Nu igen!
11 katter hittades packade som sillar i en igenteipad kartong i ett
cykelrum. Men dubbel teip på ovansidan så att dom inte skulle
kunna ta sig ut.

8 kattungar och 3 vuxna varav 1 var dräktig.
Mitt hjärta gråter för alla små oskyldiga kissar som går detta öde
till mötes. Nu gick det ju bra för dessa, men hur många finns det
som inte har samma tur?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Risken finns att man skulle göra sig till brottsling, om man fick tag i idioterna

Vad f-n är det för fel på folk egentligen?
Man har ju förlorat allt hopp om mänskligheten för länge sen 
de här katterna hade i alla fall tur att någon uppmärksammade dem! Usch för människor, jag skäms!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Det borde nog inte vara så svårt att få tag på dessa idioter som har gjort detta, måste ju bo i huset alltså. Om bara polisen ville så skulle dessa gripas, men det är ju bara djur heter det. Man blir så förbannad.

Här får jag verkligen ta mej själv i kragen så att jag inte skriver vad jag tänker!!! :-((( Enda trösten är att det slutade på det vis som det ändå gjorde..

vad är det för fel på folk som gör sånt här? Tur i oturen att de hittades.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Begriper mig inte på folk. Samtidigt tror jag att jag begriper mig ännu mindre på våra lagstiftare. Att dom inte inser att även om det är ett djur så är det ett liv med känslor, rättigheter och förmåga att kunna känna smärta, sorg, saknad etc.
Hur kommer det sig att Svergie som skall vara ett så humant land inte har bättre lagar? Det fungerar ju i många andra länder. Länder som har det sämre ekonomiskt än Svergie så jag köper inte dom svar jag får många gånger om pengar och resurser.
Hoppas de gjorde sig av med alla katter nu. Tycker det är så hemskt när de låser in katter i en låda eller nåt och lägger med torrfoder…vad tror de? Känns det bättre sedan???
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ingen som tänkt på att killarna själva stoppat ner katterna i kartongen, och säger att de hittat kartongen. Lättare då att katthemmet tar emot dem.
Jag har själv ibland undrat när folk hört av sig, för att de säger att de hittat kattungar i kartonger. Skönt iaf att katterna har fått hjälp.

#10 visst skulle det kunna vara dom men att de lämnar in dem visar ju endå att de har lite mera i huvet än att bara kasta ut dem kanske
Sedan hade de lagt lite mat så är det dem så tror jag inte att de ville ta livet av dem även om detta kanske inte var rätt väg att gå.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
och jag bör nog hålla käften här
Som sagt, vi kan nog lagstifta och lagstifta tills f*n avlöser oss, men så länge inga direkta bevis finns, så kommer vi aldrig att komma tillrätta med detta. Tur i oturen att de inte gjorde något värre med kartongen. Man får se det så. Att den hamnade i ett cykelstall är ju ett bevis på att de ville att någon skulle upptäcka dem. Annars hade de gjort sig av med kartongen på annat sätt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....