Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 4253 ggr
Sagolika
0

Jobbigt

Först råkade Diego, min kastratpojke illa ut. Han hade fastnat i något med klon när jag inte var hemma (trots kortklippta klor) och i panik slitit & dragit ända tills klon lossnade Gråter Jag tog honom till veterinären och han fick en smärtstillande spruta i nackskinnet och sedan en antibiotikakur, då det var lite varigt vid tån. Som tur är verkar han nu smärtfri och även om klon är borta ser tån ut att läka fint. Han är pigg & lekfull, men jag tycker så förfärligt synd om honom för den smärta han måste ha fått utstå.

Sen har jag upptäckt en knöl i juvret på en av mina honor. Förhoppningsvis är det bara typ en fettvalk (hon är ganska tjock), men det måste ändå kollas upp.

Avslutningsvis ska min sista huskatt, Sorken (17,5 år) avlivas imorgon. Det ser jag inte direkt fram emot, men det är dags nu. Hoppas bara det går bra. Jag har ju erfarenhet av både avlivningar som gått bra och mindre bra. Rynkar på näsan

kattassen
0

Så typiskt att allt skall komma samtidigt. Förhoppningsvis har lille Diego redan glömt smärtan och blir säkert helt återställd om inga infektioner dyker upp igen.

Ledsamt med farvälGråter Men Sorken har fått ett långt och värdigt liv hos dig och det känns nog bra i all sorg.

Styrkekramar till dig i all bedrövelsen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Josefa
0

Usch ja, så det är dags nu.

Styrkekramar till dig och Sorken imorgon.

kattarina
0

Till dig sagolika tänk på alla fina år ni haft vad roligt ni har haft det, Jag vet att det är jobbigt att ta beslut om det, Sorken kommer

finnas i ditt hjärta och finnas där, Han kommer få det bra där alla andra missar är, Många kramar till dig sagolika

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Gullimat
0

Sorgligt, kramar till dig och Sorken i morgon

Sagolika
0

Tack snälla ni! Jag ska åka och hälsa på Sorken ikväll och gosa jättemycket med honom, för jag står inte ut med att få träffa honom sista gången och så direkt åka och avliva honom. Jag måste få en sista mysig stund med honom också. Det blir värst för pappa som han bott hos i så många år. Tur att pappa har kvar Hera så det inte blir alldeles tomt.

Glömde skriva att jag har nackspärr också. Det är inte så behagligt direkt, men det är tack och lov på bättringsvägen.

Sagolika
0

Mitt i allt elände finns det dock lite solsken. Min fertila hane Snoopen (raskatt, NFO) har fått sina första avkommor. Två underbart fina kattungar! Visserligen i ett annat katteri än mitt, men ändå. Vi har väntat i ca 1,5 år på detta, så det är vi i alla fall glada över Glad

Hawknestgrove
0

Oj, inte kul alls. MEn som sagt, någon gång måste det bli. Jag tar väl mitt vanliga försök till tröst både för dig och din pappa. Det är bättre att han går först än tvärtom….Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Tröstekramar till dig!  Kyss  Jag känner med dig, har smärta än sedan vi avlivade Rasmus i höstas 17 år.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
0

Åhhh…lider verkligen med dej..allt detta..o så har du morgondagen framför dej…

översänder varma styrke- och tröstkramar..

Lena
0

Usch vad jobbigt Sagolika! Det där är bland det värsta som finns. Men när den där dagen kommer måste man bita ihop och gå igenom det för kattens skull.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

xray
0

Tröstkramar till dig.

Pälsbollarna i Höganäs

vilda-hilda
0

Sorterade in räkningar från hela 2010 i kväll. Där fanns oxå räkningen från Vet då Jag fick ta bort älsklingen Busen. Han var 17 och hade i alla år sovit på min arm som en liten nallebjörn en stund innan den förfärliga stunden då man orkar  ta sig ur sängen.

Vet hur fruktansvärt jobbigt det är och hur många tårar man fäller över sina älskade katter.

Men Regnbågsbron och vetskapen om att dom väntar på oss en dag där en en stor tröst.

Styrkekramar till dig.

Nalle

Sagolika
0

Nu är jag tillbaka. Det gick tack och lov väldigt bra. En spruta i magen och han somnade direkt utan att ge ett ljud ifrån sig (jag tycker det är jobbigt om de skriker, morrar & fräser för att det gör ont), och utan att må illa. Känner en enorm lättnad nu och veterinären höll med om att det var dags. Han var (som alltid) vänlig, skicklig & förstående.

Jag är glad att jag åkte till stugan igår och fick tillbringa lite kvalitetstid med Sorken, pappa & Hera.

Tack för all er omtanke!

Kram Nina

Sherwood
0

Jag vet hur jobbigt det kan vara, för ju längre man har haft en katt desto svårare är det att ta farväl av sin kära familjemedlem. Varje kisse ger oss en livsmening och en styrka som inte går att beskriva med ord och tror att din kisse har känt likadant och är tacksam för alla dessa år. Tröstekramar till dig.

Hawknestgrove
0

ja, nu har han det bra. kram på dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sagolika
0

Tack!