För kraftig mat?
Strauss och jag undrar, Fläckis är hur fin i magen som helst.Grönöga blir INTE bra i magen De har ju kommit från samma ställe och farit illa som ni alla vet. Vi har testat i en månad med Fortiflora, men det luktar död och gröna Jä****r av bajset och det är löst. Som torrfoder så har Strauss Hill´s Optimal Care Chicken. Kan det vara för kraftigt? Som blötmat ger Strauss Mjau Tetra köttsorter. Har pratat med henne och nu ska vi köra Bozita i stället för det blir samma pris för oss(köper från Zooplus) JAg har starka misstankar att torrfodret är kanske för kraftigt. Så min tanke är, att köra med vanligt ett dygns fasta, morotspure en två dagar och älgfärs och sen köra på med mjukmat och tills vidare skippa Hillsen. i annat fall funkar inte det, då är det bäst att i stället för att experimnetera med olika dyra grejer, åka ner till veten direkt och få något ordentligt. Kissarna är fina i hullet och mår bra. det är bara Grönögas rallybajs som är knasigt….Luktar verkligen ULRIK alltså….Vi matade ju till en början när alla fyra kissarna huserade i Strauss källare med Mjau torrfoder och vi kan inte dra oss till minnes att någon var lös i magen då. Avmaskade, ja. Innnegående katter ja, numera sedan vi fångade in dem. KAstrerade flickor.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Testa för Giardia & Tritrichomonas foetus.
men borde inte båda katterna ha det då?
och bajset var bra när de åt mjau….
rättare sagt, alla fyra. För vi har ju kontakt även med Tiger och Bindy och de är fina i magen

Testa först att skippa torrfodret och ge morotspuré & rå lammfärs. Därefter Bozita om Grönöga tål det. Om det inte blir bra med magen kan du ju ta avföringsprov och testa.
precis min tanke fast älgfärs blir det här, det körde jag på Mee när hon hade lös mage. För nu har vi gett mera blötfoder och kacket luktar mindre. OCh kissen mår oförskämt bra, alltså. Klara fina ögon och pälsen börjar växa ut….
Du kan efter en "svältkur" testa med Lightmat… inte ovanligt att fodret är för fett för dessa hemlösingar. Jag har själv haft bra resultat med det. Så när magen blir bra/bättre övergår du succesivt, börjar med lite vanligt foder för att till sist bara ge det.
De kissar som jag har fått in som varit risiga i magen och som du säger luktat urk och surt så har de blivit bra med RC Intestinal vetfoder finns både torrt och blött. Numera i en lightvariant som mina kissar gillar lika mycket.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
ok…ja,nu ska Strauss prova att ta bort torrfodret till att börja med. OCh så jämrans typiskt, RC vertfoder finns inte i Strömstad. Närmaste plats att köpa i Dingle. OCh jag har laddat upp med morotspure och älgfärs. Himla synd att Fortifloran inte funkade. I och med att det bara varen kisse som är kass i magen, så var ju det väldigt lättvindigt. OCh som sagt, de är hur fina i hullet som helst. Det ser man ju eftersom de fortfarande är väldigt korthåriga. >Pigga och glada och klara fina ögon också, så det är ju inget alramerande hälsotillstånd heller,

Kan nu rapportera att efter bara några dagar med enbart Bozita mjukmat, är Grönöga sgs bra i magen! Den starka lukten är borta och det börjar "korva till sig"! Så jag har gott hopp om att det ska lösa sig. Ska nu bara hitta ett annat bra torrfoder som jag kan komplettera med.

Om man bortser från att många anser att man ska ge enbart blötfoder eller BARF, då det är det mest naturliga och bästa för katten, om du trots det vill ge ett torrfoder som åtminstone är så bra som möjligt, så kan jag rekommendera det nya Porta 21 Sensible. Det har mycket protein och inte en massa olämplig bukfylla i som vete m.m. Det är dessutom välsmakande och har ett bra pris. Påminner om Orijen, men tåls bättre av magarna & accepteras bättre smakmässigt än det av många katter. Finns i vissa djuraffärer samt på internet. Googla för att hitta var.
Kollade på tyska sajter och Porta21 har fått jättebra kritiker framförallt för allergikatter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Åh!!! la ner en liten påse i brevlådan med lite Olivers, så får du testa. MEn fortsätt ett tag till med Bozitan bara, så får du väl ge den Hill´sdu har kvar till nån du känner, det du har kvar…..Inte mig, för mina är allergiska hahahaha
Alexej, finns Porta 21 på zooplus?
japp det fanns det…
http://www.zooplus.com/shop/cats/dry_cat_food/porta_21/170966
Strauss, varning för underbara zooplussajten. man blir bara såååååå köpsugen….Bra priser har de också

Ska kolla zooplus, det där med priser är jag dock helkass på, efter att i många många år bara gett min gamle Strauss veterinärfoder. Så jag litar på dig, Hökbo (grove) min engelska sviker mig??
haha grove är det samma som glänta i skogen=hult zooplus är bra, likaså zoomarknad. zooplus har ju fördelen samma som olivers, att du får sakerna hemkörda till dörren. OCh i och med att du köper olivers sand av mig, så får du ju mitt pallpris. 63 kr/säck. Olivers maten får du ju fritt hemkört också om du betsäller för mer än 300 kr.
MEn du kan gott beställa ihop med mig om du vill, för jag ska betsälla en ny 13,5 kilos lamm och anka nu i dagarna, så kan du ju hänga på om dina kissar gillar det. Du får det hemlevererat ändå hahahaha!