Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5856 ggr
casandra70
2010-12-14 13:10
0

AKUT

jag befinner mig tillfälligt i örebrolän där jag agerar hus o kattvakt åt min syster o hennes kille som är utomlands.

här finns en hemlös kastrerad hankatt på max 2 år.han bor på ballkongen o är helt desperat att få komma in i värmen.

han är en jättesnäll katt men jag tycker så synd om honom.han behöver få komma in! jag har min sjuka honkatt med mig hit oxå som lider av urinsten,vilket är ovanligt hos honkattert.hon är jättestressad av både husets katt o ännu mer av ballkongkatten.vilket i sin tur gjort henne ännu sjukare o det lutar åt avlivning då hon matvägrar.hennes medecinmat är viktig att hon äter.jag kan alltså inte ta in katten hit.o ägarna av huset vill inte ha in honom.jag bor ju inte ens här utan ca 60 mil bort.

har iaf gett han mat o vatten samt bäddat åt honom i en kattbur som han sover i på natten.men han vill in i värmen o han känns som desperat!!!!!!!

finns någon han kan bo hos? iaf tills jag återvänder hem om ca 3 mån,så kan han få bo hos mig i den mån jag ev tvingas avliva min egen älskade katt…………..

Gasoline
2010-12-14 13:24
0

Åhh, jag vill så gärna ta hem den stackaren då jag bor i närheten. Men jag kan inte ens ta hem min egna katt (som bor hos mor) då min sambo är allergisk. Hoppas verkligen du hittar ett hem åt katten.

Snackat med katthem runt om örebro län?

Jourhemmet
2010-12-14 13:26
0

Ring polisen, dom måste ta emot "hittegods" eller ring som sagt kattehemmen runt om.

Alexej
2010-12-14 13:42
0

Örebros Katthem?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sherwood
2010-12-14 15:48
0

Jag tänkte bara säga att, när en katt börjar på att matvägra så kan det tyvär gå rätt så fort. Hade en femårig hankatt som gjorde det och veterinären kunde inte förstå varför njurarna slutade fungera. Hade fullt med mat i skålen som han inte rörde, men under sex dagar hemma med enbart lite vätska, somnade han bara bort en kväll.

Sidentass
2010-12-14 19:24
0

Åhh..stackars missen…har du provat med katthemmet…?

casandra70
2010-12-15 12:39
0

Har inte haft tillgång till nätet så därav mina sena svar…katthemmen är överfulla,men har löst situationen själv tillsvidare genom att låta katten sova i badrummet på natten.

Min egen katt är i sovrummet,då hon ändå behöver slippa så mycket stress som möjligt.

Husägarnas katt är fn ute så den hemlösa är fri i huset en stund.

Min katt avli9vas nog imorgon,om hon inte gör en helomvändning o börjar äta.kanske kan hittekatten o husets katt bli vänner så han kan stanna,får prova sedan om min katt får somna in.nu ska hon inte utsättas för mer stress då hon avskyr andra katter..

hoppas allt löser sig,suck……..jobbigt med alla dessa stackars djur…..

persikahallon
2010-12-15 12:43
0

åh så tråkigt med din egen katt. Gråter

Jourhemmet
2010-12-15 12:45
0

Usch vad jobbigt. Det är inte lätt att fatta ett sådant beslut, stackars kisse och dig. Gråter

Gasoline
2010-12-15 12:49
0

Tråkigt när det blir sådär, hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig!

[Forest]
2010-12-15 13:58
0

Tråkigt med din egan kisse :*/ Men du får en stor kram för att du inte är självisk o låter henne lida, självklart håller jag tummarna för att hon ska bli bra. *Styrkekramar i massor*  

Sen denna hane han är alls kastrerad och polisen vad säger dom? Ingen som saknar sin kisse? Blocket vet jag att många lägger ut anonns på saknade katter. Håller tummarna att någon ska ta in denna katt o ge den ett hem eller nödlösning stödhem. Stor kram för att du ger han hem i badrumet och värme mm :) Tänk vilen insats du gör.

ChanelBM
2010-12-15 15:07
0

Hmm

Känns som den store katten däruppe hade en tanke. När han såg att din älskade kisse inte kanske har så mycket tid kvar, så ledde han in någon i ditt liv att hjälpa istället.

vilda-hilda
2010-12-15 15:14
0

Det är nog sant #11 att bli vald av en katt är också det finaste som finns.

Tänker på dig Cassandra och din lilla sjuka misse och skickar tröstekramar inför morgondagen.

Nalle

Sidentass
2010-12-15 17:33
0

Casandra..så hemskt tråkigt…tänker på er..

kram

Hawknestgrove
2010-12-15 17:56
0

ja det finns nog en mening med allt. kram och styrka åt  dig…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

casandra70
2010-12-17 13:22
0

tack för alla svar! min katt lever fortfarande då hon åt litegrann frivilligt samma morgon hon skulle avlivas,så ringde återbud.nu äter lite grann med men dock alldeles förlite av den medecinska maten,hon behöver rätt dos för att inte bli sämre,men tar en dag i taget nu.

Söker fortfarande hem åt den hemlöse,men börjar kännas jobbigt då ingen vill ha katt,flera st har dessutom rekommenderat mig att helt enkelt strunta i honom. varför är så många människor hjärtlösa…………….suck…….

sagan
2010-12-17 14:26
0

# 6 När katter matvägrar måste man tvångsmata dem. Katter kan bli anorektiker och behöver hjälp med att sätta igång att äta. När dem väl sätter igång brukar det lösa sig. Har själv fått tvångsmata en katt som slutade att äta. Han mår idag bra och är fullt frisk. Fick ett återfall en gång men blev då tvångsmatad igen och efter det har han varit ok. Vad som orsakade hans matvägran vet man inte.  Men att låta en katt som inte äter börja äta själv går inte!

Eloge till dig som engagerar dig i den hemlösa kissen.

ChanelBM
2010-12-17 15:30
0

Nu har ju katten en grundsjukdom (med goda veterinärkontakter) som gör att den slutar äta mm. Att tvinga i mat går inte eftersom det är sjukdomen som gör att de inte äter. I dessa fall är det ett tecken på att den inte har så långt kvar, att tvångsmata är då oftast djurplågeri.

Hawknestgrove
2010-12-19 23:17
0

hur går det cassandra?

sagan
2010-12-20 01:01
0

#17 Såg inte att den hade en grundsjukdom.  Vad för sjukdom är det då? Ser inte det någonstans eller att den har goda veterinärkontakter. Bara att den fått tid för avlivning och att tiden bokats av. Vissa medeciner gör att katter mår illa och inte vill äta.  Så det kan vara informativt att få lite mer information om grundsjukdomen som du skriver finns. Alltid kan man lära sig något nytt!

Issa
2010-12-20 01:40
0

casandra70, har du kollat här om katten är saknad: www.orebrokatthem.com/annons/

Lägg gärna upp en annons under Upphittade katter.

ChanelBM
2010-12-20 10:06
0

Om du läser lite noggrannare inser du att jag inte kan berätta om kattens sjukdomar, eftersom det inte är jag som äger katten… Jag inte ens känner TS.

Men läser man första inlägget från TS blir det uppenbart att katten har ens jukdom o kontakt med vet.

Skulle uppskatta om folk höll en trevlig ton mot andra och inte hoppade jämt till värsta slutledningen! Tänk innan ni skickar på sänd, att bemötas otrevligt gör att folk tappar lusten att skriva. Skriv som du själv vill bli bemött är en bra grundregel!

sagan
2010-12-20 15:44
0

#21 Läst har jag gjort, men ser forfarande inte något av det du skriver! Och om du inte känner TS eller känner till katten så förstår jag inte hur du kan uttala dig om att katten har en grundsjukdom som gör att den inte äter? En katt kan få medicin mot smärta och pga detta inte äta. Tycker inte att mitt inlägg är otrevligt på något sätt snarare tvärtom. Däremot tycker jag nog att du själv är lite bitsk i ditt inlägg Obestämd  All kunskap är bra kunskap. Sen får TS eller du samt andra utnyttja det som skrivs som dem själva tycker. Har jag fel så har jag. Men om inte så kan det väl vara bra att veta att man kanske bör tvångsmata om katten inte äter själv?

casandra70
2010-12-21 12:14
0

Nej skulle aldrig ens försöka tvångsmata en katt då det inte går,har heller inte skrivit det.min katt har urinsten,men vägrat äta den medecinska maten hon måste ha för att kunna bli bättre,men

hon hade varit tvungen att äta specialmat resten av livet,vilket hon vägrar.Har nu provat alla sorter hon får äta,men hon vägrar.

Hon äter den vanliga maten,men den gör att det bildas mer stenar.Min katt avlivas idag kl 13.30,kan inte hjälpa henne hur mycket jag än önskar.

Den hemlösa katten är det ingen som söker eft,har kollat både eft.lysningar på blocket o tusen andra ställen.Har oxå lagt in bild på honom o söker ev ägare,samt hem till honom,även på eniro mfl ställen.

Tack för alla värmande ord till er förstående…

Sherwood
2010-12-21 12:25
0

23# Nu kan du kanske behålla hittekatten istället då, eftersom du tvingas att ta farväl av din gamla katt. Jag vet hur det känns, för jag har varit med om samma sak som du och det är alltid lika svårt varje gång.

ChanelBM
2010-12-21 12:36
0

Lider med dig casandra. Men du resonerar rätt o har fattat rätt beslut. När min gamla katt fick cancer fanns det inget att göra (enl vet) då fick hon leva så länge hon inte visade tecken på smärta o verkade njuta av livet. O det gjorde hon i ett par månader. Fick en sista månad ute i sommarstugan där hon fick gå fritt precis som hon älskade. sen visade hon tecken på att det inte var bra med henne o då tog vi henne till veterinären.

Tror fortfarande att den store katten däruppe hade en tanke när han lämnade den stackars kissen på just den balkongen just nu!

Tröstekramar

Ankie
2010-12-21 13:58
0

åh men stackars vän, hualigen vilket fruktansvärt beslut att behöva ta…..jag beklagar verkligen, ser att klockan är slagen snart.. Kramar om dig varmt och länge och hoppas verkligen att allt går bra trots det som ska göras…

Tänk att katter ska vara så envis att de inte förstår sitt eget bästa….min misse har oxå haft urinsten men han äter av veterinärmaten som han får och jag hoppas innerligt att han kommer att fortsätta med det.. Hemskt att kissen vägrar!!!Men vad man göra, finns ju lixom inget alternativ heller om de inte vill :(

tuska
2010-12-21 14:00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänker på dej 13.30 Gråter

Hawknestgrove
2010-12-21 18:31
0

nu är kisse på de gröna ängarna och har det bra…..

sooliis
2010-12-21 22:57
0

#23 Jätte tråkigt att du fick låta din kisse somna in. Är även ledsen att du inte träffat rätt veterinär. Att rekommendera endast veterinärfoder när en katt har urinsten är inte det ända. Detta är även till #26 Ge blötmat med extra vätska. Ni behöver inte tro på mig men snälla läs vad andra har skrivit om hur deras katter ha blivit bättre bara genom att byta ut torrfoder mot mjukmat med extra vätska. Veterinärfoder är inte allt! Tänk på att det är tillverkere som gärna vill sälja sitt foder! Ska försöka hitta en hemsida som en tjej skriver ang sin urinstenssjuka kisse och hur hon försökte in i det längsta med veterinärfoder, men kom över en sida och med hjälp av just mjukmat räddade livet på sin kisse. Menar inte att klanka ner på #23 men vill upplysa om att det ibland finns alternativ till allt och att man kanske inte alla gånger ska helt och fullt lita på sin veterinär….

annebeate
2010-12-21 23:21
0

Lille kisse, slipper all smärta nu och har nu kommit till det vackra Regnbågslandet.

casandra, jag sänder många tröstkramar tll dig och vill även tacka dig för din omtanke om den hemlösa katten.

Ankie
2010-12-22 08:46
0

ja men gör en ny tråd om detta, intressant läsning men i fel tråd :)

casandra70
2010-12-26 21:46
0

#29 ja du har rätt i att man kan blanda mjukmat med veterinärsmaten,men mjukmaten måste blandas med  utspädd

C-vitamin,vilket jag provade men min katt vägrade äta denna blandning med.Nu spelar det ingen roll,för min lilla tjej befinner sig nu inte mer i detta jordelivet…………Gråter

Gällande hittekatten,så hörde en person av sig(som sett bilden jag lagt ut på blocket) o sa att det var deras katt,då till min stora förtjusning.Däremot så strejkade katten något fruktansvärt då mannen i familjen kom för att hämta hem sin katt.Han var inte glad åt att se sin husse alls,kändes tråkigt,då man ju undrar varför. De hade inte letat eft katten heller då de sagt att han brukar vara borta,o även försöka "adoptera"andra hem……….

De påstod att katten har egen kattlucka o kan gå ut o in som han vill. Det konstiga är att katten är utsvulten(för han kom tbx hit igen)varje gång han kommer. o ännu konstigare är det att han väljer att ligga o frysa på vår ballkong i 25 graders kyla(nu är det dock inte lika kallt just ikväll) än att gå till sitt hem.vet ej om jag kan tro på det där med kattlucka mm,för han är både frusen o hungrig när han kommer,el så vill han inte hem hur konstigt det nu än kan verka….

Just nu ligger han inkrupen i en katt transport som jag bäddat åt honom på ballkongen,som han frivilligt sover i(istället för att gå till sitt hem…….vet ej vad jag ska göra,han verkar inte alls trivas hos sin familj av någon anledning som jag tyvärr inte är medveten om.

Jag har ju ingen rätt att snoka heller,vill ju bara att han ska stanna o trivas hos SIN egen familj,då det ju faktiskt finns ägare till honom.

casandra70
2010-12-26 21:49
0

#27 Tack!! (o även till er andra)

Sherwood
2010-12-26 23:19
0

Jag skulle nog prata med den, som påstår sig vara ägaren till katten om att han kommer till dig och ligger utanför på  altan hos dig 25 graderas kyla. Att katten strejkade fruktansvärt innebär nog att något är mycket fel hos mannen ifråga. Katter är så pass kloka, att eftersom dom inte kan prata så har dom endast sin kroppspråk att visa att något är fel. Men hoppas du löser det ändå.

sooliis
2010-12-27 00:28
0

#31 Visst är det intressant läsning, varför är det i fel tråd? Tycker det är jätte synd att en kisse fått sätta livet till för en okunnig veterinär beordrat urinstensfoder som finns i torr form. Samt att många katter inte tycker om den maten varken som torr eller mjuk. Hade då TS ett alternativ och kunnat prova med så hade detta kanske kunnat förhindras! Ska jag då välja en annan tråd att skriva detta i då?Obestämd I så fall har jag missuppfattat detta med forum.

#32 Lider verkligen med dig, men menade inte att mjukmaten skulle blandas med veterinärfodret. Utan ges självt. C-vitamin i all ära, men det är som sagt svårt att ge en katt. Vätska, vätska, vätska och mjukmat är medicin för urinstenskissar. Hoppas innerligt att fler tar till sig detta och låter bli torrfoder så långt det bara går!

wendel83
2010-12-27 09:51
0

Jag tycker också du ska parata med ägarna om varför katten går till dig istället.Hände min min pappa också.En katt valde att bo hos dem istället för sin riktiga familj.De hade många andra katter i den familjen tror de var 9 katter så han fick väl inte den tiden han ville och kanske var nån katt där dominant mot honom. Katten verkar ju nu ha valt dig.

ChanelBM
2010-12-27 10:32
0

Ge dig själv och kissen en julklapp o adoptera honom. Fråga nuvarande "ägare" om de kan tänka sig att skänka honom till dig o hänvisa till din katt som nyss dött. Det känns som den katten ska vara hos dig!

anebit
2010-12-27 11:17
0

Jag vet flera katter som flyttat in hos andra.

För en medlem här på Hittekatter så försvann en katt. Tror det var ca ett år senare så hörde en kvinna av sig att han bodde hos henne och där fick han stanna.

Där min dotter bor så har en katt flyttat in i grannhuset för han trivs inte med hunden som bor i gamla familjen.

Jättebra när katten själv får bestämma var han ska bo om han inte trivs.

Ta du och prata med ägaren som flera skriver här ovanför.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
2010-12-27 14:05
0

tycker jag verkar vara ett suveränt förslag. OCh är det så att ägaren vill ha pengar,, så kan jag PERSONLIGEN privat alltså, i så fall bistå med en hundralapp. MEn nämn inget utan kommer saken upp, så kan du i så fall veta det……

casandra70
2010-12-30 12:26
0

Hej! Nej nu går allt åt skogen!!!!!!!!! ägarna var här idag o berättade att de beställt avlivning åt båda sina katter idag kl 14.30.

Katterna gillar ej varandra(de har en hona på 1 år med) men hon berättade att båda katterna försöker flytta hem till grannarna.

Hon hade(kvinnan i familjen) försökt att både hitta hem till katterna under längre tid,samt ringt alla katthem men ingen vill ha katterna.

Verkar dock inte som att de har det dåligt i familjen,men många grannar har tydligen blivut arga på att katterna försöker komma in.

Jag bor ju i lägenhet 60 mil härifrån,men huset jag nu befinner mig i har redan en katt som inte gillar "hittekatten"

Försökte förmå kvinnan att skjuta upp avlivningen o kanske prova att låta katten bekanta sig med husets katt.men ägarna till huset vill ju inte ha honom här o jag känner mig sååååå hjälplös just nu!

Kvinnan ville inte skjuta upp avlivningen då de inte orkar åka runt o hämta sina katter både här o där,samt att katterna tydligen slagits nu i natt när hon försökt ha dem inne.(hon var själv ledsen)….

"min" hittekatt hade rymt nu,så frågan är om hon hittar honom innan kl 14.30………..usch det är jobbigt när de väljer att avliva friska unga djur!!!! stackars små katter……Gråter

Alexej
2010-12-30 13:07
0

Vansinne! Varför är världen så svårt för oskyldiga katter?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

pia-app
2010-12-30 13:09
0

rCasandra var bor du i vanliga fall ? Vi kan ställa upp med stödhem tills du flyttar hem och kan ta katten men jag hoppas att du kan ta båda så att inte den ena behöver avlivas. Snälla kontakta ägarna så att de inte hinner avliva katterna,vi löser det hela.

Pia

9Liv

Norrköping

Ev kan transport ordnas i morgon till Norrköping om jag bara får besked snabbt.

pia-app
2010-12-30 13:14
0

Mitt telenr är 0730 202852 eller 011100960

Pia

pia-app
2010-12-30 13:21
0

vet någon hur jag kan nå Casandra ? Känns hemskt om vi inte ska hinna få kontakt.

martdat
2010-12-30 13:32
0

usch vad tragiskt,,,, hoppas de både gömmer sig väl,,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

casandra70
2010-12-30 14:19
0

#44 jag har redan sagt att jag kan ta med katten till skåne som jag bor i,men ägarna vill inte lämna honom hos mig då jag bor i lägenhet i stan.

Hon hade bråttom att få avlivningen "överstökad" när barnen var i skolan.

Befinner mig nu 8 mil norr om örebro!!!

Finns någon som kan hjälpa akut så ska jag försöka komma åt en dator före kl 14. så ringer jag upp familjen med katterna! (blir i sista stund i såfall)

Någon som själv vill ringa dem kanske?

pia-app
2010-12-30 14:27
0

Vi kan ringa dom om vi får numret bara. Vet du till vilken vet dom ska ?

pia-app
2010-12-30 14:29
0

vi kan ju ta båda katterna och det är ju bara att säga att vi ordnar så att dom kan få bo någonstans där dom kan få gå ut. Vi har även fått svar från en i Eskilstuna som är villigt att hjälpa till.

Det är väl bättre att dom får leva än att ta bort så unga katter.

kattarina
2010-12-30 14:30
0

Hur har det gått med missarna?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

anebit
2010-12-30 14:32
0

"överstökat när barnen var i skolan"  Gråter  Skrikandes

Suck!   Stackars barn och katter.  Gråter

Har hon tappat bort sitt hjärta?

pia-app
2010-12-30 14:41
0

vi håller på och ringer runt till veterinärer i Örebro för att se om vi kan hitta den som ska avliva dom och be att dom tar en diskussion med matte om att vi kan ta katterna. Inget napp än så länge

pia-app
2010-12-30 14:49
0

Casandra tala om för kvinnan att vi har ett hem där katterna kan få gå ut.

casandra70
2010-12-30 14:56
0

#52 jag ringer dem nu o ger dem ditt telnr om de är intresserade,är de inte intresserade så skriver jag här o meddelar om vad de sa,fast det kvittar kanske,det är ju snart försent.

pia-app
2010-12-30 14:57
0

men kan jag få deras nr så kan vi ringa och berätta vilka vi är själva

casandra70
2010-12-30 15:08
0

Jag hann inte!!!!!!!!!!!!!!!!! katterna är redan döda,de blev "hämtade" för en tim sedan.Troligtvis har de bett någon jägare skjuta dem,jag som trodde de skulle till vetrinären på beställd tid……

Nu gråter jag dubbla tårar,för både min egen katt som dog förra veckan o nu oxå dessa 2……….förbaskade skit…..ont gör det………………………………………………….

hairballs
2010-12-30 15:10
0

GråterGråterGråterGråterGråter

kattarina
2010-12-30 15:12
0

Vilken människa gör så här???????? Stackars missar

Myse missar

Sherwood
2010-12-30 15:16
0

Sorgliga och tragiska människor finns det gott om, när det finns så många andra möjligheter innan man gör ett sådant här beslut. Man blir så ledsen och förbannad ibland.

pia-app
2010-12-30 15:16
0

Jävla människor! Kunde de inte ens ha kostat på dom en spruta.

Josefa
2010-12-30 15:18
0

Alltså detta här tror ju inte jag på. Och vad då "barnen är i skolan"? Alla skolbarn har väl julledigt nu.

casandra70
2010-12-30 15:19
0

GråterGråterGråterGråterGråterGråter

kattarina
2010-12-30 15:26
0

Konstigt detta varför inte erbjudit hjälpen innan?Idag innan missarna skulle avlivas,Anonnsen skrevs den 14 och nu idag föst så kommer hjälpen,Helt otroligt

Myse missar

kattarina
2010-12-30 15:36
0

Blev lite fel i texten innan

Myse missar

sofiaErik
0

Nu har jag följt denna tråd ett tag, och tycker att människorna som har katterna är riktiga …. kan inte yttra mig tyvärr, ni får själva lista ut vad jag tycker

Men #62 Kattarina, nu tycker jag faktiskt du borde läsa igenom det du har skrivit och be om ursäkt

pia-app
0

Jag läste den när den kom in och då verkade det som att det var en hittekatt och att Casandra kanske skulle behålla den samt leta ägare. Sen har jag inte varit inne på den tråden föränn i dag och då försökte jag hjälpa till. Är jätteledsen att jag inte kunde göra mer men jag försökte i alla fall.

Pia

sofiaErik
2010-12-30 15:38
0

Tycker inte du ska ta åt dig pia-app. Du gjorde vad du kunde, inget snack om saken

Förstår inte hur en människa kan komma på tanken att skriva så som #62 gjorde

kattarina
2010-12-30 15:41
0

64 Ser du vad jag skrev i inlägget under att det blev lite fel,Ser du det?Inget illa menat alls,

65 Ja mena inget illa alls jag skrev under att det blev fel,Det såg jag efter så ursäkta

Myse missar

kattarina
2010-12-30 15:49
0

Jag tänkte mig inte för innan jag skrev,Har bett om ursäkt

Myse missar

anebit
2010-12-30 15:50
0

Just det Josefa, alla barn har ju jullov!  Tänkte inte på det!

MYSKO!!!!!

Hawknestgrove
2010-12-30 16:05
0

kattarina, bra att du ber om ursäkt. För grundinlägget var ju den 14:e det stämmer. MEn sedan blev det faktiskt inte akut akut förrän i dag. ingen har ju andats om avlvning förrän idag. OCh Cassandra, så ledsen med dig. kollade mitt inlägg från den 27:e och jag hade stått fast vid det. Måtte det nya året bli ett eländes år för dessa hemska människor, som inte ens vill ge kissarna chansen. OCh det där med ungar i skolan, det studsade jag på direkt jag såg det. det är som sagt julllov.

kattarina
2010-12-30 16:07
0

Jag vet inte vad jag tänkte på när jag skrev,Usch jag ber så mycket om ursäkt till pia

Myse missar

pia-app
2010-12-30 17:01
0

Det är ok ,Kattarina.

Det där med att barnen var i skolan kan ju ha varit att dom var på fritidshem kanske. Skit samma det hjälper inte katterna.

Nu har jag i alla fall varit och lämnat två katter i ett bra stödhem, Känns bra att man kan gära något för dom katterna i alla fall.

Alexej
2010-12-30 17:43
0

Skaffar katt för att avliva de sedan…Gråter

annebeate
2010-12-30 20:23
0

Älskade små värnlösa katter GråterGråter

Ankie
2010-12-30 20:35
0

ja jag vet inte vad jag ska säga, tycker det är så sorgsamt så fy så ledsen jag blir…Gråter

Gullimat
2010-12-30 21:41
0

Så ledsamt,Gråter vad skall man sägaSkrikandes

graniskatt
2010-12-30 22:00
0

Stackars kissarGråter Hur kan man vara så elak.

Siv
2011-03-31 01:42
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Obestämd Här kommer jag in alldeles för sent!  Men då jag läst allt här, tror jag inte att "ägarna"var ägare. Det stämmer inte med bilden av en riktig kattägare. Möjligen var det kattägare som vanvårdar djur, eller ormägare som ville ha mat till ormar.

Om Cassandra har kvara deras telefonnummer, kan du kanske polisanmäla alltsammans, och så får man se om de verkligen har ägt katten. Det måste i så fall grannarna känna till.

Det är inte tillåtet att vansköta djur i Sverige.

Med hälsningar från Siv