Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2414 ggr
MiroSputnik
0

Upphittad hemlös?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Denna unga hona utan halsband eller ID märkning har uppehållit sig i området vid Källgatan 10, Nyfors, Eskilstuna, några dagar. Det står en byggcontainer vid infarten till gården och hon verkar bo under den för tillfället.

Hon är mycket kelig, hungrig och törstig. Smutsig om tassarna och ingrott dammig i pälsen. Det verkar inte som om hon varit hemma på ett tag… Hon jamar åt alla som går förbi, och vill verkligen följa med in. Alla på gården stannar och gosar med henne, men ingen vet var hon hör hemma.

Jag har kontaktat djurskyddet i Eskilstuna, och som tur är kan de ta emot henne imorgon, onsdag. Till dess matar och vattnar jag henne på gården, då jag pga allergi inte kan ta in henne (det går bra med de två jag har hemma, men jag känner av allergin så fort jag gosar med denna urmysiga tjej.). Tror inte att hon varken ätit eller druckit på ett tag, då hon formligen kastade sig över maten så fort jag ställde ner den. Va just ute och gav henne kvällsmat, och då va det inte samma glupskhet, men hon ser sig omkring hela tiden, som om hon tror att nån annan ska sno maten för henne.

Jag tror inte hon har varit hemlös så länge, och det märks att hon åtminstone har haft ett bra hem fram till nyligen.

Personligen kan jag inte förstå hur någon kan lämna en så underbar katt vind för våg och jag kan bara hoppas att hon rymt hemifrån och är saknad någonstans av någon…Gråter

Om någon känner igen henne ber jag er omedelbart kontakta mig genom att skicka ett meddelande till mig. Annars kör jag henne till katthemet i Kälby imorgon kl. 11.00. Vet inte om jag får lämna ut tel.nr direkt här i inlägget…

Det känns hemskt att veta att hon ligger därute ytterligare en natt, helt ensam och övergiven.Gråter

Hawknestgrove
0

Djurskyddet i Eskilstuna? ÄR det inte de, som avlivar efter 3 veckor?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MiroSputnik
0

Här är en bild till

Hawknestgrove
0

Oj… det verkar som om just sköldpaddor verkar dumpas när de blir vuxna… varför? de är ju så söta…..

Luecca
0

Va söt hon är!

3 veckor bara? det är ju ingenting… Gråter

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

MiroSputnik
0

Jag vet inte vad annars jag ska göra!

Finns det nån annan i Eskilstuna som vill förbarma sig över henne och ge henne ett hem? Åtminstone tills ägaren hittas? (Gärna ett varaktigt hem…)

Här är ytterligare en bild

Hawknestgrove
0

Putt för folk i E-tuna!!!!!

MiroSputnik
0

Ja, visst är hon söt! Jag har ringt hela dagen till alla jag känner, men ingen kan eller vill ha henne, ens tillfälligt. Hos djurskyddet har hon ju i alla fall en chans.

Jag hoppas fortfarande att nån ska ringa på de lappar jag satt upp överallt, men hon verkar inte vara härifrån närheten. Har oxå en sista förhoppning att hon är chippad, så att en ägare kan spåras…

Jag visste inte att djurskyddet avlivar efter 3 veckor, är det verkligen så?

Om nån kan ta emot henne kan jag köra en bit med henne, några mil eller så…

Hawknestgrove
0

vet att ETT katthem i e-tuna har den policyn i alla fall. fått veta det idag….Har du checkat med Örebro Katthem? Om de kan ? De är ju helt ok…

Jourhemmet
0

Livbojen finns i Eskilstuna, 070-395 47 81

Hawknestgrove
0

ja de är ockå ok

Hawknestgrove
0

ja de är ockå ok

Jourhemmet
0

Har du annonserat på Blocket och ringt polisen?

Hawknestgrove
0

för formens ska, kontakta polisen. då har du gjort vad du kan.

MiroSputnik
0

Katthemmet i Kälby jobbar tillsammans med Livbojen, så då borde de vara OK.

Det fanns ju ett katthem i Ärla tidigare, men tror inte det finns kvar, om det nu inte är samma som flyttat till Kälby…

Tror den här paddan har en stor chans att få ett nytt hem, bara hon kommer in från gatan. Hoppas som sagt att hon HAR ett hem som saknar henne.

Hawknestgrove
0

Ok då kan du vara lugn…..

MiroSputnik
0

Kontaktar inte djuhemmet polisen?

Sist jag ringde polisen om en bortsprungen katt sa de att jag skulle ta den till polisstationen för ID kontroll, och om den inte var ID märkt skulle den förmodligen avlivas direkt eftersom djurhemmet hade fullt. Jag har ingen lust att skicka lilltjejen i döden utan chans. Har inget förtroende för polisen i Eskilstuna…

Men du kanske menade att jag skulle ringa och kolla om den var anmäl försvunnen? Om den vore det, tror jag att nån skulle ha anmält till djurskyddet oxå.

Hon kanske är anmäld försvunnen från någon annan del av staden, men av någon anledning hamnat i Nyfors…

Hawknestgrove
0

då ärd det bättre att hon hamanr på djurehemmet så kan de kolla henne där

Issa
0

Ring Livbojen för på katthemmet i Kälby lär hon inte bli långlivad. Läs informationen till medlemmarna hur de ska arbeta under detta år så kanske ni förstår!

Jourhemmet
0

Polisen har ett register över försvunna katter, ring 114 14. Vilken jävla idiot till polis Skrikandes Det är väl inte djurskyddet man ska ringa när djur är försvunna, det är polisens uppgift då det är ett hittgods. Lägg in en annons under efterlyst på Blocket, det är många som går in och letar där.

Hawknestgrove
0

issa, jag letar och letar, kan du länka här inne?

Jourhemmet
0

Förlåt om jag kapar denna tråd två sekunder. Kan ni gå in och titta under katter köpes på Blocket och skaraborg. Vad tror ni den människan pysslar med?

Issa
0

#20 http://djurskyddet-eskilstuna.se/medlemsarkiv/index.html

Gå in på Årsmöte och ta upp PDF-filerna Verksamhetsplan för 2011 och Resultatbudget för 2011.  Jag har aldrig sett något så hemskt!

Hawknestgrove
0

tack lägger dem här

kattarina
0

Menar du den 16.51??

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Jourhemmet
0

Katter bör inte stanna kvar på djurhemmet mer än 4 – 6 veckor (idealet bör vara 3 veckor) efter flytt från karantän. •  Osociala katter skall avlivas tidigare.  Va fan är detta???

Hawknestgrove
0

nästa

Jourhemmet
0

30.000:- har dom lagt ut på avlivningar

kattarina
0

21 DET finns två som har samma anonns uteFörvånad

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Hawknestgrove
0

jag gör ett nytt inlägg med  texten  i

Issa
0

Hoppas ni läser budgeten med så förstår ni!!!

MiroSputnik
0

Har pratat med livbojen nu. Hon tyckte att jag utan risk kan lämna katten till Kälby. Det är ju yttereligare en padda som hittats i området vid samma tidpunkt som denna dök upp. Den bor i ett jourhem just nu. Livbojen har sökt ägaren hos polisen, men inga rapporterade försvunna paddor allsRynkar på näsan. Då vet jag det i alla fall… 

Känns som om de är dumpade i området…Skrikandes

Sara på Livbojen trodde, liksom jag, att katten snart får ett nytt hem, med tanke på hur kelig hon är.

Jourhemmet
0

#28 Ser mystiskt ut eller hur? Undra vad han ska med alla katter till? Förvånad

Issa
0

#27 Jämför detta med veterinärvårdskostnader!

Hawknestgrove
0

gjort en ny tråd om detta nu….

MiroSputnik
0

Jo, men Livbojen hade ingen möjlighet att ta henne. Dessutom är hon ju så social att hon nog inte blir kvar en vecka ens… Hoppas jag.

Hawknestgrove
0

ja ställ dem mot väggen när du lämnar in kisse

Jourhemmet
0

Nä hon kanske inte blir kvar en vecka, det skrevs ju på deras sida att katterna ska "putts väck" fortast möjligt Gråter

Issa
0

#35 Vore jag dej så ställde jag upp som jourhem för Livbojen istället.

Hawknestgrove
0

issa, hon kan inte….. hon är allergisk….Gråter

MiroSputnik
0

Ska försäkra mig om att de inte avlivar henne.

Under tiden hoppas jag att nån hör av sig som kan ge henne ett hem.

Livbojen hade faktiskt pratat med Kälby om dessa två paddor, så nåt samarbete måste de ju ha. Och Livbojen skulle väl inte råda mig att föra dit mig om de trodde att hon inte får en chans? Jag frågade rakt ut om det är riskfritt att föra henne till Kälby, och Sara på Livbojen tyckte att det är det, så länge katten är frisk, kry och social, vilket hon ju är.

Jag frågade om jourhemmet som har den andra paddan kunde ta "min" oxå, men de hade knappt plats för en, så tyvärr.

Hawknestgrove
0

hoppas verkligen att det går bra…….du ska inte känna skuld, du har ju gjort det du kan. önskar också, att någon annan kunde förbaram sig ett litet tag åtminstone….

MiroSputnik
0

ISSA: Jag tycker oxå att det är en hemsk budget att läsa! Hoppas att de inte behöver använda de 30000 kronorna. (iofs vet jag inte vad det kostar att avliva en katt, och i vissa tillfällen är ju avlivning ofrånkomligt) Tro inte att jag försvarar avlivning på de grunder som beskrivs, absolut inte, men det är en kostnad som måste budgeteras…

Nu tackar jag för mig för i kväll och säger godnatt.

Hoppas att ett mirakel sker under natten och att nån vill ha henne redan imorgon!

Hawknestgrove
0

ja lilla fina tjejen!!!!!!!!

brutt
0

22.Har heller aldrig läst något så djävulskt som deras Verksamhetsplan för 2011.Skrikandes

De ska effektivisera karantänsarbetet för att de utför en socialhygienisk åtgärd åt kommunen undrar vad det kan innebära Tungan ute

Issa
0

Att avliva icke sociala katter kallar dom  för  en " socialhygienisk gärning". Har ni hör det förut då?

Hawknestgrove
0

vilket fint ord…….Skrikandes

brutt
1

Säkert någon välbetald Einstein som myntade det uttrycket i stället för att skriva eller säga ta dö på katter.Att sedan diskutera en status höjning av katten verkar högstSkrikandes malplacerat i sammanhangetRynkar på näsan

Sherwood
1

Jag hämtade henne halvtvå i natt, efter att ha sett erat skrivande om denna katt i Nyfors, troligtvis hemlös. Inget Livbojen eller något annat behövs till henne nu. Är det någon som frågar om denna vackra sköldpadda så får du mejla mig MiroSputnik. Har fem missar sen förut, som fortfarande är rätt skygga, till skillnad mot denna, men skall kunna gå så småningom. Sköldpaddan fräste åt mina katter något otroligt inatt, men det skall fungera mellan dessa, vad tiden lider. Såg att det var här i stan och då måste man ställa upp, det är bara så. Jag får väl börja fundera på att ge ett namn till lilla sköldpaddan, som är så väldans tjolsjuk hela tiden,heh.

Denna kommentar har tagits bort.
Roslyn
0

Glad Tack  snälla Sherwood för din nattliga insats.

Mvh Anette

MiroSputnik
0

Jag har mejlat dig!Glad

Tack snälla! Ja, hon är världens gosigaste! Jag antar att hon inte var svårfångad heller. Jag va så orolig, för de ska flytta containern idag, så jag trodde att hon skulle försvinna för alltid.

Kom ihåg att hämta kattmaten!

Ska ringa Djurskyddet och säga att det löste sig!GladGlad

Sherwood
0

Hon satt och tryckte sig mot containern och kom fram mot mig direkt, vilket överraskade mig totalt efter att ha haft en massa skyggisar som springer och gömmer sig. Vilken tur att jag tittade in sent igår kväll in här, för annars hade jag missat denna vackra parvel. Nu är det fullt upp med att få sex katter att fungera ihopp, så dom kan samsas om det mesta som finns i lägenheten utan att det skall bråkas och fräsas hela tiden.

Jourhemmet
0

Kastrera henne snabbt så lär det gå bättre. Hon är ranghög för att hon inte är kastrerad.

Josefa
0

Men vilken ängel du är Sherwood!!

MiroSputnik
0

Jag ringde djurskyddet och meddelade att hon fått ett hem redan, och fick faktiskt ett positivt bemötande. Då kunde de ta karanärnboxen till nån annan behövande sa de.

Det känns faktiskt skönt att slippa åka dit med henne…

Sherwood
1

#53.   Jo, detta med kastrering är nog viktigt, för då blir hon nog mycket lugnare. Ringer om en tid på direkten.

soso
0

Sherwood, du är en ängelKyss!!!

Hawknestgrove
0

wow!!!!!!!!

Issa
1

Sherwood, dagens ros till dej! Jisses vad skönt!

kattassen
0

Skrattande Tack för din insats Sherwood! Det var en storartad nattlig insats!

Sköldpaddan tackar säkert för din hjälp

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

brutt
0

Det var den bästa nyheten någon människa och äkta kattvän kunde ha gett i dagKyssGlad

Förstår att det innebär en hel del arbete och inte är så lätt situation när man redan har 5 andra hemma att ta hänsyn till.

[sarasvati]
0

Wow Sherwood! Tusen rosor!! Glad

(Missat hela denna nattliga dramatik, och blir bara så glad nu.)

Sherwood
1

Idag i morse hade jag fått tid till den lilla sköldpaddan jag tog omhand på Källgatan i E-tuna. Jag var lite orolig för att det hade kunnat hänt en olycka, ni vet vad jag menar, eftersom det inte gick att fastlå hur länge lilla damen hade snurrat runt containern riktigt. Kastrering, öronmärkning och sprutan gick på en bastant räkning, men vad gör det för hon är så otroligt söt. Hade inte funderat på detta med namn åt henne, förrän veterinären frågade om namn, så jag fick ta till ett gammalt klassiskt namn "Misse". Nåväl, hon verkar lugnare nu, men kan hända att hon fortfarande är yr av sprutan.

[eskils]
0

Ja, Dagens (eller Nattens Obestämd) Ros till Sherwood! Kyss

Hawknestgrove
0

MEn gud så skönt!!! nu blir det inga bebbar där!!!!! Hm… undrar om jag ska köpa några lotter själv och i såf all om jag vinner, ge kastreringen till sherwood???

MiroSputnik
0

Härligt Sherwood! Ge henne en stor puss från mig, är du snäll!

Sherwood
0

#66.   Sagt och gjort och jag får sätta ut lite bilder på gänget jag har här någongång i framtiden, för det kan vara roligt också för dig att se Misse lite senare.

MiroSputnik
0

Skulle vara jättekul att se hur hon växer. Lycka till!