Svalövskatterna
Ni minns säkert kolonin med Svalövskatterna, flera fick nya hem och några kastrerades och sattes ut igen.
Enligt mataren har bara 4 svarta katter synts till i vinter.
Idag när jag var där kryllade det av katter, 12-14 st.
Man blir så ledsen, vår lilla lokalförening har inte de resurserna som behövs där, känns hopplöst.
Jag hade fällan med och fick tag i en som får ta vet. tiden i morgon som var för annan katt i teckomatorp som vi inte fick in. Ser ut att vara en en ung katt den som fångades, vore underbart med ett stödhem åt sötnosen så den slipper komma tillbaka dit igen.
Puttar upp för ett hem till kissen.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Handlar det om förökning eller nytillkommna katter?Förstår att ni blir bestörta.

Katter från förra sommaren som inte kunde tas in,och nytillkomna katter.
Den som kastreras idag verkar så snäll och lugn, vill inte släppa ut den där igen, finns det ingen som kan vara stödhem.

Gör ett tassavtryck så jag kan följa er.
Pälsbollarna i Höganäs
Putt, vill också gärna följa er. Usch tråkigt att se att där är så många igen trotts allt ert slit.
puttar denna, så hopplöst det måste kännas……

Det va som jag trodde en ung honkatt från förra året, kan inte släppa ut henne igen, hon är så snäll och går att klappa, kanske går fort att få henne tam. Hon får vara här tills jag hittar ett stödhem, men nu får det inte plats fler katter.
Måste få in en till katt från Svalöv som verkade skadat sitt ena bakben, han ville inte gå i fällan, dumma katt som inte förstår sitt bästa.

Har tagit in katten med skadat ben, åh stackars katt, alldeles full av diaree på bakben, baken och svansen, mager som bara den men jättekelen. Veterinären skall kolla på henne i morgon bitti.
Hoppas kunna hjälpa denna katt till att bli katt igen.
Usch lilla vän :( stackaren

Stackars pise, hoppas det skall gå bra. Är det matarna som gjort kisarna tama.

Endast 4 katter har synts till i vinter, härom dagen dök de andra upp igen från ingenstans, man undrar vart de hållt hus i vinter.
Nä, mataren ringde och sa att just den skadade katten va där och att hon kunde klappa den så jag satt mig i bilen i ilfart och bara tog in den i transportburen, så skönt att fått in henne, nej matarn har inte fått dem tama.
Aw lilla stackaren.Vad skönt att även hon fick komma in.
#7 Hur gick det hos veterinären?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är så himla ledsen för att jag inte kunde rädda den skadade och sjuka katten.Tog den till veterinären som jag verkligen litar på, men katten led för mycket och skulle få lida länge till för det skulle inte kunna gå att operera den i det skicket den va i, usch det här va det värsta jag varit med om. Jag sa att jag ville göra allt för katten men vet. tyckte inte det var värdigt att låta den fortsätta lida.Det är svårt att inte vara egoistisk och vilja hjälpa den bli frisk. Kommer ta lång tid att komma över det här, nu lider sötnosen inte mer i vart fall. Varför har ingen människa slagit larm när de sett katten så mager, förkyld och ett skadat ben, blir så less.

Jag är så himla ledsen för att jag inte kunde rädda den skadade och sjuka katten.Tog den till veterinären som jag verkligen litar på, men katten led för mycket och skulle få lida länge till för det skulle inte kunna gå att operera den i det skicket den va i, usch det här va det värsta jag varit med om. Jag sa att jag ville göra allt för katten men vet. tyckte inte det var värdigt att låta den fortsätta lida.Det är svårt att inte vara egoistisk och vilja hjälpa den bli frisk. Kommer ta lång tid att komma över det här, nu lider sötnosen inte mer i vart fall. Varför har ingen människa slagit larm när de sett katten så mager, förkyld och ett skadat ben, blir så less.
naw stackars kise.Ja fler människor som värnar om djur och inte bara kollar på utan att ingripa finns det ont om tyvärr. Kunde de se vad som hänt katten.Gammal?Märkt?
naw stackars kise.Ja fler människor som värnar om djur och inte bara kollar på utan att ingripa finns det ont om tyvärr. Kunde de se vad som hänt katten.Gammal?Märkt?
Så sorgligt
Man förstår sig inte på människor som inte reagerar när man ser en så liten ser dålig ut och man måste förstå att katten lider.
Stort tack till dig som brydde dig och såg till att lilla kissen slapp lida mer och nu kommit till det vackra Regnbågslandet där ingen smärta finns.

En ung katt, ingen id el.chip, okastrerad, kände inte igen den från förra året. Knät var alldeles trasigt inuti, det krasade, men den va oxå så himla uttorkad . Usch jag orkar inte riktigt prata om det, är så ledsen.

verkligen sorgligt, när en så ung kise måste sätta livet till för mänsklighetens dumheter
Usch lider verkligen med dej stackars lille katt som levt i en värld som inte brytt sej om ifall den led eller inte.Tröstekramar till dej!

Tröstkramar till dig. Du gjorde det rätta. Nu slipper lillkissen att lida mer. Sov gott liten! Pälsbollarna i Höganäs
men hualigen så hemskt….
men vet du, jag tror att kissen tycker att du är guld värd som hjälpte kissen till att få ett värdigare liv… det gick ju inte att göra nåt, men jag förstår din frustration, man villl ju å vill ju så mycket…..
Putt

Tusen tack alla snälla !Ja det tog mig hårt men med den lilla kisen.
Men nu måste arbetet med kolonin fortsätta, kastreringstid bokad nästa vecka.
Den svarta honan som jag har här hemma är inte ett dugg tam, men väldigt snäll, inget fräsande när jag klappar henne eller så men springer och gömmer sig så fort hon ser mig. Det skall nog bli katt av henne oxå så småningom.