Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 4011 ggr
Sidentass
2011-02-16 12:41
0

Lös mage

Marie är lös i sin mage, hon lägger sin "diarre" utanför lådorna. Har tittat noga, men inte sett någon antydan till mask. Sen är dom ju heller inte ute o jagar nu när det är så kallt, utan föredrar att ligga inne i värmen.

Märkligt detta tycker jag, för vi ha inte bytt foder.

Någon som har något tips om vad man kan göra, sätta henne på fisk o ris diet kanske?

Hon är glad och pigg i övrigt.

Jourhemmet
2011-02-16 12:51
0

Köp Diarsanyl på apoteket, den är jättebra mot diarré

lillmymlan
2011-02-16 12:54
0

Siden… jag har ju fått FortiFlora av Wikki bloggkatten, om du vill så kan du få av mig… så du slipper köpa? Kan åka förbi och lämna om du vill?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattarina
2011-02-16 12:57
0

På mina missar jag har haft har fisk och ris hjälpt.

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Sidentass
2011-02-16 13:48
0

Tack för era tips:-) Har visserligen inte sett något löst bajs idag, men så är dagen heller inte slut än!Tungan ute

#2 Rara söta du Lillmymlan..tack..sänder dej ett pm..en liten sak jag har att säga dej;-)!

kattassen
2011-02-16 13:59
0

#4 Även katter kan få en liten magsjuka som är övergående liksom hos oss tvåbeningar. Har det rättat till sig var det nog "bara" ett litet virus som flög förbi. Hoppas det stabiliserar sig.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
2011-02-16 14:07
0

ja annars i stället för att experimentera med olika saker till en början, så kör 24 timmars fasta, inget alls förutom vatten och vanligt te. Dagen därpå kör du med morotspure och är det bra då, så blandar du sakta morotspuren med köttfärs rå. Sen har jag hört mycket gott om just den där fina Fortifloran, så den ska du absolut prova om du får chansen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

lillmymlan
2011-02-16 14:12
0

Åker och tar en fika hos Siden och gosar katt och lämnar fortiflora så hon kan testa.

Härligt att träffas igen Siden! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Hawknestgrove
2011-02-16 14:19
0

ja, det ska ju vara ett dunderpreparat efer vad jag hört….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
2011-02-16 14:21
0

Enl min vette så är canicur pro bäst vid akut diareé och fortiflora vid långtidsbehandling.

Lucas reagerade jättebra på canicur, en pasta som jag blandade i maten. Han har också ätit fortiflora i en månad.  Numera ger jag båda katterna ½ kapsel brobiotiska bakterier från flera olika stammar, till frukostmaten. (Lactiplus från Hälsokosthandeln)

Lucas bajs är väldigt mjuka korvar och Pysens korvar har alltid varit jättehårda men är nu normala med mjölksyrebakterier i maten.

Canicur Pro

Fortiflora

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna