Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 395 ggr
Alexej
0

Sedan många år????

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

miranda1
0

"Enligt miljöskyddskontoret i Borås har föreningen och dess ordföranden förekommit i flera ärenden gällande kattpest, vanvård och bristande djurhållning sedan många år tillbaka."

Står det i artikeln…. men endå tar MoH inga åtgärder, även nu dom har hittat döda kattkroppar?????

Ska begära en kopia av anteckningarna från MoH ang. ärenden omkring DV Borås innan jag skriver till länsveterinären.

Suck….

/Miranda

Alexej
0

Och vad som skrämmer mig mest, är att som vanligt många måste har vetat om det och ändå inte gjort nåt. För mig är alla lika mycket skyldiga.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Hela det här ärendet är både skrämmande och besynnerligt. Inte minst myndighetens flata agerande. Även detta att människor inte gör något trots att de vet om att det råder svåra missförhållanden.

"Det värsta är inte de onda människornas handlingar utan de goda människornas tystnad."

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

brutt
0

Är djurskyddsinspektörer och djurskyddsmyndigheten utan någon som helst makt att kunna ha stoppat dem eller är de i maskopi med dem?

vanessa
0

Jag blir mållös, samtidigt som jag skriver flitigt och lämnar länkar angående programmet om djurskyddslagens icke efterföljande, samt icke-domar. Snacka om att detta ger underlag. Djupa suckar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Djurskydet är då rakt inte vad det borde vara i detta land. Å andra sidan finns det goda exempel här och där som t.ex. i Västerås. Det bevisar att det kan gå om man bara har den rätta inställningen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"