AKUT!! Hemlös, högdrätig.
I Nyteboda (ca 2 mil utanför Olofström i Blekinge) Finns en hemlös, ganska medtagen, högdräktig katthona som förväntas föda vilken dag som helst.
Katten har ont om mat, och är bosatt i ett stall vid ett hus där ingen bor. Hemtjänsten matade innan, men kvinnan har nu avlidit, så kisen får inte tillräckligt med mat. Tyvärr har jag inte alltid tillgång till bil, och därför är läget mycket akut!
Det är en svart, mycket söt, hittekatt, som kom till kvinnan för ca 1 år sedan. Katten var då skadad på bakbenen och svansen, antagligen av en påkörningsolycka.
Nu är hon väldigt rund om magen, men i övrigt risig. Hon saknar päls på buken och på insidan av bakbenen och behöver snarast tas till veterinär.
Därefter behöver hon omgående ett hem, eller tillfällig bostad, där hon kan få föda sina ungar i lugn och ro, och där ungarna slipper att bli förvildade och hemlösa de också..
Mamman är mycket kelig och tam, dock lite rädd för främlingar.
Har du möjlighet att hjälpa så hör av dig direkt!! Transport kan ordnas, och katten kommer gå genom KKS, så vet. kostnader betalas där igenom..

Detta fullkomligt krossar mitt hjärta att läsa. Hoppas att någon kan hjälpa henne. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Oj. oj så ledsamt. Varför har vi inte flyttat till huset ännu! Det verkar som ett nytt uppdrag för Sidentass.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Om missen skulle finna sig i att bo i vårt arbetsrum, o få föda där..så finns dörren öppen här. Att jag pratar om det rummet beror då på att vi har så många missar i huset, missen här behöver ju med all sannorlikhet lugn o ro…
#3 För en kisse i det här läget är ert arbetsrum som ett slott! :) Så vänligt och fint av er att erbjuda plats! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Det är bara bra med ett rum. Då har hon koll på ungarna, kan hoppa undan från dem och koppla av. Samt få den vård hon behöver från er, utan att behöva utsätta de andra kissarna. Det kommer att vara himmelriket för henne och bebisarna. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Misse är så välkommen såå…skulle det bli så att det inte finns närmare akuthem för henne, och att hon skulle hamna här..så flyttar jag min sovplats in till henne, om man märker att hon skulle känna sig trygg med sällskap på det viset..
Sidentass
Du är fantastiskt! Skulle också gärna göra det, men jag har inte ens nån lungt hörn. 6 katter+2 hundar…
Liten skämt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass!! Hoppas att du kan ta emot henne! Ska du kontakta KKS då eller lina.lindsjo?? Nu mår jag jättedåligt när jag tänker på kisen! Tänk om den ska behöva föda ute. Håller tummarna för att Sidentass kan ta emot henne.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

#8 Misse är så varmt välkommen hit, om det inte kan ordna sig på närmare håll..tänker på detta med transport o så…o nog är det väl ganska så bråttom att misse får komma in nu, när födseln verkar vara nära förestående..

Hoppas att lina.lindsjo hör av sig snart! Såg att samma inlägg låg på KKS gästbok. Man kunde också kontakta Birgitta.

#10 Skickade alldeles nyss ett mejl till Lina.lindsjo där jag frågade om det ordnat sig för missen samt nämde att katten är så välkommen hit om man inte hittat en lösning för misse.
Sidentass

Putt.. Hur har det gått Sidentass ??

………. såg nu i den andra tråden om den andra dräktiga kissen att det hade löst sig med den här missen, skönt, tack och lov,……
#13 Men har det verkligen löst ssig för honan i denna tråd? Det är flera dräktiga hemlösa honaor nämligen som KKS jobbar med. Minst tre olika om jag inte är fel ute.
//Lena

#12 jag har haft kontakt med lina.linsjo via mejl. Hon håller på att undersöka om det finns hjälp med stödhem på närmare håll, annars vet hon att missen är välkommen hit…det fanns eventuellt ett stödhem, lite osäkert var det dock, men hon skulle höra av sig till mej så fort hon vet lite mera..
Sidentass
#15 Bra att ni fått kontakt! Skönt att veta att finns lite olika lösningar för den stackars kissen! :) Snällt av dig och din familj att öppna ert hem.
//Lena

Har funderat mycket på denna misse..men eftersom jag inte hade hört något mer så förutsåg jag att det ordnat sig på närmare håll för missen.
Igår kväll kom ett mejl med den glada nyheten att kissen har fått ett hem! Misse hade också nedkommit med två bäbisar..den ena levde inte tyvärr, så sorgligt det känns..men nu får vi glädjas åt att det ordnat sig på bästa vis för misse trots allt, och vi önskar Mamma-katt o hennes lilla bäbis det bästa katteliv som nånsin finns!
Sidentass
#17 Det var glada nyheter Siden! :)
//Lena

Vilken härlig nyhet! Nu önskar vi henne lycka till!

Underbara nyheter!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Underbart. Att få veta hur det går. Och att det löst sig så bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars