Lite gissningslek....
produkt 1 per 100 gram
Råvarukategorier:
Kött och animaliska biprodukter, spannmål, vegetabilisk biprodukter, mineraler, socker.
Fodertillsatser:
Vitamin A 100IE. VitaminD 10IE. Vitamin E(tokoferol)1,0mg tillsatt spårämne per 100 gr vara Koppar 0,05 mg
Analysdeklaration:
Råprotein 7,5g Råfett 4,5 gr, Växttråd0,4g. aska 2,5g, vatten80gr.
Produkt 2 per 100 gram
Innehåll: Kyckling ,kanin minst 4% gris, mineraler,
Tillsatser per kg: Vitamin A1800IE,vitamin D3230IE vitamin E11 mg, koppar1,4mg, zinkoxid14 mgtaurin700mg
Näringsvärde:Protein8%, fett5 % kolhydrater 1,5% växttråd 0,5%, aska2% kalcium 0,3% fosofr 0,3% och magnesium0,02% vatten 83% omsättningsbar energi290kj/100 g
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
alltså, i det här fallet är ju procent och gram per 100 gram det samma….
Du är för smart för mig!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

vad är det vi ska gissa på?
när man läser produkt 1 låter det som ett torrfoder tills man ser att det är 80 %vatten då känns det mer tveksamt
produkt 2 tycker jag ser ut som mjau mjukmat
det är min gissning, men vad vet jag, inte särskillt mkt om kattmat tyvärr
eller så är det ena ett paket korv och det andra kattmat ;P
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Blötfoder till katt på båda.
Förmodligen ett lite kvalitativt bättre märke av produkt 2. Produkt 1 typ Pussi eller Friskies.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
När ska de sluta tillsätta spanmål i kattfoder? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

jag tycker nog att socker i kattmat känns väldigt onädigt, kollade i mat afären på willys märke och ett till, båda hade socker och den enda hade tom karamelliserat socker
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
…vilket väl bara är tillsatt för att förhöja smaken, för att dölja allt spannmål och vegetabilier…
Produkt 1 låter som Whiskas.
Produkt 2 känner jag inte riktigt igen. Minns ingen mat med gris utskrivet. Kanske något av veterinärernas blötfoder? Eventuellt Mjau blötfoder..
http://brisingasmycket.se
hahahaha!!!! Nr 1 är: hålli er nu…….
Coops HUNDMAT med kött,stora burkar den sorten som heter Xtra, alltså deras lågpriasfoder. Alldeles fiskfritt!!!
OCh nummer 2 var Bozita tetra med kanin….

Debattia
Den skygga kattens hemsida!

#8 Som jag först misstänkte att det var hundmat då det inte innehöll taurin. Men trodde möjligen att du missat att skriva det
Men visst var det lite lågprisvarianter båda två?
Bozita mjukmat är ju ingen ditrekt lågprisvariant på foder om man inte hittar de rätta kanalerna.. Blev faktiskt bara lite full i skratt över vovvematen… Alltså total fiskfri och vill man ha mera taurin, så kan man ju komplettera med lite kycklinglever elelr hjärta, elelr hur? Tänker på allergikissar. Kan tala om, att JUst den vovvematen är vrålpoppis som nattamat hos mina kissar!

#11 Men det är ju bra. Taurin är ju ett livsviktigt ämne för katter så man får ju betrakta det som lite kvällsgodis
Men Bozita… hm jag blandar nog ihop det med något billigare foder jag sett på ICA