Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3508 ggr
Anen27
2011-01-27 23:20
0

Varning för utpressare!

Jag annonserade en borttappad katt för en bekants räkning på Blocket….

Efter 2 månader ringde en kille.. och påstod sig ha katten. Han frågade om man inte fick pengar när man hittar katten… han skulle ha pengar inom 24 timmar, annars skulle han skjuta katten, påstod sig att hålla pistolen mot kattens huvud. Han ville veta var jag bodde (det talade jag inte om), han trodde ju att katten var min. Sen var det någon i bakgrunden som härmare kattjamande, det fanns flera personer i bakgrunden.

Killen tjatade bara omatt han skulle ha pengar inom 24 timmar, sa inte ens hur mycket!.

Jag avslutade samtalet genom att säga:! Du har inte hittat nån katt, men får polisanmälan på Dig".

Jag har polisanmält detta, men vi har ju inget att gå på..såg inte tel.nr.  Blocket mailade mig att de hade sen lämnat uppgifter til polisen som de kanske skulle ha nytta av.. kollade med dem i dag.. inget noterat var det där

han

Hawknestgrove
2011-01-27 23:22
0

fy så hemskt……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

xray
2011-01-27 23:34
0

Folk är inte riktigt kloka!!!

Debattia
2011-01-28 03:24
0

Är det miljöförstöringen som gör att det föds såna idioter ???Gråter

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Mari
2011-01-28 11:27
0

Ursh det här har jag läst om tidigare här inne, är det kanske någon som satt detta i system??

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Josefa
2011-01-28 12:06
0

Snorungar (vuxna sådana) som inte har annat för sig.

Hit ringer folk som vill ha kissar till både ormmat, tigerkompis, är intresserade av katternas intimare delar och jag vet inte vad.

Granadina
2011-01-28 13:41
0

Fy f-n vad arg jag blirSkrikandes IDIOTER!!!! Ibland önskar man att det mäsnkliga släktet aldrig uppstàtt. Nu kan man ju inte önska att vi utrotas, jag har ju barn och de fleta är väl inte sâdana, men hade jag en deleteknapp och kunde válja sâ hade det nog kliat i fingrarnaOskyldig

Sidentass
2011-01-28 14:17
0

Fyyyyyyy för den lede!Skrikandes

Anen27
2011-02-10 17:35
0

Nu har jag kollat med Polisen… utredningen nedlagd, de har ju inte nåt att gå på.

Däremot fick jag mail en dag från nån som skrev att han hittat katten jag efterlyste.

Nu fanns hans tel.nr i mailet. Ringde dit, där var det mycket skratt och sen lade de på.

Ringde på kvällen (från dold nummer då också). Då svarade killen och sa att någon måste skojat, han hade inte hittat nån katt.

Jag meddelade honom att tyvärr blir han nu polisanmält, det gör man i sådana här fall…

Har inte ringt till polisen,,, hans telnr var inte hemligt, går till långt ner i sydSverige… katten försvann ju i Stockholm.

Hoppas det räckte att avskräcka honom i alla fall.. när jag sa om polisanmälan…

Josefa
2011-02-10 17:38
0

Bra gjort. Så ska de tas, de små asen.

Lena
2011-02-10 18:35
0

Men fy vad läskigt! Man blir verkligen besviken. Folk drar sig inte för något nu för tiden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"