Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 887 ggr
Engla
0

Är detta ett aprilskämt?

Vad tycker ni om den här artikeln?

Jag citerar: _"- Vi vill premiera de som skaffar sig ett rasdjur i stället för en bondkatt eller en gatkorsning. Alla som köpt hund vet att der kan kosta 15.000 och mer att handla från en ansedd kennel och då är det rimligt med ett visst statligt stöd, säger hon.

- Det är ju dessutom så att renrasiga huddjur tenderar att kräva dyrare mat. Det är väl OK att ge Whiskas till en vanlig katt, men min egen Chablis äter helst paté och vid finare tillfällen anklever."_

Jag tycker inte att det låter klokt! Huskatter är tydligen inte värda någonting. Inte ens dyr mat, enligt donnan som blir intervjuad.
ttp://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5C04%5C01%5C8010

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

vargmamman
0

blir mer eller mindre förbannad på sånt..kan säga att minasmåhuskatter är lika mycke värda som en rasren..de kommer få massor av mat och kärlek precis som om de vore rasrena..tycker synd att man inte kan ha minsta prispå även huskatter/blandisar..priset borde ej ligga under 500kr per katt..helst mer kanske då hade de fått högre status och folk hade ej haft råd att köpa katter hit och dit för sen slänga ut dom:(

Pelusa
0

Tror nog det är menat som skämta aprillo!Cool

Simson
0

Låter som ett aprilskämt…svenskan i det gör det i mina öron…speciellt i en tidning som DI…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

vargmamman
0

ok ger mig:D..lästeinte så noga trodde det va på riktigt..*skäms*..finns säkert såna nötter som tycker så

Engla
0

Man kan ju hoppas det i alla fall…Cool

gubben
0

Det måste ju vara ett aprilskämt fast jag tycker inte att det är ett dugg roligt för det finns säkerligen en massa tokar därute som tar fasta på att det är OK att ge huskatter sämre mat.

Engla
0

Håller med Gubben! Tänk om det finns folk som blir påverkade…Fundersam

Alexej
0

"Om" det är en aprilskämt, då är den dåligt! Låter mer som framtiden…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Highlandertess
0

Om det är ett aprilskämt så hatar jag första april ännu mer än tidigare. För det var isf det värsta och sämsta skämt jag hört. Är det på riktigt då hoppas jag att sådana idioter (som hon som blev intervjuad) får det de förtjänar en dag.

Lullan1
0

Det är ett aprilskämt! Skrattande

gubben
0

Det var betydligt roligare med att de skulle ta bort lördagar för att ungarna inte skulle kunna äta lördagsgodis och att man fr.o.m i år måste ansöka om semester hos semestermyndigheten om man vill ta ut semester på sommaren, allt enligt nya EU-regler.

Lena
0

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vargmamman
0

det va ett elakt och för mig ett icke roligt skämt

Simson
0

Jo det ÄR ett aprilskämt!! Ledsen

gubben
0

Ja det värsta är ju att det stod uttryckligen att raskatter är finare än bondkatter och att de senare kan ges sämre mat. Det är ju att spä på den uppfattningen att det inte är så noga med katter. Tyvärr så tror jag att många tar fasta på sådant om det står i tidningen även om det visar sig vara ett skämt.

Engla
0

Precis, Gubben. Reagerade också på det. Tänk om det finns människor som funderar på att köpa katt just i samband med artikeln, och som tror på det…För visst kan det finnas någon som tänker så.

Efvis
0

Som sagt….verkligen botten-napp vad gäller "skämta-dig-aprilo"!

Men skämtet att ta bort lördagar så barnen inte skulle få godis…det föll mig i smaken….hahaha…

Hälsningar Efvis

Lena
0

#12 Det aprilskämtet roade knappast oss här inne på Hittekatter i Fokus! :(

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Fast läste de artikel 1 så läser de artikel 2, eftersom det är en prenumerationstidning som en massa tar med sig och läser på buss och tunnelbana. Så de som trodde att det var sant lär skämmas nu. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0

Fast jag hade nog trott ärendet med tjejen i Västerås som lämnade sina katter ensamma hemma för att åka på semester också varit ett dåligt aprilskämt!

Det finns så mycket konstigt beteende…att hälften BORDE vara skämt!

brutt
0

Jag gillar inte smaklösa skämt om djur.Finns säkert folk som tror på detta.

Alwyn
0

Det va det sämsta april skämtet jag hört!!!

anebit
0

Ja jag med!!!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Låter som ett aprilskämt, men i mitt tycke ett skämt som håller lite för dålig nivå för att vara roligt..*suck*

Sidentass

Faxlin
0

Usch, okej, nu har jag läst att det är ett skämt. men jag finner inte det roliga i det. Kan inte så något roligt alls faktiskt.

Antingen är jag helt humorlös eller så var det inte roligt. Ett skämt ska vara roligt, det ska få en att skratta. Om inte annat så i efterhand. Men inte ens det kunde jag. Smaklöst.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gubben
0

Det är inte du som är humorlös.