Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1808 ggr
kattmannen
0

Skygga Ella (fd Eulalia)

Hej igen!

Det var ett tag sen sist jag skrev om Ella, men nu har det hänt  lite mer.

Hon har kommit ned till bottenvåningen är nästan hela tiden synlig. Hon ligger just nu ca 1 m från mig. Jag har tom fått röra vid henne (med ett finger). Hon kan börja spinna helt plötsligt. Hon gillar att vara ihop med "ungarna" (3 kattungar ca 10mån) Dom leker ihop.

Tyvärr är hon fortfarande jätteskygg, så man får ej röra sig för hastigt ed. Vilket år som helst, blir hon tam.

Ella brukar ofta ligga nära mig, när jag håller på och med datorn eller tittar på TV (detta gäller de flesta av mina katter).

Lägger ut 2 nya foton av Ella i mitt album (strax)

Hälsningar

kattmannen

Mari
0

Underbart att höra Skrattande Hon hade verkligen tur som fick komma till dig

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så roligt att höra ifrån er. Lilla Ella som man följde med stor spänning. Tur det finns människor som vågar ta in en så skygg liten mise och låta dom bara få vara i sin egen takt. men som gör framsteg, om än långsamt.Kyss

Hawknestgrove
0

MEn så underbart att få höra!!! Bara det, att hon vill befinan sig i din närhet är ju toppen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

MEn så underbart att få höra!!! Bara det, att hon vill befinan sig i din närhet är ju toppen

Sidentass
0

Tack så jättemycket för din trevliga rapport!

Gott att få höra om Eulailas små framsteg!:-)

Alexej
0

Fina bilder! Svartpaddor är extrem envisa. Jag har en som jag tog in i början av augusti. levde 4 månader under min säng men gör nu små, små framsteg….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
0

Men vad läser jag, länge sen jag var in å läste här pga op av höft..Min lilla Eulalia, har börjat tro på människan..Det värmer så mycket, den katten ingen trodde på, har ett eget litet hem, med en egen liten familj, som älskar henne för den hon är…Puss lilla Eulalia(Ella) å hennes kattkompisar..Å många kramar till kattmannen..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Denna kommentar har tagits bort.
Ankie
0

men hon är då för fin tjejen….

destiny
0

#6 Jag vet att paddor har rykte om sig att vara speciella, är det alltså svartpaddor som är "värst"? Börjar i alla fall tro att det verkligen är så. Flört Har en katt här, en vacker svartpadda. Hon har varit här ca 4,5 månader vid detta laget och är mer eller mindre lika skygg idag som den dagen hon kom hit.

Ella är vacker som en dag. Kyss

Sherwood
0

Kul att höra att det finns fler män än jag som älskar katter och vad vore ett hem utan katter säg..Det är väldigt olika hur skyggiskatter gör framsteg. Jag har en som jag tog hem fr Torshällakolonin och den har legat under min dubbelsäng i tre månader, men har fortfarande tron att hon kryper ur sitt skal någon vacker dag. Snurrar på bollar orkar den till, då och då fast den ligger där den ligger. Skam den som ger sig.

gulliver
0

Härlig läsning och jättevacker liten kattfröken Skrattande.

En av våra fd skygga stödkatter Janice också svartpadda tog 2 år på sig att acceptera tvåbeningar. Kom till oss med sina fem bebisar i mitten av 2007. När hon började stryka sig mot benen och man försiktigt kunde klappa henne så stod hela världen still. En helt underbar känsla Skrattande. Nu är hon helt tam mot mig och även på väg att acceptera stödhusse. Ja stödhusse älskar katter precis som kattmannen och Sherwood.

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild på lilla ELLA från förr av Mari

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till från förr

catfoot
0

Tack Gunilla..Den nedre bilden hade jag glömt bort..Där syns henne rädsla..Denna katt är vildfödd…Hon var en lång tråd här på Hittis under en lång tid. Även på Blocket, där Kattmannen såg henne å ringde mig. Det var en sån underbar känsla att nån ville hjälpa denna skyggis..När man ser bilderna från förr å idag..Ser man en enorm skillnad på hennes ögon..Från rädsla till trygghet…Tack än en gång du underbara kattmannen..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sherwood
0

Det är en härlig känsla att få se en helt förvildad kisse göra framsteg, det finns nog inget bättre, för en djurvän.

[cala02]
0

Den nedre bilden togs strax efter kattungarna var födda, det var de vi skulle ha fotat. Kommer ihåg att hon inte fräste för första gången trots att handen var bara en liten bit ifrån fotot.