oh sicka goa pussar på Blocketannonen. Hörde smacket ända till Blekinge.
Kramisar Nalle
Lördagsputt för missarna i kolonin och för världens bästa grabbar på annonsen på blocket 
*Nalle Puh*
Hoppas nu du får bra gensvar på annonsen! Dessa finingar är verkligen värda riktigt goda hem.
Vi fick besök av en tamkatt igår. Nalla var inte alls förtjust i den idéen 
Man kan läsa mer i min blogg om hur besöket gick (där finns även länk till ett helt fotoalbum med bilder från igår)
Det är inte klokt vilken stor svans katter kan få 
#95 Roligt att se! :) Ser ju ut som det gick rätt bra ändå, för att vara första gången.
Hehe, dom omgivningarna går det inte att ta miste på, har bott i samma hus själv när jag pluggade, fast på bottenvåningen… 

Nalla verkade inte gilla besöket något vidare, tur att hon har Semlan som hon gillar…. de har alltid varit tillsammans :)
Igår träffade jag Mimsynims och fick låna hundbur av henne som vi satte upp i kolonin, nu provar vi att mata i den…. håll tummarna att någon vågar äta i den och att Musse inte pinkar ner hela den :( för det är han expert på!
Mycket folk nu som ska ha i sina båtar, aldrig lugnt och skönt… men snart ger sig sig ut på sjön…. HURRA!
Tack för info och puttar och ha en god söndag
*Nalle Puh*
Lilla Ruffan här hemma blev kastrerad den 6 april och idag såg att ärret är rött, det lilla som jag såg,, men den är ju inte lätt när man inte kan ta upp missen och kolla. Hon äter och dricker och går på lådan som vanligt, ser inget konstigt med henne, förutom lilla magen.
Jag har haft vita lakan för att kolla blod-dropp eller var, men det har inte droppat något. Ska jag avvakta eller ta henne till vet för koll?
De andra har man ju inte haft en chans att kolla efter kastrering och då har vita lakan funkat för att kolla av så att det inte droppar blod eller var, usch, jag blir orolig! Har inte sett att hon har slickat heller, men jag är ju inte med henne dygnet runt heller… suck!
Åh, jag blir orolig!
*Nalle Puh*
Oj vad tråkigt att Du är orolig, det är 10 dagar sedan Ruffans operation och det borde varit läkt redan. Kajsa kastering var det smidigaste jag varit med om, herregud jag som var så orolig….
Jag kar kört din idé med godis så hon får sträcka på sig och såret ser jätte fint ut.
Idag har Kajsa Kavat upptäckt frisk luft, fågelkvitter och en massa annat roligt ute. Hon har vuxit fast i Willes fönster och den kraken får sitta på golvet…….
Har pratat med någon mer kunnig än jag :) så nu känner jag mig lite lugnare :)
Avvaktar och håller span så gott jag kan 2 gånger om dagen. Luktade henne på magen (såret) och det luktade inte illa, men i alla fall, fröken är där och slickar i smyg, jag har tagit henne på bar gärning idag 2 gånger.
Blir mycket lek för att fokusera på annat än såret. Om det inte ser bättre ut på tisdag så ringer jag vet och beställer tid för koll. Bättre än gång för mycket än en gång för lite, eller hur?
Vilken fin bild på Kajsa… fina missan… så stackars Wille får sitta på golvet, det är rätt fräckt faktiskt… men kolonikatter ska vara fräcka och ta det bästa av precis allt, för det är dom värda 
*Nalle Puh*
Ringer vet i morgon bitti då det ser ut som det kommer vätska ur såret
och hon slickar där hela tiden :( lilla pluttan!
*Nalle Puh*
Kanske bäst sätta på henne en krage. Jättesöt katt, förresten!

låter inte bra med såret.
Hoppas det läker som det ska fast det verkar luras lite nu.
Fick tid 13.40 för lilla gumman, så de kan titta på henne. Hoppas att de kan hjälpa mig att sätta på fröken kragen som hon inte vill ha på sig :(
Wish us luck!
*Nalle Puh*
Oj har lilla Ruffan inte kunnat låta bli såret men vad bra att du kollar upp det.
Kanske kan det fungera med den mjuka typen av krage och som ofta tolereras bättre.
Vi håller tummar och tassar för er att det går bra hos vetten med allt.
Lycka till, lilla Ruffan!
Kram Mew2
Lycka till hos doktorn idag lilla Ruffan!
#98 Ja, Nalla och Semlan trivs verkligen ihop, även om de inte brukar ligga och gosa med varandra (varför gosa när man kan brottas, det är ju så mycket roligare
)
Nalla förlät mig snabbt efter att inkräktaren hade gått och kanske lärde hon sig något: Jag har nämligen tyckt att hon blivit lite mindre skygg (kommit närmare mig när vi båda varit i sängen) och accepterar klappar mer än innan. Det kan också vara jag som inbillar mig och att det bara är en naturlig fortsättning på vår träning. I vilket fall som helst börjar hon bli riktigt mysig så länge man är uppmärksam och hon har börjat sträcka sig mot fjädervippan för att få mer gos närjag klappar henne med den! 
Hoppas allt gick bra med lilla Ruffan idag!
Hemma med en vaken Ruffan. De behövde inte söva hennes utan undersökte genom att tvätta såret lite på magen… lite gult var det i ena kanten så nu får hon antibiotika i 7 dagar (vetrimoxin tab). Det tyckte att det var fint annars, inga glipor och inte heller så farligt infekterat, men jag är ju som jag är, hellre än gång för mycket än en gång för lite.
Ruffan hade tagit av sig tratt och uppblåsbara kragen så det kan vi glömma. Hon var aningen arg när vi kom hem när jag försökte få på henne kragen igen (en mjuk bebisliten) men det gick inte.
Hon fick en spruta med antibiotika hos vet så nu ska jag ta ut medicin tills i morgon bitti, 2 gånger om dagen ska hon ha en fjärdedels tablett. Håll tummarna att busungen slutar slicka sig på magen! HUM!
RUFFAN… inte på magen…
Skönt när det är klart och mat var så uppskattat när vi kom hem, så även mutan som bestod av kalkon, som alla missarna älskar.
Förlåt tant Malin Ruffan… 
Imorgon så ska vi testa Beatas body (Maggan47:s misses) på Ruffan om det går att få på henne den vill säga… spännande :)
Härligt Sehvrin att Nalla blir mer och mer sugen på gos, snart kan hon inte få nog! Gos dygnet runt… dä du :)
*Nalle Puh*
Vad härligt att det gick bra med Ruffan och hoppas att allt går bra i fortsättningen med medicineringen.
Vilken duktig tjej som klarade allt i vaket tillstånd

Vilken duktig Ruffan
Duktig att ta av krage, duktig att tvätta bort den konstiga lukten på magen…nåja…
Väääldigt duktig hos veterinären i alla fall!

Ruffan: Man ska totalvägra att äta de vita sakerna utan kalkon!! Om man vägrar utan men äter dem med så får man godis flera gånger om dagen

/Mysko

vad duktig ruffan varit… men maghygien kan vi väl vänta med… o en krage eller body måste man ha….
vad smart du är mysko,,,,, bra tips..
vad kul med nalla o semlan… vill höra mer om semlan….
.. är man semmelfantast så víll man ju veta allt…

Då kan du slappna av lite nu lillmymlan, när Ruffan varit så duktig och inget allvarligt fel med lilla tjejen
Lilla Ruffan vägrar tratt och igår satt jag hos henne och störde henne när hon började att slicka. DET var inte populärt. Till slut låg jag halvvägs under sängen där hon hade satt sig för att jag inte skulle se. Även att jag är som ovig som ett kylskåp så låg jag där och försökte att locka fram henne, eller leka med henne.
Kan man klona sig själv, behöver vara fler lillmymlan nu. En som är hemma och stör Ruffan och en som gör vardagliga saker och en som gör lite allt annat som måste göras :)
Hon är sur på mig gumman, i morse så saknade hon sig elementsäng som jag tagit bort, för hon kommer åt såret för bra i den :) så nu sitter hon på en av lådorna och tittar på mig "matte… var är den sköna sängen?" hum… låt bli magen Ruffan!
Hon är en duktig misse, det är alla missarna från kolonin… och ni vet va… jag verkligen älskar dem alla 
Maggan har skrivit i sin blogg om Svanstippen (TT) :)
Ha en fin tisdag och tack för massa stöd i tråden 
*Nalle Puh*
Ruffan tog sin medicin utan problem, denna gången tillsammans med tonfisk, som hon älskar!
Duktiga gumman! 
*Nalle Puh*

Ducktig kise
sicken dumming som inte vill ha krage eller strut….OCh nu har det ju gått så lång tid, så det borde jau varit läkt. m en nu går det säkert bra när du fått vetrimoxin, för då blir det ju hävd infektion
Putt för missarna som är kvar i kolonin…
Ruffan äter sin medicin duktigt som tur är… bodyn som jag fick låna gick inte att få på henne…. så nu får vi hjälpas åt att hålla span så hon inte slickar… men jag är ju inte hemma 24 timmar om dygnet
tyvärr!
Malin
*Nalle Puh*

Du får ha kissemissan i en sjal på magen så hon alltid är med dig.
Hoppas hon förstår sitt eget bästa och slutar slicka.
Apropå sjal!?? Kan det gå att knyta en scarf/sjal runt Ruffans hals och mage - så att den sitter säkert som en puppiasele, men med en slicka-hindrande kjol kring magen (dock ej hinder för att gå på lådan…)
Jag ser framför mig något i stil med kort ballerinakjol som står ut…
Hem jag är nog bra på tokiga idéer men får lämna dem vidare till någon uppfinnare för förverkligande!!!
Kram Mew2
Eller om man får tag i några kraftigare strumpbysor som man kan klippa till som en tub och dra på.
//Pia
destiny… du kan få ha henne i en sjal på magen
kom och testa tycker jag 
Mew2… dina råd är bra, men jag vet inte hur jag ska genomföra dem, men tack i alla fall.
Puma… du har inte en chans att få tag i henne nu… hon kommer aldrig att förlåta mig
elaka matten som försöker muta med allt gott som tänkas kan.
Hon är duktig med medicinen i alla fall, det är jag tacksam över, tonfisk och mortlad tablett, det går bra.
Hon slickar när jag inte ser och ser gör jag inte hela tiden tyvärr
behöver klona mig… gärna idag tack!
*Nalle Puh*
En annan nyhet… våra grabbar… Vitnos och Muschie (numera Jack och Gus) kommer att flytta till Djurhjälpen på vaxholm på onsdag. Vi har testat med annons och har inte fått ett enda svar tyvärr 
Är det så mättat på marknaden?
Grabbarna har större chans att få ett hem därifrån iom att det är ett katthem… så… vi måste ge dem en chans att få en egen husse och matte, för det önskar jag alla missarna i kolonin.
Tack älskade Marianne för att du har haft dem så länge (8 månader) och fått dem till trygga missar, låtit dem få ta plats och få umgås med dina missar och lära sig hur man ska vara som katt.
Jag är dig evigt tacksam ska du veta… ord räcker ju inte till… men du… tack snälla du för hjälpen 
*Nalle Puh*

nöjet har varit helt på min sida….jag älskar dom verkligen o har separationsångest.. varför kan man inte behålla dom alla?…men det är killarna det gäller nu…. vem ska dra högvinsten o få följa dom i en massa år?..
utan dej malin hade jag inte kunnat hjälpa till någonting… allt lyse på dej….
oj lillmymlan, att det inte tar slut……grattis till att Vitrnos och Muschie kommer till Djurhjälpen. Hoppas de får tur då!
#127 & #128. Ja, nu håller vi tummarna för pojkarna där, i mammahjärtat gör det ont, jag kan ju inte följa dem för alltid, det smärtar oerhört mycket 
Man kan inte behålla alla, det bara går inte! Men man kan ha dem till låns och älska dem ovillkorligt, det är härligt!
Vi har fått paket idag, med massor med mat och godis… från Golle och Lisen… vi blev jätteglada :)
Ikväll blir det fest för kolonimissarna :)
Kram
*Nalle Puh*
men så snällt…. puss i påsk
puss tebax 
*Nalle Puh*
Nej vilket fint påskpaket missarna fått! 
Tråkigt med pojkarna, hoppas åtminstone att det inte dröjer alltför länge innan det dyker upp några som vill ta hem dom till sig…
Såg att någon av missarna ätit av maten i buren, håller tummarna för att det går att fånga in nån sen (förhoppningsvis Musse)!
Glad påsk till dig och kolonimissarna! 
Glad Påsk till dig med #132
och tack för att vi får låna hundburen!
Någon äter där i alla fall, vi hoppas få se vem det är… spännande!
Kram och ha en ljuvlig påsk allesammans!
*Nalle Puh*

vilken fin påskpresent…
håller tummarna att det kan bli storfångst NU….
:) vi hoppas vi med :)
Putt för Musse & Co
*Nalle Puh*

Hoppas på god fångst.
Vilket fint påsk ägg!
Hoppas det nya hemet vill berätta här hur det går med pojkarna så vi får fort sätta följa dem år efter år.
Putt för kolonikatterna som är kvar :)
Idag ska vi hälsa på Svanstippen (TT) och Bg och kanske ta en fika :) härligt om vi kunde få se henne också :)
Vi ska lämna både mat och sand :) och lite godis till missarna såklart :)
*Nalle Puh*
Ruffan är så fin på magen nu och medicinen är det inga problem att få i henne. Tur att jag hade FortiFlora kvar för det får hon på torrisarna, som hon älskar!
Måndag kväll är sista dagen med medicinen och jag ser en himla skillnad på henne. Fullt ös medvetslös 
Hon hängde i gardinen i morse när jag tittade in, så nog är hon på bättringsväg minsann
Alla leksakerna lägger hon i vattenskålarna och jag har 3 stycken, det är ingen som det bara är vatten i inte, utan alltid leksaker 
*Nalle Puh*

Är du säker på att Ruffan är en katt? Hon kanske är en tvättbjörn
Skönt att såret ser bra ut nu!
va bra att det gick åt rätt håll. Lilla Pipis här slickade också på sitt sår, så det blev infekterat. OCh det var ju gjort av vår gamle vet, så såret var rätt stort. MEn penicillin gjorde susen och så fick hon ha fåntratt på sig. Hon accepterade det…

killarna här har avancerat till nästa lek.. ha leksaksmössen i torrfodret… ser ut som de är o äter… mössen alltså….
putt för missarna
#142. Duktiga grabbar! 
*Nalle Puh*
Sista medicinen för Ruffan
så nu blir det inte tonfisk 2 gånger om dagen längre, men kalkon är poppis kan jag lova 
Sötnosarna är så himla fina, men de gillar inte att man klappar, men lite lite grann kan man smeka med hjälp av kalkon.
Man kommer inte till himlen direkt, men näst intill 
Mamma Grynet håller sig på avstånd men morrar inte lika mycket längre, fräset är nog av gammal vana, tror jag.
Ingen misse synlig i kolonin, men det äts i både hundbur och på trappan, så de är där när inte vi är där. Hoppas att vi kan göra försök med att stänga buren i veckan när det inte är så mycket folk där.
När man inte fotar missar så har jag i alla fall fotat min första blåsippa för i år :)
*Nalle Puh*
Tisdagsputt för resterande kolonimissar! 
*Nalle Puh*
puttar och hoppas Ruffans sår har läkt?
Såret verkar helt okej, det lilla som jag kommer åt att titta :) Hon är väldigt aktiv och leker som vanligt och allt verkar bra nu… men jag håller fortfarande koll :)
*Nalle Puh*
Putt
I morse regnade det lite här och det droppade på fönsterblecket. Lilla Ruffan satt och försökte fånga dropparna… så söt!
Nu är det sol igen!
Tack för putt :)
*Nalle Puh*

vilken söt liten ruffa…..det skulle du ha fotat om du hade hunnit… lilla belle ligger mer avslappnad här på golvet med en bautamus under hakan..
killarna har flyttat o det är så lugnt här så jag blir mörkrädd….nästan…
sol vill vi ha o en eller ett par infångade kissar hos dej malin….

Infngade kisar ja alla in i fällan nu!
Lilla Ruffan kul med vatten när man får vara inne o torr.
Pojkarna bus kommer att sakna dem.

Då kan du kanske pusta ut nu, när Ruffan verkar må bra.
Puttar för fångst av en vacker kolonimisse nästa gång

Trisse eller Trissan är ett bra namn 
så himla fin… å så speciellt tecknad som de andra….
verkligen vackra……

Vilken puss nos!
Så vackra teckningar dessa kissar har….
Kvällsputt för missarna
Tack för putt i tråden 
*Nalle Puh*

Nya nyaste misen ser ut att vara en kattherre och milde tid vad h*n är vacker
med tjock fin päls och fint hull och förmodligen då fått go mat av dig, som absolut ger dem bättre förutsättningar när de väl kommer in, det tror jag i allafall på.
Söt liten prick vid nosen
Putt för de söta kissarna…… hoppas du fått min andra ljudfil också nu!
Tack för ljudfilerna Gunilla… ska testa de där i fällan :)
Nattputt för sötnosarna i kolonin
*Nalle Puh*
Har precis pratat med Malin och hon har problem med bredbandet och vet inte när det kommer tillbaka.
När allt fungerar igen kommer hon in och uppdaterar och gör en redovisning.
Tack emjon 
Återkommer med fotade kvitton när jag har ordentligt nät igen. Gör då en ny tråd där både pdf och kvitton följs åt.
Malin
*Nalle Puh*
Här
*Nalle Puh*
Åh va kul att de funkade!!! JA mina är väldigt intresserade när mobilen ringer!!!!! HAHA kul med androidtelefon…..
#167. 
*Nalle Puh*
Någon kan låsa den här tråden då jag har gjort en ny här :)
*Nalle Puh*
då får jag nästan onda ögat av henne… eller så är hon en tvättbjörn