Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3463 ggr
lillamai
2011-04-11 23:05
0

Blyger!!

Jag kommer skriva här om jag ser eller hör något om blyger.
Är väldigt dålig på att skriva eftersom jag inte har något nytt att komma med Rynkar på näsan

Ska försöka ordna en lucka som öppnas inåt men inte utåt så kanske jag  kan fånga in han på det visset.
Tror han kommer på nattetid och äter eller så e han väldigt duktig på att smyga både ut och in Förvånad

Hoppas jag kan komma med bättre svar snart.
Känns så fruktansvärt jobbigt att inte kunna göra något mer än att vänta och försöka komma på olika lösningar för att kunna se om det är han eller någon annan som är här och äter maten.
Jag har sett en annan katt i bageriet i helgen så jag kan ju inte säga att det är blyger som är där heller eftersom jag inte sett han.

Länkt till gamla tråden om Blyger.

vad är livet utan katt Obestämd 

Hawknestgrove
2011-04-11 23:14
0

ok då hoppas vi på att han går in så smånigom

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

brutt
2011-04-11 23:36
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Förstår din oro och att det måste kännas oerhört jobbigt när du inte ser till Blyger.

Hoppas att den andra katten du såg i bageriet är kastrerad så den inte fått för sej att jaga bort Blyger från maten.

De allra skyggaste brukar ju annars mest våga sej fram för att dricka och äta på nätterna när det är lugnt och stilla.

Lena
2011-04-11 23:40
0

Vi får fortsätta att hålla tummarna helt enkelt. När det gäller katter i den här situationen är det viktigaste att inte ge upp.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillamai
2011-04-11 23:52
0

ja jag hoppas med att den inte jagat bort han.
tror och hoppas att han e här på nätterna.

ge upp gör jag inteGlad
känns så tråkigt att jag inte kan hjälpa till med dom andra katternaRynkar på näsan

kattassen
2011-04-12 12:57
0

En nätverkskamera riggad i bageriet kanskeFlört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

lillamai
2011-04-12 23:43
0

5* ja hade jag haft en sådan så hade jag gärna satt upp en :-)

kattassen
2011-04-13 07:34
0

#6 Då får vi höra runt om det inte finns någon att låna!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

monsi
2011-04-14 07:14
0

Hur går det?

Har någon sett honom?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

lillamai
2011-04-14 11:00
0

*8 tyvärr har ingen sett han Gråter
jag tror han kommer på natten men jag är inte säker eftersom jag inte sett han sen förra veckan.

*7 ja det hade varit bra om man kunde ordnat en sådan för då hade jag ju vetat säkert vem det är som e där inne på natten med.

Sidentass
2011-04-14 13:07
0

Håller hårt i tummarna för att det ska ordna sig för lille Blyger…

lillamai
2011-04-15 01:10
0

Jag gör vad jag kan för att försöka komma på en lösning så jag kanske kan fånga han om det nu är han som är här.

Hade hoppats på att kunna hjälpa dom andra eslövs katterna med.
Men dom som har hand om dom verkar inte tycka jag ska göra det eftersom blyger lyckades ryma och för att han inte är fångad igenGråter.

Hoppas det löser sig för dom ser mörkt ut men man vet ju aldrig det kan ju vända :)

monsi
2011-04-15 07:49
0

Var skuille du ha de andra katterna?

Bageriet?

Om du har dem där var ska du lura in Blyger om han går att lura in igen?

Går det att bygga någon form av säker nät bur där inne?

Det är inte fråga om att vilja ha din hjälp utan det är en fråga om vad som är bäst för Blyger om han är kvar.

Kamra är ingen dum ide.

Du skriver hela tiden om att du lägger ut pengar på mat till katterna.

Förlåt men tror du någon här på forumet får pengar för att mata katterna de har hand om?

sagan
2011-04-15 12:56
0

Oavsett att andra inte tror att han kommer gå i fälla igen skulle jag låna en från kommunen eller katthem och rigga den inne i bageriet. Är det så att han är där och äter på kvällarna så kan du ha tur o få in honom den vägen. Då du säkert inte lär få veta vem det är som äter upp maten om han är där på nätterna. Om du nu inte sitter och vakar. Vilket är det man måste göra för att lyckas på det sättet du gör nu. Så lägg i något extra gott i fällan så att han inte kan motstå det. Och ha tålamod. Det är det viktigaste i nuläget. Har du det så ska du se att katten som äter maten sitter i fällan snart.

Gullimat
2011-04-15 13:50
0

Monsi, varför inte åka dit till lillamai och se hur det ser ut i bageriet, ge råd så ni tillsammans kan komma fram till en bra lösning för blyger och de andra eventuella misarna, som kanske skall dit.

Lena
2011-04-15 20:48
0

#14 Det låter som en mycket bra idé tycker jag. Nu gäller det ju att stödja den enda person som kan tänka sig att ställa upp för dessa katter. Vi som har mera erfarenheter får helt enkelt dela med oss av dessa. Det är det bästa vi kan göra både för katterna, för oss själva och våra nya medlemmar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattarina
2011-04-15 20:59
0

Lycka till

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

monsi
2011-04-16 07:53
0

Kan tyvärr inte ta mig till lillamai men det finns en annan person som kommer hjälpa henne.

Vårt barn mår bra, men min kropp vill inte som jag vill längre o håller inte riktigt för extra vickten vilket gör att jag inte orkar o kan ens en tredjedel av vad jag vill o ska göra.

Men som skrivet finns en underbar person som jag önskar att jag fick ge dagens tusen roser till som kommer att finnas o ge tipps mm.

Hawknestgrove
2011-04-17 20:44
0

ja stackars dig…… Inte kul att tillhöra den sorten som blir så himla stor….Vi får  hålla tummarna att du fixar de sista två månaderna med skön ledighet nu.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....