Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1012 ggr
Tezza
0

Klappat Cosmo!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjoho äntligen har jag fått klappa på min Cosmo!! Jag är så överlycklig.

Jag la ute lite torrfoder åt mina 3 missar. Jag satt bredvid dem när de åt och samtidigt klappade jag lite på Milda och ibland så "råkade" jag stryka lite även på Cosmo. Några gånger backade han men blev liksom som van efter ett tag att jag "råkade" stryka lite på honom oxå. Och till sist så accepterade han det!!! Alltså jag fick klappa honom massvis med gånger, både över ryggen och på nacken utan att han brydde sig eller fräste. Han såg mest fundersam ut. Nu ska vi göra om samma procedur varje dag så att han verkligen blir van att bli klappad på och så hoppas jag att han ska lära sig att njuta av det oxå!!

Man blir så glad när det blir sådana här framsteg, då är verkligen all tid man lägger ner verkligen värdt det! Det var ju trots allt inte så länge sen han var helt förvildad. Han har nu bott hos mig i 3 månader.

gejsa
0

Vad kul med framsteg. Vilken är Cosmo den röda eller?

Tezza
0

#1 Nix, Cosmo är den svart och vita lurven:)!

Cammo
0

Vilken underbar nyhet!

Jag har minsann följt dina berättelser om Cosmo, och  läst det du skrivit med största intresse! Jag vet vilken underbar känsla det är att äntligen få klappa sin "vildis"…suck vilken lycka!

Man ser de små framstegen och njuter… Du kan vara stolt över både dig själv och Cosmo! Jag tycker att han är så underbart vacker, man kan inte tänka sig att han har en tuff bakgrund med det vackra utseendet!!!

Cammo

Tezza
0

GladJa vi är verkligen stolta nu!

Jenna-Gun
0

Man blir bara så glad av sådana glädjebud. Grattis lycka till

Jenna

Lena
0

Toppengoda nyheter att läsa. Vad glad jag blir. Ytterligare ett bevis att det absolut inte är en omöjlig situation att få en förvildad kisse klapptam. Du har gjort ett jättebra jobb!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

vilken lycka, är ju inte länge han bott hos dig heller, min Felicia kom som 5 åring till mig, utefödd, omplaceringskatt, låg UNDER SÄNGEN, dom första månaderna, så det har verkligen gått fort fram för Cosmo vildingenKyssMaggan47

vanessa
0

Supermegagrattis! Underbart. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

gejsa
0

#2# ha, ha trodde bombis att det var den röda. Såg mer ut som den var på sin vakt tyckte jag. Jättefina katter. Den svart/vita ser ut som vår Alladin. Han var också långhårig med samma färger. Han avlivades för två år sedan pga sjukdom och ålder. Saknar honom mycket. Brukade ligga hos mig på datorbordet när jag satt här. La ofta den yviga svansen på mitt tangentbord. *ler*

Faxlin
0

Ohh, vad roligt att läsa detta.
Grattis säger jag bara. Vilken jackpott.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tezza
0

#7 Vad fin hon är Felicia!!

Tack för era gratulationerSkrattande Jag är så himla glad nu. Nu känns det oxå som att Cosmo en dag kommer att bli en goskatt, det syns ju på han att han igentligen är en sådan juFlörtOch nu känns det liksom närmare än vad det gjort tidigare. Det här är ju min första "vilding" och jag funderade verkligen länge på om jag verkligen vågade mig på det här projektet. Glad är jag över mitt beslut och det går verkligen över förväntan och det är som sagt värdt allt jobb man lägger ner.

evangeline
0

Massor av grattis från mig! Vet hur det känns! SkrattandeGlömmer aldrig när jag fick klappa Mojje i Cammos frigga första gången…känslan lever man på lääänge och just Mojjes mjuka päls glömmer jag aldrig.

Helen

Sidentass
0

Men så roligt att höra! Då har ni kommit en bra bit på vägen, önskar all lycka i fortsättningen:-)

Siden

majvi
0

Du kanske kan prova om du får borsta honom lite försiktigt.För det var väl Cosmo som har problem med tovor? Det kan säkert vara bra om han blir van med borsten,

En av mina katter från en koloni älskar att bli borstad nuförtiden. Hon är korthårig-men man kan väl bli rufsig ändå, särskilt under hakan och om kinderna..Nu använder vi inte borsten så mycket men har en slags karda till katten i stället-köpt på granngården. Den tar bort mycket  löst hår också.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

evamojje
0

Va glad jag blir Tezza… Toppen kul helt enkelt :-)

Och dom är väldigt fina båda dina kissar.

Massor med tassar från Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Tezza
0

#14 Jag tror det är för tidigt att ta till borsten, dessutom så fastnar nog den eftersom han är alldeles full av tovor. Nu har jag ju dessutom kännt dom! Men fort jag fått han rakad så ska vi börja med borstträning:)

#15 tackGlad

Vi hade samma procedur i går och fick klappa han även då så nu börjar det verkligen  hända saker igen. Man blir likson lite halvdesperat när det inget händer något på ett tag. Man vill ju se framsteg hela tiden. Fast jag vet att det har gått fort framåt ändå för oss:)

kajsa08
0

Grattis och vad roligt! Då kan det bara gå åt ett håll, dvs bättre! Glad Som sagt, det kan ta tid, men man blir så överlycklig över den där första strykningen, helt underbart!

En stryk till Cosmo från mig!

Tezza
0

#17 Tack, ja nu ska det bara gå åt ett håll! Cosmo tackar för strykningen;)

Lizalill
0

MED KÄRLEK OCH TÅLAMOD KAN MAN NÅ LÅNGT.

GRATTIS

Tezza
0

#19 Tack, du har helt rätt!!

I morgon ska jag till vet med min hund som har drabbats av någon allergi, jag ska då höra med henne om hon kan raka Cosmo så vi blir av med alla dessa tovor.

[helenal]
0

han  så fin me sin päls!har du lyckats få bukt me den toviga pälsen?

Tezza
0

#21 Nästa gång jag ska till vet med Milian så ska jag ta med Cosmo för rakning oxå, det blir om ca 2 veckor. Jag måsta åka dit dan innan å hämta en klämbur så det blir en extra resa på 15 mil:( Men sen är han i allafall fri från tovorna. Det ska bli roligt att höra hur gammal den här veterinären tror Cosmo är, den förra trodde han var 3 år för ett år sen sa de på djurhemmet. Har hört att veterinärerna bedömmer åldern så olika….

Lena
0

#22 Det ska visst vara svårt att bedömma åldern på katter har jag hört. Det brukar bli ganska grova mått så att säga.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tezza
0

#23 Jo jag har hört det oxå. Är det genom tänderna de "räknar" ut åldern? Inte för att Cosmos ålder har någon betydelse men det blir spännande att höra vad den här veterinären säger:)

snickan
0

Vad roligt Tezza att det har gått så bra med Cosmo. Grattis och lycka till i fortsättning, dom är så fina båda dina kissar.

/snickan

Tezza
0

#25 Tack så mycketGlad

[helenal]
0

dem tillsammans trivs vökdigt bra va=

svensdotter
0

vikken fin bild Tezza, och vad kul att det går fortsatt framåt med Cosmo. Hans gamla vänner Sotis och Sivert gör framsteg de med, även om de också är en aning avvaktande. Säkert kommer alla tre att ge med sig till slut, med all kärlek de får Skrattande