2 Dumpade katter ?
2 katter dök upp på en handelsträdgård utanför Kävlinge i november och har gått ute till i söndags då jag hämtade dom. Är där någon som känner igen dessa katter eller kanske har sett dom på någon efterlysning. Jag har letat men kan inte hitta dom någonstans.
Det blir veterinären för dom båda imorgon för en koll och pojken skall kastreras. Någon som är intresserad att ta hand om någon av dom så skriv ett PM.
Har du anmält till polisen?
Det hade dom gjort där katterna gick.
men så fina!!!!!! lilla sköldpaddsflickan…..hoppas hon inte är gravid.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
men gud va fina katter, de ser ju så snäll ut på ögonen…
Jag kunde inte logga in som många andra här så jag fick byta namn igen.
Jag var med katterna hos veterinären i torsdags och flickan är inte dräktig som tur är. Puffen som hon heter bor i stödhem hos min granne men får troligen stanna där permanent.
Pojken Max blev kastrerad och är nu ute på annons. Han hade lättare luftvägsinfektion så han går på antibiotika. Max har varit innekatt det märks tydligt men flickan har förmodligen varit stallkatt, det luktas på henne. Hon har nog bara gått i ett stall för hon visste inte vad kattlådan var till för men det har hon lärt sig nu.
Båda katterna är väldigt sociala och Max är en riktigt rolig katt som jag får skratta gott åt varje dag.
Veterinären tror att Max är ca 4år och Puffen mellan 2-3 år.
Ett nytt foto på Max
På den bilden kan man med råge säga att Max trivs med tillvaron, kattens kroppspråk säger ju en hel del.
Avslappnad var ordet……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....