FFK
FFK Öresund tänker avliva en katt för att dom inte hittar permanent hem åt henne. Hur kan en förening göra så? Annonsen finns just nu på Blocket.
va??
men va i glödheta….!!!!! Men hur kan man stoppa det!!!!???? Men snälla nån jag blir alldeles förtvivlad….
åh vart ligger Öresund, håller på å tittar på blocket men hittar inte Öresund
Om man läser annonsen riktigt så står det att dom skall släppa ut henne igen om inget hem finnes.
Öresund i detta fall menas Malmö med omnejd.
Nu såg jag att det stod släppa tillbaka henne i olämplig miljö, alltså = döden.
Men det är inte samma sak som att avliva.
eller skriver de så istället för att skriva avliva eller vaddå? Får ju inte skriva det i blocket annonser så inte vet jag… men ojoj, hoppas det finns nån för kissen!
men varför kommer inläggen 2 ggr?? va är det för joll!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
FFK avlivar överhuvudtaget inga friska katter eller sjuka katter som går att rädda, annonser ser väldigt desperat ut, jag skall prata med FFK Öresund i morgon om katten, så inte det drar iväg med en massa ryktesspridningar.
#11 Det låter ju bra att ni har den policyn! Verker ju som att annonsen blivit felformulerad helt enkelt och lett till missförstånd. Ni jobbar väl med TNR-projekt om jag inte minns fel?
TNR går ju ut på att snabbt kastrera katterna i kolonin för att få stopp på förökningen. Katterna kan sedan gå tillbaka till miljön de vistats i under tiden man hittar hem. Även om många brukar gå i taket känslomässigt, är det här mycket bättre än om inget alls görs. Skulle man istället inget göra förrän man har ett jourhem skulle katterna antal mångdubblas under tiden. Något som gör att man kanske aldrig kommer att komma tillrätta med kolonin. På den vägen kommer många kattungar och även vuxna katter att stryka med. En TNR-katt har det trots allt mycket bättre än alla de hemlösa som inte har något alls.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja ibland så måste man välja mellan pest och kolera
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....