Besök
Jag kommer troligen framöver och som det ser ut nu i slutet på mars att åka upp till Linköping och träffa Malin med Östgötakatterna. Vi ska fotografera och hon ska få visa mig runt en del däruppe och presentera katter.
Jag vet hur dåligt med pengar de har det och det kostar en hel del att både köra fram och tillbaka till kolonin och sen se till att de har mat så jag skulle vilja ha med något och tänkte då köpa på mig en hel del mat däruppe.
Min tanke är att kunna sälja lite kattleksaker och pengarna går till just det ändamålet, hoppas på en liten slant i alla fall. Så är det någon av er som vill handla och samtidigt ge just dem bidraget så är ni välkomna att kontakta mig.
//Pia
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jättebra om du kan hjälpa Malin & Östgötakatterna lite. Det behövs som sagt. Köper gärna kattleksaker och hjälper till, men har tyvärr fått ebb i kassan efter sjukskrivningar och oförutsedda utgifter. Hoppas på bättre tider, men det dröjjer nog ett tag som det ser ut.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det kanske blir fler gånger jag åker upp dit Lena, Linköping har vi ju tågförbindelse med (om tågen funkar).
//Pia
jag skulle ju jättegärna vilja kunna köpa en hel del Kattmatsburkar till dem, hörde att missarna gillade Mjau så det blir troligen de burkarna ;)
//Pia
Är det inte Granngården som brukar ha bra priser på Mjau?
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag vet inte, får höra med dem sen vad som finns för billigt upp i Linkan.
//Pia
Tänkte om jag kan köpa lite större mängd lite billigare så att jag kan sälja de sedan här för katthemmet?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har lovat er Alexej att ni ska få så det ska ni så ni behöver inte köpa. Ni behöver pengar med.
//Pia
Kan du inte höra med de som gör Mjau om de kanske kan sponsra/ge rabatt på maten? Eller kanske fråga Granngården etc om de vill skänka lite mat?
Det är ju Doggyfabriken i Vårgårda som tillverkar Mjau. Man kunde kanske vända sig dit?
Jag skickade följande mail till Doggy Lantmännen som även tillverkar Mjau: Hej! Jag är Sajtvärd för Hittekatter iFokus som är Sveriges största Internetsajt med fokus på Hemlösa katter. Vi har närmare 3000 medlemmar som på olika sätt är engagerade i hemlösa katter och att höja kattens status. Flera av våra medlemmar arbetar aktivt med hittekatter. Ett kostsamt arbete. Vår fråga är om vi skulle kunna få hjälp med att sponsra dessa eldsjälar med kattmat. T.ex. skadade förpackningar. Mvh Lena Lindell, Sajtvärd Hittekatter iFokus www.hittekatter.ifokus.se
Puttar upp
//Pia
Ingen?
//Pia
har också frågat Mjau/Bozita om vi kunde få samma rabatt som på RC… nope
…… Men jämför vad ni kan få Mjau för de stora burkarna på Granngården. och ärligt talat, ett tips, ni kommer ihåg när jag gjorde blindtest här inne för ett par veckor sen på Konsums billiga hundmat och Bozita? alltså blötmat… Om man kompletterar den hundmaten, som alltså är vrålbillig 11 kr för 1,2 kg, med lite kyckling t ex, som man kanske kan köpa till billigt pris kort datum så har du väldans bra och billig mat till utegående katter. Det larviga är att mina katter älskar den hundmaten…..(de kan ju inte läsa
)Vi får ju inte förbigå att dessa små utegående kissar barfar sig själva en del.
Just så kallat kross är ju tyvärr en del butiker väldigt snåla med. Vår kassör har blivit lovad kross på stora Nordby Supermarket. MEn det blir aldrig något…..
MEn vi fick via Strauss, vars dotter är kompis med en liten jänta vars mamma jobbar på konkurrentbutiken……Knasigt va????
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Pia, du behöver inte ta med dig någonting :) Hjälp mig att planera för en kalender och bolla lite tankar om mina bilder så blir jag överlycklig. Ta med kameran så tar vi en sväng till kolonin och spanar och matar, det är ett STORT område att spana på kan jag säga :) ta på dig bra skor! :)
Mjau köper jag i Linköping billigast, betalar 18:- (de tog 15:- förra månaden) för en stor burk och annars kör jag med samma foder till alla missarna, både hemma och i kolonin, de får RC.
En del rabatt får jag från djuraffären här i stan (var 11:e säck gratis). Köper 4 säckar mat i månaden + mat till stödhem och matare.
Missarna äter nog mkt möss och råttor ute, men visst går mjau hem, de tycker verkligen om den maten :).
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Vad är det för konstigheter det skrivs om i denna tråd
Du må vara envis Malin men jag är ännu envisare. Så klart vill jag ge lite om jag har möjlighet.
//Pia
Är det verkligen ingen som vill hjälpa till med ett bidrag till mymlanbus och samtidigt få mumsiga leksaker till sina katter?
Än så länge är det bara 3 st i min omgivning som utan tvekan hoppade på.
//Pia
Puttar ifall någon ångrat sig och vill hjälpa kolonikissarna.
//Pia
16.Om man köper lite kattleksaker av Puma så använder hon just de intäkterna till Malins kolonimissar som ett litet bidrag vid hennes besök till dem. Så uppfattade jag det iaf,hoppas jag fattade rätt`?
#20 Precis så, alla intäkter går till missarna. Det enda extra som kommer på är porto om man inte gör en större beställning som 150 kr för då står jag för den personligen. Annars står jag för emballage och allt annat.
//Pia
Fick svar från lantmännen idag och de har ingen möjlighet att sponsra.
//Pia
Fick svar igår från Mjau. De hade ingen överbliven mat att bidra med just nu svarade de. Verkar inte riktigt vara inne på linjen att sponsra med mat heller. :(
nej jag fick svaret att de inte hade någon möjlighet alls att syssla med sån sponsring.
//Pia

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Ingen djuraffär i närheten som kan sälja skadade/kort datum säckar lite billigare?
Har ni hört med Royal förresten? De brukar ju ha spenderarbrallorna på sig, och nu vill de väl ha all god publicitet de kan få med tanke på alla kunder de har förlorat.
Jag har frågat royal en gång innan om lite gratisartiklar som kanske kan användas som priser. De har ju både almanackor och påsar men det sa de stop för med och kunde inte erbjuda.
//Pia
Kontakta andra foderföretag
Purina
konsumentkontakt@purina.nestle.com
Husse
info@husse.se
Jwb
info@maxipet.se
Lupus som är leverantör av tex Advance, Anf, Precept
info@lupus.se
Acana/Orijen
kontakt@orijen.se