Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2003 ggr
kattarina
2011-04-23 22:02
0

PÅSK smällare

Här jag bor har dom smällt så mycke,,alla kaninerna ligger och skakar,,tänk alla katter och hundar när det smäller så,,mina katter gillar inte smällare,,,,hur har det vart med era misar nu i påsk???

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Imasy
2011-04-23 23:02
0

Här kommer smällarna först till sista april. Blir dock vansinnig på ungarna som har smällare.

mina djur har aldrig reagerat på smällare, men däremot är jag själv livrädd.

Snorungar som skjuter raketer in bland folksamlingar, på barn osv. Förrförra året var det några småungar som försökte spränga ett dass med sina smällare tex.

Undrar vart deras föräldrar finns någonstans och om de har bankat in något vett i skallen på dem. De riskerar ju inte enbart att skada andra utan även sig själv också.

Är det inte förresten åldersgräns på smällare/raketer?

kattarina
2011-04-23 23:13
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag blev så förbannad innan idag när vuxna människer står och smäller vid stallet.,,,Jag har kaninerna i hagar ute på dagarna,,dom blev så rädda,,Katterna blir livrädda ochså,,Usch säger jag för smällare

Myse missar

Mari
2011-04-23 23:13
0

Jag har för mig att smällare inte längre finns? Det är väkl bara raketer som säljs längre och man måste väl vara 18/20 för att få köpa dem och där med använda?

Men jag kan  ha fel

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Imasy
2011-04-23 23:16
0

Jag har också dålig koll på vad lagarna/reglerna säger gällande köp och användning av detta.

Var myndig när detta infördes och jag köper iaf aldrig smällare/raketer, så detta berörde aldrig mig.

Mari
2011-04-23 23:30
0

Enligt min pojkvän så får man inte sälja smällare i Sverige länge och det är 18årsgräns på raketerna

Kanske också är så att man ej får använda smällare?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Puma77
2011-04-24 07:46
0

Men är det inte förbjudet att skjuta raketer nu också. Det är väl bara vid nyår som man får skjuta men däremot kommuner får skjuta på valborgsmässoafton.

//Pia

Puma77
2011-04-24 07:52
0

Tydligen är påskafton tillåtet med men här är det tyst. Ingen som skjuter och då bor jag ganska centralt.

//Pia

kattarina
2011-04-24 11:17
0

Tänk va dom där smällare kan ställa till det,,

Myse missar

Leffe
2011-04-24 11:45
0

Smällare är ett otyg sedan spelar det ingen roll vilken dag eller helg det är

lillmymlan
2011-04-24 12:00
0

Här smäller de gärna mitt i centrala stan och det gör mig galen! Det har varit tyst sedan nyår… men förra helgen så trillade jag nästan ut sängen då någon i***t smällde mellan husen, vilken smäll!

Stackars djur säger jag bara, det skulle förbjudas helt med smällare!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattarina
2011-04-24 12:22
0

Min ena kanin som är 12år va så rädd i natt hon satt och skaka i buren.,,hon fick komma in till mig i huset i natt,,tyckte så synd om henne

Myse missar

Lena
2011-04-24 14:24
0

Här har jag bara hört någon enstaka. Som ni skriver är det ett otyg som vi gott klarar oss utan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"