Anmälan
Man ringer och anmäler anonymt. Men då får hon inte ens presentera sig.
Jo, men om man ringer och anmäler anonymt ,hur hjälper det katterna ? Kan man inte ringa som förening och anmäla men säga att föreningen vill ta hand om katterna ???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Det går jättebra att anmäla anonymt samtidigt är det bra om man kan ange ett namn ifall det finns flera frågor.
Be kvinnan att skriva upp allt som noga som möjligt och att hon tar bilder som bevis.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fast då är hon ju inte anonym längre, om hon lämnar kontaktuppgifter.
Aldrig säga sitt namn för allt skrivs ned och finns då i handlingarna som är offentliga. Catfooot ring du då och berätta allt du vet. Sedan avgör LS om dom ska ut på ett hembesök. Vem vet det kanske redan finns andra anmälningar då personen är missbrukare och då är den personen säkert redan känd hos polisen.
ja men du kan ringa i föreningens namn å anmäla
eller om du ringer Catfoot, du kan ju oxå vara anonym sen kan du ju ändå ringa för att höra hur det går….
ja det allra bästa är ju om det finns någon som vågar stå upp för det. Jag förstår att släktskap är svårt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har hon varit så här länge kanske hon även är inskriven hos sociala myndigheter ,kanske är inne på avvänjning ibland?? Är hon i den åldern att hon har föräldrar kvar i livet kanske man kan prata med dom ?? som förening??? har hon syskon som ställer upp och vill hon ska få hjälp ?? kan man inte förhöra sig lite runt omkring henne,lite försiktigt ??? Kanske någon känner nån av hennes grannar???
Debattia
Ja, kvinnan bodde långt härifrån. En granne matade dessa medans mannen låg på sjukhus..Men enl, kvinnan så var det illa inne hos mannen…Ja, får ringa henne igen, å ta reda på adress osv..Sen om nån av oss i Djurskyddet kan anmäla anonymt då…Börjar man med länsstyrelsen??..
ja man tar kontakt med LST. Om ingen av er vill anmäla så kan jag göra det åt er, bara jag har all information.
catfoot, Regga dig på Ratsit. då hittar du folk väldigt lätt, elelr så ber du Mison forska åt dig. hon hittar ta mig 17 allt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vad tror du om att försöka få kontakt med någon annan familjemedlem. Kanske någon av dem också vill hjälpa både katterna och kvinnan ????Bara en fundering???
Debattia
Har lämnat över detta till vår ordförande i vår förening, å hon kollar upp detta. Mannen i fråga skulle in på nått boende eller liknande, så hon skulle prata med mannens granne, som även matar dessa. Eftersom jag själv kommer att vara frånvarande en längre period, pga operation..