En stor rosbukett
Jag vill ge röda rosor till Stockholms katthem för ett jättebra jobb under året i ett mycket proffsigt och välskött katthem.
508 nödlidande katter har fått nya hem under 2006!
Jag är så stolt över er och att jag också har fått vara med på ett hörn och stödja er i ert tunga slit!
Många varma kramar till er alla och puss på kattnosarna från Chrizzan
FiaLotta (fd Mysan) med knorr på svansen tackar också för hjälpen och skickar varma purrar till er alla
Det arbete Stockholms Katt hem utför är väl värt många rosor. 508 katter är ingen dålig statistik! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hänger med här på din rosenbukett till Stockholms katthem, Chrizzan
Läste nu oxå på hemsidan att de första missarna från husbyprojektet har börjat komma ut på avdelningen och är alltså bokningsbara. Bl a den lilla tilltufsade, svartnosade farbrorn med de söndertrasade örat.
Puss på den fransiga öronsnibben från EvaPelusa
#2 Oj då måste jag genast gå och titta på kissarna. Har ju ett gott öga till den nämnde farbrorn.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Massor av rosor från oss också!

Tusen tack Chrizzan!
Vi bockar och bugar samt rodnar stolt. Visst är det fantastiskt? 508 katter! Knappt man tror på det själv, fastän man varit med och sett det med egna ögon.
Och äntligen har våra första Husbymissar lämnat karanän, den underbara Flea är bland det charmigaste jag träffat. Men vad ni gör, missa inte den första kissen som fångades in i projektet, ikonen för alla Husbykissarna, Mats som nu är bokninsgbar och finns i ett akuthem.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Tack Crizzan, det värmer. Pussa FiaLotta från mig.
En liten korrigering, Mats alias H2 är den andra katten som fångades in.
Instämmer i rosorna till er, vilket jobb ni lagt ner även på Husbyprojektet angående infångande av hemlösingarna, och lilla gubben med stukade uppsynen glömmer jag aldrig, en ärrad veteran, som jag träffa på mitt första pass i Husby, fler har det blivit, och fler katter kommit in, men han med halvt öra, och sorgmodig uppsyn biter sig fast Maggan47

Måste verkligen instämma i kören av rosbukettsgivare. Ni är så duktiga, proffsiga och har hjärtat på rätt ställe. Bugar och bockar för er. Ta hand om er, och ta hand om pälsklingarna med nospussar från mig. Sänder en speciell hälsning till Mats, som fullkomligt tog sig in i hjärtat hos mig och alla andra. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#6 Ge Mats en nospuss från oss också. Jag ha rtänkt på honom ända sedan Hanna berättade att han blivit infångad. Det är så härligt att få följa katterna från Husby här på sajten. Husby-projektet är en symbol för något mycket större.
//Lena
#6 "Känner ni FiaLotta som bor här på söööööder… hon har förresten två stycken kramgoa' bröööööder…" *sjunger*
Nu ser jag att det finns bilder på husbymissarna på katthemmets hemsida. Jisses vad förunderligt svag man är för dessa illa medfarna, loppiga, trasiga och fransiga slagskämparna. Tror det kommer bli huggsexa om Flea framöver!
www.katthemmet.nu
/Pelusa
Nu har jag varit inne och hälsat på de ärrade godingarna från Husby på Stockholms Katthem. Och visst blir man sva för dem alla men de två halvörade herrarna Flea och Mats är det något alldeles särskilt med. Vill önska dem alla riktigt goda och bra kattliv framöver.
//Lena