Dumpad padda på min trappa!!
Nu på eftermiddagen satt en sköldpaddsflicka i en trasig igentejpad transportbur på trappen till porten i mitt hus. Buren saknade själva gallret, så dumparen hade tejpat för en tidning för hålet och ställt en kundkorg för, så katten inte kom ut.
Katten sitter nu i mitt badrum. Ganska rejält uppstressad, men jag tror att det är en tamkatt. Finns det någon som har en möjlighet att ta hand om en liten padda?
Det hela är polisanmält. Och de har erbjudit sig att hämta henne, men de sa att risken är stor att katten avlivas om inget hem hittas.Så jag sa att jag försöker hitta hem på annat håll till henne. Någon som känner sig manad?
men snälla nån…. Det får ju inte ske…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Folk är ju helt från vettet! Stackars kissen! En sådan underbar liten tjejj!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Just när man trodde att folk inte kunde förvåna en längre…..så gör de det.
Känns som om den återkommande frågan nuförtiden är: Vad är det för fel på folk?
Hoppas hon hittar ett bra hem nu!

#0 #4 Jisses - man tappar ju andan när sånt här dyker upp
Vad f-n är det med folk egentligen??
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hoppas det finns någon som kan hjälpa detta lilla vackra kissepaket.
Måste vara någon som vet du hjälper katter.. Undrar vad det är för en människa ?Verkar i alla fall vara någon som bryr sig,annars hade dom väl bara släppt ut den ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Precis min tanke också som Debattia…..
Jo, självklart. Antagligen är det någon av dem jag sagt nej till. Senast i helgen fick jag ett PM här inne om jag kunde ta emot en katt. Men då gällde det en kastrerad hankatt.

flickebarn…. troligen gravid också…..vore vits att kastrera omgående…
Kastreringen gäller pr omgående och det borde väl lösa sig med en mycket vacker padda när det gäller något katthem, stödhem eller permanent. Konstigt att ingen har börjat sätta ut katter utanför min dörr än, fast dom vet i huset att jag älskar katter.

Detta är ju inte klokt, stackars dig Josefa, som har jobb nog redan. Vet inte alla härinne att du bara tar hand om utsatta misebebbar.
Bra att du har polisanmält! Kissen är jättefin för övrigt men vilket fräckt sätt att dumpa en katt på någon annan stackars dej.
FAN va FÖRBANNAD jag blir! Äckliga jvla människor! TVI!
Det enda jag blir glad för är att hon dumpades på din trappa, hos någon med hjärtat på rätt ställe.
Hoppas hon får det bra, vackra tjejen!
Tur misen hamna hos dig josefa, Fy fan för sådana människor som gör så,
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Tur misen hamna hos dig josefa, Fy fan för sådana människor som gör så,
Myse missar

Det är nackdelen om folk vet att man tar hand om djur.
Själv har jag haft dumpade hamstrar och chinchillor utanför min dörr, dock aldrig katter.
Det finns folk till allt.

fy fansiken för folk, dumpa över sitt ansvar på en annan människa så,,.
sätt upp lappar med bra bild o anons på blocket där du helt oskyldigt har hittat den o söker ägarae så kanske någon anger dumparen,,,
narturligtvis behöver hon ett hem ändå, men önskar sååå att de åke dit på detta,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

För jäkligt! Kanske försöka få in storyn (med bilder) i tidningen? Då brukar det dyka upp massor av hem, vilket kanske kan gynna fler katter än den om man har tur.

Herre jisses säger jag bara…..hur kan man ens komma på tanken att göra något dylikt..men dessvärre är det ju inte första gången sånt händer..klart att lilla gumman känner sig stressad…om jag bara inte hade haft fullt hus med pälsklädda här..
putt!!
precis, gärna en bild på just den formidabelt vackra transportburen…..

Faderen också att man ska ha så fullt med fyrbenta hemma!
Hur får man stopp på såna idioter. Utnyttja en människa bara för att hon är snäll och hjälper katter. Tror tyvärr josefa har mycket svårt ha den hemma hos sig då hon bara kan hjälpa mindre katter,vilket inte är bara i den meningen ,men det är säkert inte lätt få in en vuxen så bara bland alla de andra. Hoppas någon kan hjälpa Josefa och ta hand om den..
Kanske bra gå ut i tidningen,någon känner ev igen buren och katten,men jag hoppas inte den kommer tillbaks till förra ägaren igen…
Debattia
Burens typ känner jag igen. Jag hade en sån förut, och bytte den rakt över med Essut i Uddevalla, när hon var och hämtade Bamse. Jag hade köpt den på Jula.
Kan vi inte starta en insamling för josefas mise???
Myse missar
Vad kostar det att kastrera misen?? Josefa vet du det?
Myse missar
Brukar gå på runt tusenlappen
Okej men josefa får ju säg om hon behöver hjälp eller inte,
Myse missar
Den här damen är en tamkatt. Hon har strykt sig mot mina ben och jag har fått klappa henne, men jag får inte hålla fast henne och absolut inte känna under magen om hon har stora spenar. Hon är iaf inte högdräktig. Men hon är ganska så uppstressad av att höra de andra katterna.
Hon pep ut ur badrummet när jag skulle torka golvet där inne i förmiddags. Så hon parkerade sig i en av kojorna i vardagsrummer, och har legar och morrat så fort någon av de andra nyfikna monstren närmat sig. Vilket har gjort dem ännu nyfiknare.
Nu har jag burit in kojan i badrummet igen, så att hon får lite ro att äta och gå på lådan. Hon har än så länge inte ätit något.
Jag har hittat dumpade kissar utanför min dörr förr. Men då har det varit små kattungar, nedbäddade lite fint i en kartong. Och då har jag inte blivit så upprörd, utan mer tänkt att det varit snällt att de inte hade avlivat ungarna iaf. Den här damen hade de ställt utanför själva porten till trapphuset. Hur länge hon stått där har jag ingen aning om. Men jag såg anordningen, eller jag såg den blå kundkorgen, sticka upp ovanför glasrutan i porten redan en timme innan jag sedan gick ut och kollade vad det var för något. Under den tiden måste flera människor passerat förbi där. Undrar så om den som ställt buren där, har stått kvar där och väntat på att den skulle bli inplockad. Fattar över huvud taget inte hur de har vågat. Det måste ha hänt i fullt dagsljus, jag hade iaf reagerat om jag sett någon kommit bärande på en sådan sak.
I morse ställde jag iaf ut anordningen lite på sniskan nedanför trappan, så kan de som ställde dit den, fundera på om katten smitit. Om de skulle få för sig att ta vägen förbi här igen för att kolla om katten blivit inplockad. Det j*vliga är att det mycket väl kan vara någon som är här inne och läser. Eller någon som läser mina annonser. Ibland hör det av sig folk på de annonserna, inte för att skaff katt utan för att bli av med dem.
Blir bara så jäkla sne. Detta är inget som jag direkt behöver nu.
Vilka människor det finns
Myse missar
Det som gör mig så upprörd varje gång detta händer är vetskapen om hur lite katten betyder för dessa människor
. Förstår inte hur man kan dumpa sin katt utan att veta vad som händer med den så känslokallt
Själv älskar jag paddor för deras personlighet med ganska bestämda åsikter om allt. Denna lilla raring ser ut som en yngre upplaga av min Mimmi som också kan se lika grym ut men innanför pälsen ett hjärta av guld.
Hoppas du hittar någon som vill öppna sitt hem för tösen och få en vän för livet
.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jag har haft en hel del katter under mitt liv, men varför just dessa paddor har varit otroligt snälla och goa vet jag inte.
ja, den lilla vi har här hemma, pappas gullefjun är ju baraså go. Ok en pysekisse. DVS hon är pysig vilket betyder på nordbohusländska att hon gnäller lite i onödan….

Åhhh..lilla gumman….det är nog som andra också säger är i tråden, att man vet att du är mån om djur och tagit hand om katter..fruktansvärt hur man kan utnjytta en människa på detta vis…puttar upp för den fina, rara lille damen!
Är kattburen kvar utanför dig josefa???
Myse missar
Putt för denna söta fröken!!!!!!
Jättefin och kanske någon karleksfull person har en vrå över till lilla gumman.
hon ser ut presis som min Pyret !!! Hoppas någon med plats och ett stort varmt hjärta kommer och hämtar och ger henne ett nytt hem.
Debattia
Hur har det gått med din padda josefa??
Myse missar
ja gravid är hon ju DEFINITIVT iallfall..
Det är en liten stingslig tös som morrar åt mina katter så fort de kommer för nära. Hon stryker sig mot mina ben och vill gärna bli klappad ett litet tag på huvudet, men tar jag henne bak på ryggen så får jag en snyting. Hon har inga stora spenar, så är hon dräktig så är hon alldeles nyparad. Tror nästan att hon har levt som innekatt.

´åh vad sööt, hur kan någon göra så mot henne,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jättesöt tjej 
Så söööt tjej,,Hon hadde tur som kom till dig,,
Myse missar
Då vore det ju bäst om hon blev kastrerad?
Självklart vore det bäst, men jag har inte obegränsade resurser. Denna kissen kom helt oplanerat efter att jag precis haft en ganska så stor oplanerad utgift pga en annan katt här, så det får tyvärr vänta.
shit….. du är inte hjälpt med ett litet bidrag på ett par hundringar? tänkte att du kan få det som sitter på mitt privata annonskonto….
Men skicka in en ansökan till Billy annars då?
226 kr…. kan det hjälpa? så du slipper ta ansavar för flera små katter?
ja jag tycker det här är ett akut jätteviktigt ärende….
En honkastrering här går på 1000 spänn. Bara kastreringen, så nej det hjälper inte. Hade hon bara kommit en vecka tidigare så hade hon kunnat blivit kastrerad av vetten över gränserna.
Att ansöka hos Billys hjälper inte heller eftersom pengarna då kommer efteråt. Och jag tigger inte om hjälp. Det gör jag bara inte. Är för stolt för det.
Det finns säkert fler här som kan lägga lite pengar så du kan kastrera misen,,Jag kan lägga 200 kr,,
Myse missar
men snälla, det vet vi att du inte gör… jag kan inte avvara mera, men de slantarna kunde du få. och du kan ju få kastreringen på faktura? Då kanske vi kunde hjälpa dig? Jag är också en stolt f*n, men dett ahr du itne bett om….. hade du varit fel person, så hade du ju bara släppt ut den stackarn igen. och det är ju egentligen det enda som är viktigt just nu, kastrering…… för tusan folk, skramla mera ni till detta!!! Om du är för stolt, så är inte jag det!!!! Tänk på kissen och vad skönt att slippa ytterligare kattuingar att kämpa med, även om vi all sätter dem högt!!!!
Men är denna hona dräktig och/eller okastrerad med säkerhet?
Nej Imasy det vet vi inte. Men jag kan sätta en krona på att hon har hunnit bli parad. Josefa, 426 kr finns öronmärkta för dig nu. jag kan föra över så fort jag fått klartecken att det är gjort, jag har ditt kontonummer sen förut….och att få kisse kastrerad är ju bara så många plus vid omplacering
Hon har inga stora spenar, så är hon dräktig så är hon relativt nyparad.
men inte ska du väl känna att du tigger pengar, Billy finns ju just för sådana här saker, dvs kastrering :)
Imasy, jag skickar det jag har. KAn Billy ställa upp med resten förutom de som kattarina skickar? Om kattarina skickar till Billy eller till mig det kvittar ju….kattarina och jag har ju samma bank, så det går ju snabbt. Hoppas att detta har fixat sig tills i morgon. Går och lägger mig nu, för jag har vrålont efter att ha bytt däck på tre bilar igår tillsammans med sambon… I don´t take NO for an answer…. Det borde ni veta vid det här laget. Vi kan vara osams som hund och katt, men här gäller det en kisse som vi kan ge ett bättre öde.
Det behövs nog inte. En vänlig själ här inne har erbjudit sig att betala kastreringen. 
WOW!!!!!!!!!!!Puss på er alla då!!!!
ÅH vad bra,,Men ska du bara kastrera misen??
Myse missar
Vad snällt gjort :)
kastrering är ju prio 1. i och med att hon är inne och säker, så får andra saker vänta. Kanske den som vill ta hand om henne vill stå för resten?
67 JOJO det har du rätt i,,
Myse missar
ja toppenglad att det löser ett steg i den lilla kissens öde……
Jättebra att Josefa får hjälp med kastreringen för hon lägger ner så mycket egna pengar på sina kissar. Hon tänker på dem först och sist på sig själv. Sen får du säga vad du vill Josefa!!!!!
Debattia

Tycker också det är toppen att hon får hjälp, med tanke på extrakostnader för en annan liten mise
Undrar om det enda i matväg hon får i sig, är det hon plockat och visat på bild i en annan tråd
Hoppas inte.
Nu har jag beställt kastreringstid. Det blir inte förrän på tisdag nästa vecka. Pga påsk!!
#71 Åh lite annat slinker väl också ner.
Grattis!!!!! jag tog den slanten som jag skulle skickat till dig och skickade till Lillmymlan för att hålla liv i annonserna på pojkarna hos MArianne då…
hur går det? har du fått kastreringstid?
Se #72!!
Va bra… förlåt…. virrpannan Gunilla blandar ihop all konfekt…..
ja, det är ju en fråga, som du tar ställning till.Det verkar ju itne vara långt gånget. MEn som sagt, den diskussionen har vi ju haft till leda här och jag vidhåller, att man utan dåligt samvete kan kastrera ända upp till 7:e veckan. Det är ju inte värre än att ta abort på en människa upp till 16:e veckan. Bättre det, än att få ytterligare kattungasr, som det är stört omöjligt att hitta hem till, och som riskerar att placeras fel och bli ytterligare kattungar osv. JAg är av den åsikten, att stålsätter man sig inte nu och bortser från det känslomässiga, så får denna lavin av katter aldrig ett slut…
Klart du ska kastrera. Du brukar ju själv säga till folk här inne att dom ska kastrera redan dräktiga.
Nix, brukar inte säga åt folk att kastrera sin katt, när det gått så pass lång att det redan syns på katten att hon är dräktig. Under se första 2-3 veckorna tycker jag att det är OK, men inte efter det. Och Fiona måste vara längre gången än 3 veckor, eftersom hon har stora spenar. Tvivlar på att det är första dagen spenarna är stora, men idag är första gången jag har fått titta på hennes mage.
När fostren är 22 dygn så börjar huvud och tassar att bildas, och dag 28 så har alla de inre organen bildats. Och då ser jag fostren som levande varelser. Att kastrera i 7:de veckan tycker jag är förkastligt. Om andra gör det, så är det upp till dem. Förstår inte riktigt hur du kan jämföra 7:de veckan med 16:de veckan hos människor. Jag ser det mer som 7:de månaden.
Hur är det med spenarna när en honkatt löper? Det är väldigt sällan jag har löpande honkatter här, eftersom de i regel blir kastrerade innen de börjat löpa. Hon har varit kelig och åmat sig mycket mer än vad hon brukar göra.
Brukar inte vara någon skillnad på spenarna vid löp, så hon lär vara dräktig. Jag kan tillägga att min ena hona har två spenar som ser ut så där eftersom många kattungar har fått snutta på henne.
Hon ligger på sidan och kuttrar och svankar med ryggen och rullar fram och tillbaka och sträcker sig som en nyparad hona. Så det är därför jag har kunnat kolla magen på henne idag. Och kliar jag henne vid svansroten så skjuter hon upp baken och viker undan svansen. Fast hon bjuder inte ut sig för de andra katterna.
Alla dräktiga honor jag har haft hemme har blivit extremt keliga och jag ska klia magen 24 timmar om dygnet. Men ingen har betett sig så som du beskriver, det låter ju faktisk som att hon löper. Du får nog ta henne till vet i morgon så att h*n får känna.
Hmmm, kan det vara så att hon nyligen har haft ungar och därför ser spenarna ut så där.

På bilden ser tutten faktiskt väldigt liten ut i mina ögon. Mina avelshonor får hallonrosa tuttar även vid löp. Tuttarna är dock mindre än då de är dräktiga, men ändrar färg.
För mig liknar paddans tuttar mer löp-tuttar (i alla fall på den bilden). Men man kan ju förstås kolla med ultraljud om man är osäker eller om veterinären är duktig på att känna fostren som små "hasselnötter". Jag hade kastrerat henne då hon löpt färdigt, med tanke på bristen på hem. Har du "tur" är det bara löp, ej dräktighet.
Spenarna är inte så stora som Yrsas var när hon kom in förra året. Hennes kunde man lätt se när hon låg på sidan. Men hon hade bara några veckor kvar av dräktigheten. Fionas spenar är bara lite svagt rosa och det är en kal ring runt varje. Och hon går omkring och kuttrar och jamar en del, fast inga klagande skrik.
Jag tror mer på att hon nyss haft en kull.
Nä, då hade spenarna varit större. Och det hade synts mer på hennes päls på magen.
Som du beskriver det så låter det som Fiona löper. Att hon inte bjuder ut sig till dom andra beror väl på att dom är kastrerade.
Jag tycker ochså att det låter som misen löper,
Myse missar
Nu har jag inte haft många honor som har löpt, men nog tusan har de bjudit ut sig för mina kastrater. Och det rejält också. Jag har ett par pojkar som gärna ställer upp, fast de är kastrerade. Fast det är kanske olika från katt till katt, och Fiona har inte riktigt kommit in i gänget än, även om hon nu är mycket mer avslappnad än var hon var de första dagarna.
Jag hade Elsa och Totte som löpte samtidigt och ingen av dom bjöd ut sig tvärtom så var Elsa livrädd för Sammie under den tiden för han gjorde sina försök trots att han är kastrerad. Gosan bjöd inte ut sig till någon av mina hankatter.
Jag hade inte kastrerat en katthona som hade gått över 4 veckor så där håller jag med dig Josefa. Veterinären förklarade när dom tog ett ultraljud på Majsan som jag hade att vid 4 veckor så har ungarna fått ryggrad och det är den dom kan se på ett ultraljud men jag vet att en tjej i en kattförening tog abort på fullt utvecklade foster som var redo att födas så veterinären avlivade ungarna.
Jag vet också en förening som aaaldrig avlivar en frisk katt, som kastrerade en så gott som fullgången hona. Veterinären fick avliva 6 kattungar. Snacka om djurens rätt!!
Men här är det falskt alarm. Fiona löper. Rumpan åker i vädret så fort jag fnattar henne på ryggen, och nu har hon börjat med sin klagovisa.
lilla gumman ,,Ja det är ju tydligt att hon löper
Myse missar
Har du inga p-piller hemma att avbryta löpet med? så att du kan få henne kastrerad. Hade nyss en hona här som började löpa och en av dom kastrerade pojkarna här ställde så gärna upp. Efter det var löpet avbrutet
Så fråga nån av killarna om dom vill hjälpa dig att få tyst på klagovisan.
Det låter som det är samma förening.
No, inga P-piller hemma. Sånt brukar vi inte ha behov av här. Får se om Fiona släpper till någon av pojkarna. Just det gör mig så konfunderad. Ingen av katterna är intresserad av henne, och råkar någon av dem komma för nära henne så får de en snyting. Hon tycker väl jag blir en bra partner. Det blir kala tvåbenta ungar med svans.
Hon skulle ju kastreras imorgon. Får ringa och fråga om veterinären vill ta henne ändå. Fast det tvivlar jag på.
Håll i henne så någon av pojkarna vågar kliva på, då kan hon ju kastreras i morgon 
Problemet är att pojkarna inte är intresserade.
men jag ser inget problem att kastrera en löpande hona….. Det är ju bara i början på löpet. OCh om du jämför graviditet hos hund /katt och människor, så är det en himmelsvid skillnad. du ser ju knappt på magen förrän sista veckan.
Dom brukar inte vilja kastrera en löpande hona.
Nu är det ju så att det är veterinären som avgör om h*n vill kastrera när katten löper, och jag vet att denna inte velat kastrera löpande honor förr, men det var för 14 år sedan.
Vari ligger skillnaden i fosternas utveckling mellan människa vs hund/katt?
jaså? inga problem här…..
Jag har också stött på veterinärer som inte vill kastrera löpande hona men jag har aldrig egentligen fattat varför… nån som vet?
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus
Större blödningsrisk.

Dom blöder väl lättare om man kastrerar under löp tror jag.
Det påstås att de blöder lättare har jag hört. MEn lägger man som vår vet säger, snittet i "det vita strecket" så finns det knappt blodkärl där. Så båda veter här kasterar oavsett löp.
Haga kastrerar inte en löpande hona
Ja nu när ni säger det så ringer det en klocka… Var längesen jag kastrerade en hona…
ok men det är ju över på en vecka då så kan hon få det gjort då
Jag har lämnat in Fiona till veterinären nu. Vetten sa att hon kunde kastrera ändå, även om det var bättre att vänta. Jag vill få det gjort, så hon skulle vara mer försiktig, och så får Fiona stanna några timmar extra innan jag kan hämta henne.
men grattis!!!!!! Det går nog toppenbra ska du se……
Ja jag hoppas att hon inte förblöder!!
NEJ då…..Klarar de inte av en sån sak, då ska de inte vara veterinärer. JAg tog ju både Esther och Pipis här när de löpte första gången, visserligen hann jag ge dem ett ppiller, men ändå…OCh den här lilla flickan är väl inte gammal helelr vad jag kan se, inte ens året
Jag oroar mig inte så mycket för blödningar under själva ingreppet, för det tycker jag väl att veterinären ska klara av. Men tänk om risken för blödningar är större även efter att hon kommit hem?
Nä, har du varit med någon gång inne när de kastrerar? Det blöder ju knappt alls om de är skickliga. Sen syr de ju i fleralager, liksom. Just det rättelse. Esther fick ppiller i tre veckor, men Pipis tillät revisorn (plånboken) att kastrera andra löpdagen.

Håller tummarna att det skall gå bra för Fiona
Det gör det……
Något säjer mej att man kan ge P-piller några dagar efter kastreringen om man gör ingreppet under löp eller dräktighet
Om det har med blödnings risk eller hormonbalansen av honan vet jag dess värre inte. Har aldrig kastrerat honor mer än planerade.
Rätta mej om jag har fel
Ska höra efter när jag hämtar henne.

Håller tummarna att allt går bra för fina Fiona
ja syns ju hur bra som helst. lilla söta fröken….Ligger och lipar åt oss!!!

Skönt att allt gick bra. Så ung lilla Fiona, hur kan man vilja bli av med en sådan fin tös.
Det var väl någon idiot som skulle ut och resa på semestern eller som väntar tillökning hemma, eller hade blivit "allergisk" eller inte hade tid längre.
Hur mår lilla vackra paddan idag?
Jo, det är bra. Igår kväll rullade hon sig och bjöd ut sig allt vad hon kunde, men idag verkar det ha lugnat mner sig.
Hon är sydd i de undre lagren, men blev tejpad med något nytt sorts plåster överst. Men det drog hon av sig. Lätt som en plätt. Satte på en kompress och en strumpa som skulle hålla det hela på plats, men nej den åkte av efter någon minut. Nu har jag satt kirurgtejp över det hela och det har fått sitta. Såret ser fint ut under plåstret.
Va dbra… konstigt att de inte syr och lägger plåster. För det är ju inte att lita på enbart plåster. Har du fåntratt att sätta på?
Jag har en hel drös med trattar hemma, men den behövs inte nu. Hon bryr sig inte om såret nu när det lilla kirurgtejpet är på. Det andra plåstret var stort och plastigt.
haha ok, vad bra!!!! Då får vi snart börja putta för ett nytt hem åt denna underbara skönhet!

Skönt att det löste sig! Där var inga foster va?
Nix inga bebisar. Då hade hon fått följa med mig hem okastrerad.
Dessa suturer gör veterinärena nu för tiden, endast synligt är de två knutarna som finns i var ände av snittet. oftast behövs varken plåster eller tratt på katten. Suturerna löses upp av sej själv och behöver ej tas.
ja självupplösande det vet jag har ju funnits länge….har aldrig haft att göra med stygn som behöver tas, tack och lov. Jättebra att det är så
#135 Hua vad jag har klippt ståltråd i mina dar, de sydde även de inre suturerna med ståltråd som man länge kunde känna innan de kapslade in sej i övrig vävnad efter några år.

Josefa !
Kan inte du oxå ta dig till Höganäs Marknad på Lördag . Det hade varit så roligt att träffa dig.
Nalle

Hon borde nog inte ha plåster nu! Det brukar (ofta nu för tiden) sättas på ett som ska sitta ett dygn. Får det sitta för länge blir det väldigt lätt infektioner i såret pga att det blir för tätt.
Hon är säkerligen sydd i huden och inte utanpå så det är därför det inte syns några stygn. Men sydd borde hon absolut vara! Kirurgtejp är inte lika illa som om ett plastat plåster fått sitta för länge, men det gör ingen nytta heller.
Hon är sydd i de undre lagren. På utsidan brukar den här veterinären sy med ståltråd. Men jag frågade vetten om hon kunde limma eller sy med stygn som inte behöver plockas bort, eftersom jag tänkte att hon då hade kunnat flytta till ev hem redan efter några dagar om det dök upp något vettigt.Då föreslog veterinären att hon kunde använda det här nya sortens plåster, som ska vara framtaget för katter som släpps ut direkt efter kastrering. Det skulle sitta på i 3-4 dagar, och när det släppte så hade det fyllt sin funktion. Men Fiona hjälpte det att släppa lite för tidigt.Hon ser iaf fin ut nu på magen under plåstret.

Ok! Synd att hon plockade bort det då men skönt att såret ser bra ut
Och skönt att hon kunde kastreras!
Det har varit ett par här och tittat på Fiona. Och de vill ha henne!!
Hurra, gud vad kul 

Oh, så skönt, hoppas hon får ett gosehem nu.
Pussa lilla paddan Fiona

Härliga nyheter!
härliga nyheter
men så gulligt en liten padda som får ett hem!!!
Åh va roligt att höra!!! 
Nu har fånafjåna åkt till sitt nya hem. Hon får bli "ensamkatt" vilket jag tror hon kommer att trivas bäst med. Hon har inte gillat katterna här även om hon varit mer avslappnad den senaste veckan.
Nya husse pluggar han kommer att vara hemma mycke de närmaste 3 åren. Nya matte är timanställd och inte borta hela dagarna. Tror det kommer bli jättebra. Nu slipper Fjåna vakta mig för de andra katterna, och de övriga katterna slipper gå på tårna när de går förbi henne.
Så bra att det har löst sig för fånafjåna! :) Alltid lika svårt att fatta hur någon kan med att dumpa sina katter på det här viset. Vacker som en dag och allt! Hon hade tur som dumpades vid rätt dörr så att säga.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Grattis lilla söta vänne n och vilken tur att det gick så fort att hitta nytt hem åt henne
Nye hussen har ringt nu ikväll och berättat att allt går alldeles utmärkt. Fiona som numer heter Tesla var lite orolig de första två timmarna, men sedan funnit sig till rätta. De har varit hemma med henne hela helgen och hon har varit hur nöjd som helst. Det var tydligen någon mening med att hon hamnade på min trappa för några veckor sedan!!
Vilken tur att det gick så bra. Hoppas du sparade bilden på "den fina buren" hon lämnades i….