Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1807 ggr
Lena
0

Diskutera Aktiveringstips!

Just nu pågår det en tävling här på Hittekatter iFokus där du kan lämna in bidrag i form av tips för hur man kan aktivera sin/sina katter. I tråden som finns i anslutning till artikeln om tävlingen lägger du in ditt tävlingsbidrag. OBS! I den tråden ska det bara ligga tävlingsbidrag. Annars blir det omöjligt för juryn att jobba med bidragen.

Startar nu den här särskilda diskussionstråden där vi kan diskutera runt omkring olika aktiviteter. Här är du välkommen att kommentera tävlingsbidragen eller diskutera allmänt om katter och aktivering. En nog så viktig fråga! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Lägger in ett inlägg från Alexej (från tävlingstråden) med länkar till hemsidor med aktiveringstips. // Lena - sajtvärd

Bra tips tycker jag har Tigerharen på sin hemsidan. tex Ufo-bubblan.

Nina Ottosson har utveklad aktivitetsleksaker för hundar men också för katter: här

Svecat har också en del aktivitetsleksaker för katter.

Kattpolisen.ifokus.se
Facebook: Skaras hemlösa katter
Evas Katthem, Skara

Kastrera din katt - 100 000 hemlösa är för mycket!!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
0

Ett av tävlingsbidragen - Atiz bidrag med att låta katten leka med tennisbollar i badkaret - har redan testas av flera medlemmar med gott resultat.

Det är kul när bidragen på ett så konkret sätt kan komma till nytta.

Tävlingen är öppen för bidrag till och med den 19/2. Här är länken till vår tävling

kattassen
0

#2 Nej Lena - jag tror det var pingisbollar inte tennisbollarFlört

(Hihi skulle också vara kul att sett!)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lena
0

#3 Ha, ha det blev visst lite fel där. :) Tennisbollar ja det kanske också fungerar - vem vet?

Simson
0

Jag måste säga att mina huliganer tycker detta var ett synnerligen bra sätt att aktivera matte! De har aldrig sett matte sitta så länge vid badkaret o rulla pingisbollar!! Alla tre (Atos fattade) satt på kanten o kollade matte säga "titta vad roligt!". När de tröttnat att titta på mig o bollarna hoppade de ner i badkaret o krävde färskt vatten. Mest störd av att bollarna låg i vägen.

Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Lena
0

#5 Kul att det slagit så väl ut! Du frå även ta och testa "min variant" med tennisbollar! ;) Man vet aldrig - det kanske fungerar det också.

Sehvrin
0

#1 Är det nån som testat Ufo-bubblan? Hur stor skål har ni använt och hur stora hål gjorde ni? Jag har gjort en nu av en 1,2 liters skål med tre ca 5 cm-hål, men jag är lite orolig för att de inte kommer få ut någon mat från den.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Atiz
0

Ibland slänger jag ner 2 pingisbollar för att variera.