Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 4744 ggr
candycandye
2011-04-21 16:06
0

Jaha..

Tittar ut genom fönstret och ser en katt mitt på vägen, helvit-

Visst är det Focus som jag tog in för några månader sen..
Då var han okastrerad och hade villat bort sig, trött och hungrig..

Nu stod han altså utanför min lägenhet mitt på vägen,en bil kommer och han rör sig inte. TUR, det är en bilförare som är uppmärksam och stannar!Springer ner och tar upp honom…tar IN honom, bort från gatan och ringer ägaren vars nummer jag har kvar..

De har lovat mig senast att han skulle bli kastrerad och INNE katt..

Springer till affären (den närmaste) och köper kattmat och sand för mina sista pengar när jag kommer hem är sängen nerpissad…

Av ägaren får jag svar att de inte hunnit, haft tid bla bla och att dom inte kan hålla honom inne. Förresten ska dom till Turkiet, jag kan inte passa honom ett tag?

Att folk kan me!

Passa honom har jag egentligen inte tid med--men jag vill INTE släppa hem honom okastrerad…får man kastrera någon annans katt?

Försökte prata med ägaren, han är Chef på ett företag och äger ett Stort hus på en av de finaste gator i Göteborg..men betala vill han inte!

Jag skulle nog kunna klara av det ekonomiskt, me får man göra så?

Råd tips och uppmuntran mottages tacksamt!Svårt att kämpa med stinksöt katt,ägare som man kan spy på och en sambo som är allt annat än glad…

Iaf sitter focus här inne nu och tittar ut, nöjd och belåten.

Hälsar Glad påsk till alla!Och alla som sitter i ungefärliga situationer:)

sagan
2011-04-21 16:29
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag skulle leta efter ett mer seriöst hem åt Focus. Vem skulle passa honom när dem åker bort om dem frågar dig nu? Om jag vore du skulle jag inte lämna tillbaka honom dit. Är han dessutom omärkt är det hur lätt som helst. Säg bara att du var tvungen att släppa ut honom igen då han vart helt förtvivlad när han var instängd. Om han är okastrerad och kissar fel så sätt honom i ett eget rum och kastrera så snart som möjligt. Någora andra goda råd har jag tyvärr inte till dig.

Hawknestgrove
2011-04-21 16:53
0

Sagan….Skrattande HAmmele hammele hammeleOskyldigVilka bra ideer…..OskyldigOCh den slarvige ägaren får väl bevisa motsatsen då…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
2011-04-21 17:50
0

Åhh..herre jisses..vilken oansvarig ägare…dom skulle inte ens få ha en fluga som husdjur..ägaren borde vara mäkta glad om du gör jobbet och åker iväg o kasterar , sen ska han förstås betala dej sen vad det kostar.!

Debattia
2011-04-21 20:28
0

Bra gjort.Jag tycker också du ska kastrera honom, för då slutar han nog kissa så också. Ägarna har inte gjort sig förtjänta av en katt och hoppas han får ett annat hem. Har dom inte kastrerat så har dom nog heller inte märkt honom, så hus ska dom bevisa det är deras katt ? Har dom släppt ut honom och hoppas han ska bli överkörd så behöver dom ju inte bry sig om kattvakt när dom åker på semester..

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
2011-04-21 20:51
0

ja du hör…….

candycandye
2011-04-26 12:52
0

Har beställt tid och ska kastrera honom i veckan:)

Tack för ord och stöttningar!Verkar som han ofta "kissar fel" och just nu lider jag mer med honom än stinksängen..så jobbigt för en katt som är så renlig att ständigt gå omkring och lukta när han gör fel…

stackarn

Uppdatering kommer om vad som händer sen:Pfamiljen är ju just nu på semester och vill dessutom inte bli störda…hrm..så rätt som det står ovan, dom förtjänar honom inte alls!

han får vara här tills jag bestämt hur jag ska göra nästa steg,,:)

Hawknestgrove
2011-04-26 12:54
0

Platinamedalj till idg…. och lycka till med lille vännen….Tyst

sagan
2011-04-27 00:22
0

Lycka till! Kisse kommer att tacka dig för kastreringenSkrattande

Alexej
2011-04-27 06:12
0

Jag vet inte. Jag hade nog smällt en räkning i deras brevlåda och ett allvarligt samtal. De gör sig strafbart genom att åka på semester utan att vara säker att du tar hand om katten.

Jag hade krävt betalning av kastreringen och semesterersättning när de var bortresta och krävt att de skriver under ett överlåtelseavtal. Annars hade jag hotad med en anmälan.

Be veterinären att skriva ett intyg över kattens hälsotillstånd.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2011-04-27 16:49
0

hur går det? har han blivit av med klockspelet?