Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1437 ggr
[crisse1]
2011-04-17 13:24
0

Öppet brev

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag blir anklagad för olika saker här på Hittekatter det senaste att jag åker Sverige runt för att fånga långhåriga katter vilket inte stämmer utan är bara elakt förtal. Jag har haft 3 långhåriga katter på dom 7 åren jag har hjälpt dom hemlösa katterna och den senaste är Bobster.

Att jag har varit på många ställen i Skåne och hämtat katter stämmer men det är efter nödrop här på hittis.

Det första nödropet från Helsingborg kom när en familj hade flyttat från sin gård och lämnat katterna kvar. Skånekatten tog den röda långhåriga flickan som fick namnet Amber, Josefa tog 2 röda kattungar och jag tog en svart/vit korthårig pojke som var ca. 8 månader och fick namnet Eroz.

Det andra nödropet från Helsingborg kom när en dam som matade en koloni med katter vädjade om hjälp. Vi var och hämtade Debattia och körde dit och det var första gången någon av oss var där eller träffade damen. Damen gissade på att där var 15 katter och hon ville ha hjälp med honorna då somliga av dom var dräktiga men där fanns oxå sjuka katter.

Josefa kom och hälsade på oss där och jag sa till henne att om där är en hankatt som går i fällan så släpper jag ut den igen precis som dom gör i Trelleborg nu för att få in dom dräktiga honorna men när jag sa det så passade det inte. Jag kunde hjälpa till med 2 katter därifrån så det var damen som matar som visade vilka katter som var honor. Jag hade riggat fällan och vi stod nog 10 meter ifrån den när den slog igen men det hördes långa vägar och i fällan satt en av dom långhåriga katterna och damen blev glad för att det var en hona men det visade sig när jag hade lämnat den på Haga för kastrering att det var en pojke och han fick namnet Buster.

Vi åkte dit igen efter några dagar och då var den andra långhåriga på plats som damen nu var osäker på om det var en flicka eller pojke men hon ville att jag skulle ta den eftersom den var sjuk och hon trodde att den hade skadat sitt öga (se bild). Katten var inte svår att fånga för jag hade lagt kyckling i fällan och damen blev glad för att katten äntligen kunde komma under vård. Det var även det en pojke och han fick namnet Lester och båda pojkarna satt på min balkong. På Haga såg dom att Lester hade inflammation i ögat så dom tog blodprover och ringde mig senare för att tala om att proverna visade på FIV och efter fler prover var dom nästan säkra så katten blev avlivad. För att vara helt säker och för att inte folk på hittis trodde på mig så skickades prov till Stockholm och det var rätt att katten hade FIV. Buster fick ett hem hos en bekants arbetskamrat men dog 1/2 år senare och deras veterinär trodde på FIV.

Vi åkte tillbaka till Helsingborg trots att folk här inne förbjöd mig att åka dit och fånga fler katter men jag bestämde mig för att fånga ytterligare en katt men för att jag skulle vara säker på att jag fick tag i en hona så försökte jag fånga en sköldpadda för där var ett par stycken sådana men där fanns även långhåriga kvar, en stor vit/grå katt som jag försökte fånga för den hade en päls som man inte såg att den var långhårig för det var bara tovor alltihop och den andra var en likadan som Lester och Buster. Den vit/grå katten hade blivit utkastad av sin husse men matte som hade flyttat fick reda på det så hon åkte och hämtade in katten som visade sig vara öronmärkt så det hade varit enkelt för mig att hitta ägaren. In i fällan gick högdräktiga sköldpaddan Zassa som fick 4 ungar här. Eftersom där var mer än 1 katt med FIV i denna kolonin så när jag fick Zassa kastrerad så bad jag dom ta prover och skicka iväg för att testa henne och det var innan ungarna flyttade men hon hade inte FIV, Zassa har fått stanna hos mig.

Damen som matade katterna ringde mig innan jul för 1,5 år sedan och skrev även ett brev till mig efter det och hon var väldigt ledsen och bad om ursäkt för att hon hade trott på dom som hon hade pratat med som sa att dom skulle hjälpa henne med katterna och att dessa katter nu var ett KKS ärende så det var därför jag inte fick ta fler katter därifrån. Damen fångade in en svart/vit katt som var sjuk men det sades att där inte fanns pengar för provtagning så han avlivades bara men jag fick ordna fram pengar för att ta prover på Lester eftersom ingen trodde på mig men nu var det inte så noga att testa den svart/vira katten. Jag vet inte om där var någon som tog några katter därifrån men jag vet att damen tog 2 kattungar som hon har kvar och när hon ringde mig fick jag reda på att en tam sköldpadda som Debattia hade ett hem till fortfarande gick kvar efter 2 år så hon skulle försöka att fånga henne och åka och avliva den, liknade förresten paddan som Josefa hittade på trappan.

Så detta var dom 2 långhåriga katterna jag for Sverige runt för att fånga.

OBS

Jag har inte skrivit detta för att jag vill ha några kommentarer på det utan jag har skrivit det för att skitsnacket någon gång skall ta slut och dom personer som har hållt på med det kan sluta.

Eftersom jag inte vill ha några kommentarer så kan ni låsa tråden.

anebit
2011-04-17 15:13
0

Då låser jag tråden Crisse!

Folk kan ju läsa den fast den är låst!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Inlägget är låst för nya kommentarer