Hjälp August !!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har tidigare skrivit om halvsvansingen August.Han bor för tillfället i vår gillestuga i väntan på att få komma till sitt stödhem på tisdag nästa vecka
Nu fick jag sms att hon inte kan ta honom och den här killen är en katt som måste få vara ute,Han använde lådan jättebra dom första dagarna när allt var nytt och trevligt men nu kissar han lite här och där för det är så tråkigt. Jag är hos honom så mycket jag kan men det är hemskt att höra hans jamanden när jag gått därifrån. Han är supersocial och kelig.
jag har tröstata mig med hela tiden att snart får han flytta och så det här,jag har panik.
Finns det någon som kan vara stödhem åt August där han kan få vara utekatt. Först får han väl gå i koppel så han vet var han bor,det har fungerat bra.
Vi ordnar transport av honom.
Han är helröd och jättesöt.
Snälla ,hjälp !!!!
Pia
9Liv
Oj… putt för lille goe August!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
En liten kille med speciella behov av att konna få gå ut, finns det ingen?
putt för den lille……….kan nog ta ett tag det är inte mycket folk inne just nu
Putt
Putt Putt
mycket fin bild på August, han får nog snart ett bra hem som kommer att ge honom kärlek. Inte vill han bo i gillestugan han vill ha mycket kontakt
pia-app, PMat dig ett litet förslag. Försöka duger. Håller tummarna!
Putt
PUTTAR
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
PUTTAR
Myse missar

Vilken fin kisse - putt!
hur har det gått? Var det någon fin lösning som Issa kom fram till?
pia-app, hoppas du fått ett positivt svar.
Går det inte att bygga som en liten rastgård åt honom medans ni väntar? Kompostgaller fungerar om man sätter ihop flera st.
Jag kontaktade en kille som jag fick tips om av Issa(tack för tipset) men det vvar ingen lösning just nu men han kan möjligen ställa upp som stödhem i höst.
#14 Förstår att det verkar som vi bor i hus när jag pratar om gillestuga men vi bor i lägenhet med gillestuga. Resten av lägenheten är full av våra egna katter och dom har ju innätad balkong men jag törs inte släppa ihop dom .
Sen måste det vara någon som står ut med ev kissfläckar först medans han bor in sig alltså innnan han kan gå ut. I natt har jag sovit hos honom men han är orolig.
Men han är världens charmigaste katt så finns det ingen som är här inne även om det är en bit från Norrköping som bor i hus och helst på landet som kan låta honom komma till sig.
Kan det inte vara så att kissar lite här och där i protest för han vill inte vara instängd och ensam?
Om jag var i det läget så skulle jag låta honom träffa mina andra kissar. Förs bekanta sig genom kompostgaller och se hur det går. Då får du ju också chansen och se hur han fungerar med andra kissar.
Det behöver inte alls vara att han måste gå ut utan det kan bero på att han känner sig ensam.
Hoppas du hittar någon som vill öppna sitt hem för lille August.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
pia-app, nya försök då. Kolla PM.
#15 Ja, det gick att misstolkas. Då går det ju inte att näta in utanför. Men kan man näta fönstret så han får lite luft? Om ni inte redan provat så kan Zylkéne fungera om han är orolig.
#15 Ja, det gick att misstolkas. Då går det ju inte att näta in utanför. Men kan man näta fönstret så han får lite luft? Om ni inte redan provat så kan Zylkéne fungera om han är orolig.
Vi har ett av fönstren nätade. Försökte introducera honom lite för mina katter ,tog in den snällaste i rummet och det gich jättebra ,August gör inget. Men problemet är att jag har så många katter så han blev alldeles överväldigad när han fick följa med upp och särskilt mina småkillar blev jättestöddiga. Då ville han ner till sitt rum igen. Sen gick vi ut i koppel men det var otäckt också men lite luft hann det bli i alla fall. Vi går ut i morgon igen.
Så jag tänker lite som du nu Emjon att det kanske skulle räcka om han fick mycket sällskap och någon som inte blir arg om det sker en olycka till att börja med.
Tack Issa jag ska maila den du föreslog direkt.
pia
Tänkte på om du har möjlighet att göra tvärtom. Om han är trygg i sitt rum och om du har dörren lite på glänt när du är hemma kan dina kissar då gå in till honom och hälsa på?
Så har gjort när jag har haft stödkatter hemma och då har mina kunnat gå in och de har bekantat sig undan för undan. Jag har också många katter men tack vare att de är så olika har det fungerat bra.
Ska pröva. Men sen måste vi hitta ett stödhem åt honom för han kan inte vara kvar här. Jag varken kan eller får ha fler katter. Så efterlysningen gällande stödhem kvarstår.
PUTTAR
Myse missar
Förstår din situation jag tänkte mer på om det är protest för att han känner sig ensam. Då kanske problemet med kissandet försvinner och då får du lättare att hitta nytt stöd- eller permanent hem.
Jo i morgon bitti står dörren på glänt. Nu sitter vi här nere med August liggande på rygg i soffan med alla benen i vädret. Vi diskuterar vem so m ska sova här med honom i natt.
Nu är dörren öppen och August sitter mitt på golvet och tittar ut genom dörren. Våra katter kommer in stirrar och fräser och sen går dom. Hoppas att det fortsätter så här så att han kanske får gå upp för trappen till slut för dom andra.
Vad bra och det brukar fungera när de själva får bestämma hur och när de skall börja utforska och bekanta sig med varandra.
Precis så var det när jag skulle introducera ädelstenarna med mina katter. Några kom in och bekantade sig direkt och andra fräste och gick precis som dina gör.
Det verkar lovande så jag hoppas det går bra för er under tiden ni letar hem till pojken som ser såååå go ut och så keligt gosig.
hoppas det går bra nu!!!
Putt för ett hem till August

Puttar upp igen för August!
Putt för August!!!!