Kolonikatter i Linköping 11
Många trådar blev det innan kolonin var avslutat, för alla är inte inne. Nu säger jag såhär… jag avslutar när alla missarna är inne, så lätt var det :)
Jag bloggar lite ibland… här :)
På facebook finns vi också, här, men det är dåligt med uppdateringar där.
Här är den förra tråden.
Om man vill ha tag i mig så finns jag på mail eller pm:a mig härinne: ostgotakatterna@live.se
Gott Nytt År till er alla och vi ser fram emot ett bättre år 2011,
Kvar i kolonin:
Musse som inte är inne ännu, som vill ha bästa stödhemmet i Östergötland såklart.
Nostippen och Fläcken som har rymt från stödhemmet och hittat tillbaka till kolonin. De är inte lätta att övertala att gå i fällan ännu en gång
men när de väl går i den så har de stödhemmet som väntar troget på dem <3
Svarta Svansen (rymmaren från Tannerfors) är kanske också tillbaka i kolonin, men jag har inte kommit tillräckligt nära för att se att det verkligen är hon, men kanske…
Nya missar har dykt upp… en som jag kallar Strimma som brukar vara där ibland och en annan modell större som jag tror är en hane (men jag har haft fel förr).
Under december månad har det hänt mycket, vad får ni se i pdf-filen och på kvittona som jag lägger upp. Om något skulle vara fel så hojta bara, eller om det syns dåligt!
Malin/Östgötakatterna 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Redovisning i pdf-format (in och utgifter)
*Nalle Puh*
Är det något jag glömt så hojta till bara :)
*Nalle Puh*

vilken prydlig redovisning malin….du är världsbäst på det…
håller nu tummarna att de kvarvarande kissarna kommer in omedelbums…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#12.
Jag har haft ett gott föredöme… Kusten… min idol och min absoluta favorit! 
*Nalle Puh*

Lillmymlan
Kanonduktig är du.
Kusten
en av mina idoler också, och ett föredöme, hur man arbetar med hemlösa misar.

Kusten ja…saknar hennes inlägg!
Är inte Vithaka där längre?
Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas hoppas Svarta Svansen har hittat tillbaka!!!!!!!!
Hoppas också på ett kanonbra 2011 med perfekta permanenta hem till alla missarna!
Gott Nytt År på dig Lillmymlan
Tizzla: Vithaka har jag inte sett sedan strax innan vi fick in Newie och hennes bebbar, men man vet ju aldrig, men hon kan ju vara där för det, det vet man ju sedan innan… så… jag glömde 
Jo… permanenta hem önskar vi till alla missarna i kolonin :)
Kram på dig!
*Nalle Puh*
Toppenfin redovisning som vanligt av dig Malin
Väldigt bra att du lärt dig mycket av hur Kusten arbetar för hon är så seriös i sitt arbete med kissarna. Kusten ligger mig väldigt varmt om hjärtat också.
Håller tummar och tassar för att resterande kissar snart är inne och att de nya åtet för med sig många permanenta hem.
Gott Nytt År
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tusen Tack Lillmymlan för dina utomordentliga redovisningar. Som andra skriver är du världsbäst på detta. Ett riktigt fördömme. Det gäller även ditt fina arbete med kolonin. Tänk så många kissar som fått hjälp till nya liv.
Saknar också Kustens trådar. Tyvärr har hon inte startat några nya trådar sedan den sista avslutades i oktober. Jag har påmint henne via PM, men inte fått något svar. Ni som har kontakt med henne kan väl be henne höra av sig till mig. Om hon bara startar en ny tråd så kan hennes insamlingar komma igång igen.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
med Kusten som föredöme så kan det inte bli annat än bra, eller hur? :) Hoppas att vi snart får återse henne och hennes inlägg :)
Såklart att man sköter redovisningarna, det är viktigt så de som skänker ser var pengarna går!
Tusen tack för alla gåvor! 
Den 12:e så ska Nonames bebisar, Vitnos, Sötnos och Muschie vaccineras sin andra gång och sedan är de klara för flytt…. i alla fall Muschie och Vitnos för Sötnos (numera Belle) ska stanna permanent hos Marianne
som är stödhem för de fina missarna 
Så om någon med hjärta och tålamod och god mat och är världens bästa permanenta hem så kan ni pma Marianne 
Newie ska få sitt kastreringspaket nu när bebbarna flyttar. I morgon flyttar de 2 större och på måndag flyttar den minsta. Lycka till i nya hemmen missarna!
och ett stort tack till Lina som varit stödhem och extramamma åt de små… förstår att det kommer att bli "tomt" utan dem. Glöm aldrig, ditt jobb är ovärderligt! 
En bild på Svanstippen i sin älskade Bumbisbädd 
*Nalle Puh*
Kolonimissarna!
Med stora, rädda ögon de ser
på oss som hela tiden ber
Komsi, komsi fina svart-vita
så ska ni se att ni på oss kan lita
Trygghet, värme och omsorg,
med en alldeles egen korg
Vi väntar envist kvar
i många långa dar
Vi mata och vi bädda
vi väntar att på er få rädda
Undan kyla och vind
jag smeker i tanken er kind
Kom nu stora som små
så får ni i trygghet och värme gå
/Malin
*Nalle Puh*

OJ!
Ska du konkurrera med Lena?
Jättefint skrivet!
God fortsättning Malin!
Kram

Vilken dikt…skriven med kärlek
#20 Vi får ge ut en diktbok tillsammans med dina foton som illustration. :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
underbart!!!!! och jaha Marianne, du åkte dit och förlorade ditt hjärta……..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

*Nalle Puh*

men det är ju inte jag som ska ha belle…
… det är min dotter… sen är det en annan sak att min dotter inte får ta med sej belle härifrån…
vitnos har verkligen blivit så superfin o kelsugen kisse… han är expert på att gå precis framför fötterna på en så man nästan snubblar…han är så hjärtego….han är bra på att gå fot när han tröttnat på att gå slalom mellan benen…o vilka pussar man får…
muschie går framåt han med….fortfarande måste man passa sej o läsa kroppsspråk för han kan vända sej om o hugga i luften men det händer mer o mer sällan… han visar om än rätt osynligt att han gillar klappar ibland…han har förstadier till att kråma sej o sträcka på sej när man klappar…. han flyttar sej inte även om man går förbi honom i trappen….o han är så himla snygg….en riktig hjärtekrossare…
vore så bra om dom kunde få komma till samma ställe… för jag tror verkligen dom är en perfekt matchning av varandra….
Lämnar ett litet avtryck här, vill ju följa tråden.
Imorgon ska jag tillbaka till Linköping igen, efter nästan två veckor hos föräldrana i Nässjö. Nalla och Semlan har haft mattefritt under tiden och enligt kattvakten har de blivit experter på att stöka ner: Mattan under bordet varje dag, nervälta saker (inget trasigt), skrynklad duk på bordet och nån gång hade de tydligen spridit skisser över hela lägenheten
Det är kul att se att de kan roa sig, jag hoppas dock att deras nya kattleksaker kommer få dem att stöka till lite mindre 
Det blir intressant att se vad de tycker om min återkomst.
Håller tummarna för att alla kolonikatter får egna hem under 2011.
Angående de nya kissarna kommer jag att tänka på vakuumeffekten dvs att andra katter hittar dit och flyttar in då de får både mat och tillgång till kojor där.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
#28. Det kan vara så…
*Nalle Puh*
Ny mat till Ludde som vi hoppas att han tål, lilla killen 
*Nalle Puh*

håller tummarna för att den nya maten passar ludde bättre….
ja hur går det för lille Ludde?
Lille Ludd är jättebra i magen nu, så nu håller vi tummarna 
Annars så prickar han oftast lådan och idag blev ögonen stora när han fick träffa på Felicia och man kunde nästan se blänket i hans ögon. Han tittade och tittade och ville men vågade inte…. men så himla nyfiken han är!
Tizzla… Trevis fungerar! 
*Nalle Puh*
vad bra!!! och det är ju inte dyra grejerna heller… Har för mig, att gronstedt tipsade mig…..

vad härligt…. nu hoppas vi att han kan få träffa en brud att snacka med….puss på er allihopa!
oj oj oj… vilket jätte jobb du har gjort! 

Så skönt att höra att magen är bra, hoppas den håller sig bra för all framtid nu och att Ludde-Ludd får ett alldeles eget hem med en alldeles egen kompis!
Ger en kvällsputt för kolonimissarna som är kvar därute, de som också borde få ett stöd/permanent hem och en egen soffa att sova i
Natti natti
*Nalle Puh*
en natt puff också får dom av mig, sötnosarna som bara ska in
Maggan47

Nattaputt från Höganäs.
Ludde har varit vissen från och till så idag 13.30 bär det iväg till veterinären, för att ta blodstatus och urinprov. Ludde får sova under tiden, som tur är.
Ludde har inte kissat utanför lådorna inatt. Duktiga killen! Håll tummarna för att provsvaren är bra och att Ludde får medicin som gör att han snabbt kan bli frisk igen.
Kram
Malin
*Nalle Puh*

Håller tummarna för Ludde hos vetten.
Pälsbollarna i Höganäs

*tumhållning*
#41 Lilla Luddeludd! 
Nu har alla köttbullar flyttat till sina nya hem.. *snyft*
Hejdå mina bebisbullar! 
Ludde är med hem 
Han hade urinvägsinfektion och högt socker + mkt vita blod (?)…. så nu gör vi en sak i taget. Först antibiotika och metacam för urinvägsinfektionen och sedan om ca 14 dagar ska ett nytt blodprov tas för att kolla sockret igen. Njurar och levervärden UA, så det känns bra! Det var det jag oroade mig så himla mycket för, att värdena skulle vara helt åt helsike… så håll tummarna nu!
När Luddegrabben sov så passade jag på att krama om honom och dra fingrarna genom hans päls… hans päls är som sammet, så mjuk. Han är dock en liten 3 kilos kisse som behöver gå upp mycket i vikt, men det har inte varit lätt med en kass mage.
Oroar mig mycket för hans mage nu när han ska få medicin, men han får trevis som vi hoppas kommer hjälpa honom.
Han är vacker som en dag den här pojken, precis som alla missarna i kolonin, de är bedårande vackra och ljuvliga 
Lillskrutt har flyttat hem till Marie-Helene och vi hoppas att första natten kommer fungera bra för den lilla… 
Natti natti från en mkt trött men lättad Malin
*Nalle Puh*
Hoppas att Luddekatten kryar på sig
Så roligt med Luddisen! Skönt Malin jag vet att Du var orolig.
Och jag är typ nervsjuk…… min lilla katt ligger och trycker i buren. Jag har legat utanför snart i två timmar och pratat o klappat. Hon rör sig inte, jätte rädd!
Hon får natten på sig i lugn o ro så tar vi nya tag i morgon. Wille har fått en ny kompis "DÖRREN" för innanför är det väldigt hemligt.Min sambo säger att han suttit utanför lika länge som jag legat på golvet.
Var ska detta sluta BRA SÅ KLART!
//M-H

den lilla kommer fram när hon landat… mycket att smälta för henne…. min lilla bellegumma skickar en lyckopuss….
Åh, lilla Lillskrutt, du är så saknad. Både av stödmatte och mamma som jamar o letar efter sin lilla skyddsling.
Lillskrutt har varit och är räddast av syskonskaran så det är inte alls konstigt om hon är skräckslagen! Så fort hon blir lite nervös så springer hon o gömmer sig hos mamma, men nu finns ju inte mamma där. Du ska se att hon snart blir modigare, hon behöver bara mycket tid och mycket förståelse. Och en Wille till kompis!
Jag hade tänkt att min nya stjärna skulle få en egen liten tråd här, men jag har tänkt om. Hon är ju en liten koloni misse så de passar så bra här plus att det blir lite putt med automatik.
Natten. har jag hört henne i lilla rummet, hon har varit på lådan och pillat i sig lite mat. Ligger under sängen och tittar på mig med stora ögon.
Wille har vuxit fast utanför dörren…….
Under em ska jag öppna dörren så dom får träffas men först måste jag säkra upp övervåningen så det inte blir så stort.
Hon har inte fått något namn ännu vi lurar lite på det.
//M-H
Lilla gullisen! Wille nyfikenkatten, klart att han vill ha en kompis, han vet ju att hon är därinne 
Hon kommer att älska Wille (för vem gör inte det!) och han kommer att tycka om henne också, men det kan ju ta lite tid och det måste det få göra.
Haha, du kommer få full fart hemma hos dig M-H, håll i mössan säger jag bara, för här kommer katterna! 
*Nalle Puh*
Luddisen har fått medicin i maten och det var inga problem. Senare ska han få trevis som vi hoppas håller lilla magen i kontroll.
Lille grabben, han har hittat sin vanliga plats igen (kattlådan med huv) där han ligger och spanar på mig med nyfikna ögon.
Han har inte kissat utanför lådorna utan i och bara det är ett enormt framsteg… han ville väl tala om för mig att något var fel! De är smarta de här missarna.
Luddegrabben 
*Nalle Puh*

Han bad om hjälp lille skrutten
Hoppas han blir frisk snabbt som attans och kan få bli en rund, go, frisk och trygg misse…som vill ligga någon annanstans än i toalådan.
Han kan få ligga på min arm om han bara vill
jag lovar att duscha först också 
Idag tog oron ut sin rätt. Jag åkte inte till kolonin, exet åkte ensam och jag försökte att ta hand om min huvudvärk, vilken är bättre nu.
Var nyss och spanade på Ludde och alla mina egna missar sitter som tända ljus och spanar in i rummet de också. De är otroligt nyfikna på Ludde och jag hoppas att han snart vill och vågar visa vilken fin misse han är 
*Nalle Puh*

Håller tummarna för fina Ludde. 
du ska se att Ludde kryar på sig nu, när han får medicin mot sin uvi, och lilltjejen kommer säkert fram bara hon blir lite varm i tassarna, lilla Wilda,
förslag 1. och jag hoppas du mår bättre nu Mlin, så huvudvärken släppt, för du behövs
kram Maggan47

vem skulle inte ligga o spana på en så snygg kille….
Ja, nu får vi hoppas att Ludde blir helt bra
Han är verkligen en fin katt.
Här hemma hos mig tycker nog katterna att jag blivit snål med godis
Det är för att jag inte behöver muta mig till klappar från Nalla längre, i alla fall inte när hon sitter på sitt gömställe i fönstret. Dock svårt att säga om hon tycker det är rätt trevligt eller om hon bara uthärdar än så länge. Jag får klappa rätt länge, faktiskt 
(Jag kan säga att katterna faktiskt fortfarande får en hel del godis ändå ändå, vad de än skulle säga till er… vägen till kattens hjärta går ju via magen
)
Sehvrin… har du gått och blivit snål… det tror jag inte :) Härligt att du får klappa Nalla och jag tror faktiskt att hon till och med kommer att tycka att det är riktigt skönt till slut.
Hur går det med Semlan? Berätta :)
P.s. Får jag lägga en länk till din blogg från Östgötakatternas?
Ludde kommer att bli bra, han äter sin medicin var dag :)
Kram
*Nalle Puh*
#60 Javisst får du länka till min blogg 
Det går långsamt, långsamt med Semlan. Hon är ute i lägenheten och så, men så fort jag närmar mig så vill hon helst försvinna. (Till skillnad från Nalla som det har hänt att jag har behövt kliva över när hon legat ivägen på golvet…) Jag arbetar inte lika aktivt med henne som jag gör med Nalla, utan låter henne ta den mesta av kontakten. Det funkar rätt bra, för trots att hon är rädd så är hon också väldigt nyfiken. Hon är också väldigt snabb på att sno min plats i fåtöljen. 

Jag har klapptränat ett par gånger, men får bara snudda lite vid henne för hon tycker det är så obehagligt med klappar (det gäller även med fjädervippan). Det kommer nog ta mycket tid innan hon blir helt tam, men det är hon värd, för hon är en helt underbar kisse 
Semlan är en väldigt bra katt att ha, för hon gillar min ostädade lägenhet, så jag behöver inte ha så dåligt samvete för mitt stök
Det kan ju till exempel hända att det ligger en skön tröja på golvet:

Hålle hårt i tummarna för Luddisen, att han piggnar till o blir hjälpt av sin medicin! Fin-kissen…
Så fin hon är älsklings-Semlan
Allt har ju sin tid, eller hur Sehvrin? 
Har varit och hälsat på "Wilda" ikväll och hon är bedårande söt, men blyg. Den lilla har hittat bästa stället under sängen för tillfället, men det kommer att släppa snart. Hon är så liten den lilla så henne kan man ta upp och tvångsgosa lite med, vilket lär behövas i det här fallet.
Snart kommer Astrid hem (vovven) och då behöver lilla "Wilda" vara lite mer tuff.
Det syns att hon är kär i Wille
hon trampar med sina små tassar och vill gooooooosa med honom. Han låter henne och han slickade henne lite på skallen efteråt också!
Hon är i helt ny miljö vilket också gör henne blygare, men hon kommer snart att lära känna både Wille och matte och husse. Ta en dag i taget och ge henne tid. Tid-tålamod-tillit, de 3 viktiga T:na.
Håller tummarna för att hon snart vågar lite mer 
Glömde kameran idag, men kanske att M-H kan lägga upp någon bild på underverket?
Gör en putt för mamma Newie som behöver ett nytt stödhem, gärna så snart som möjligt. Hon ska kastreras inom det snaraste och få vaccination och profender mot mask och id-märkas i örat med fint grönt.
Om någon kan ta emot Newie blir jag super-mega-glad och ljublar såklart! Hon behöver sällskap av en tamkatt, då kommer det att bli allra bäst, tror jag :)
Malin
*Nalle Puh*
hoppas såklart att lilla Wilda blir varm i pälsen , tar ju sin tid, och inte varit där många dygn ännu, en så liten som hon brukar gå rätt snabbt att få i gång,att leka med Wille , så har det alltid varit hos mig, när Sigrid kom som ca 5 månader så var det Flisan hon strök sig mot, inte mig, där stack hon, Saga och Alice likaså, bägge bara älskade Sigrid, och strök sig mot henne, fast hon lappade till, och slogs, det uthärdade dom,önskar jag haft någon som Sigrid, när Flisan kom som 5 åring, låg under sängen i 4 månader, rörde sig inte, utom när det var tyst, hoppas lilltjejen som sagt tuffar till sig, när hunden kommer hem, annars brukar kissar sätta sig högt så inte hunden når, och så hoppas jag såklart på stödhem till Newie
glömde säga foton på Wille med tjej, vore kul att se
och som sagt de tre T:A
Maggan47 som verkligen säger lycka till med bedårande lilla tjejen
Jaa min lilla katt!
I två dagar har hon legat under sägen längst in. Ätit ganska dåligt och jätterädd. Wille ville bara äta upp kattungematen, hygglig hjälp!!!!
Malin var och hälsade på i går kväll kändes skönt att få någon som hejade på lite.
Men i Natt: lossnade ALLT helt plötsligt så lämnade hon läget under sängen och showen börjande.
Race i tappan upp o ner, Wille springer o lockar i högan sky!
Gick till jobbet efter ett par timmars sömn vi 10 och då sov två stycken mycket trötta missar…..
Som jag har legat på golvet och pratat med lilla stumpan men inget gensvar, vad händer i morse jo hon går fram till sambon och ger honom en kindkuff på handen. Tack för dom timmarna på golvet!
Mitt ända lilla problem är att Wille äter upp alla kattungemat hur gör jag här?
Två bilder från i går innan showen hade börjat.
//M-H
Prova att sätta in maten i någon slags låda med en så liten ingång att bara småkissarna kommer in.
Härligt M-H att det går framåt med lilla sötnosen… ge henne bara tid :)
Utan nät, tillfälligt hoppas jag… ger en putt och smiter ut igen
/Malin
*Nalle Puh*
#65 dom är så söta med sina små mustacher 

"i morse jo hon går fram till sambon och ger honom en kindkuff på handen."
*Asg* tihi
Ratad! :-P
Det kommer få din beskärda del du med!
Om de är släkt med M&M så är de inte snåla med den saken när det släpper. :-)
Nosbuff!
Klapp träning! lilltjejen gillar det och slappnar av och spinner.
Wille har idag insett att matte är faktiskt bäst, skönt!
Wille blev helt annorlunda när lilltjejen flyttade in men är nu tillbaka i sitt gamla jag.
I helgen kommer Astrid hem då kommer den största utmaningen för oss alla! Klart det går
Bjuder på en klapp bild från en liten kolonimisse ännu namnlös, och samtidigt en putt för Malins missar som är kvar ute.
//M-H
visst är dom ljuvliga Östgötakatterna, lilltjejen hos Wille, kommer säkert att charma svansen av hunden, ska du se, kul att det går så bra, och ser fram emot rapporter hela tiden, saknar mina 2 så, men läser med nöje om era
Maggan47
vilka fina bilder
,tänker lite på lill pyret när jag läser och ser bilderna..
putt från linköpingsmissarna
Maggan71 :) jag mailar dig
*Nalle Puh*

putt!
#79 lillmymlan: Ser fram emot mail och hoppas få chansen att bli stödfamilj (och förhoppningsvis permanentfamilj) åt en kisse snart! 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Malin har problem med internet just nu, men vet att hon så snart hon kan kommer in igen, vill bara säga det, om det dröjer lite, 
Maggan47

#81 vilken underbar bild! Den uttrycker hur gott vi önskar alla missar därute..
Så hoppas vi att Malin snart får ordning på inernet..vet allt hur man mår när det inte funkar..väggarna blir sönderklösta av människo-klor!

DET låter fantastiskt
#82 Hurra för ett eventuellt stödhem till kolonimissarna
*håller tummarna för att allt kommer stämma*
#82 Håller tummarna.
//Pia

De är ordentligt köldtåliga Östgötakatterna.
M&M är ute timmar i sträck, fast det är minus 10.
Och hittar de en mus, kan det se ut så här. :-)

#82 Kanoooon Maggan!:-)
Jätte tack MAXad underhålling i 3 minuter!
Kanon bra.
//M-H

Cozzmos. Kan inte öppna detta
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
lägger länken direkt….stackars lilla näbbmus……

Tycker också synd om näbbmusen. Klarade den sig.
Har en mus i uterummet som får lite kulor varje dag
ja näbbmöss är ju dessutom inga skadedjur…. De äter ju bara insekter och mask. MEn de brukar tyvärr bli sönderlekta här också. MEn en härlig film!!!!

putt

Max hade verkligen maximalt kul…musen hade nog mindre roligt…

putt!
Igår gjorde Semlan nåt som frövånade mig: Hon smög ut i lägenheten medan jag hade en kompis här!
Det är första gången hon har vågat sig ut när det funnits fler än jag hemma hos mig, annars är hon alltid under sängen.
#98: Åh, vad kul! 

så roligt att läsa om kissarna här…
jag har inte uppdaterat så mycket om min trio…. sötnos har bytt namn till belle o hon blommade verkligen upp när hon slapp ifrån sina förtryckarbrorsor innan dom kastrerades….hon gillar kel o är en väldans snäll kisse.. men busig såklart..blyg hos veterinär men sköter sej o visar upp både vikt, öron o tänder…vet inte om jag berättat att hon ska stanna kvar som dotterns katt?…
vitnos brukar bli misstagen för att vara tjej….han är lite tjejig åxå… jag tror inte jag har träffat på en så go o rar kisse… han spinner som en tok o går slalom mellan benen så man får verkligen se upp så man inte ramlar omkull…. sista månaden har vi tränat på att lyfta honom o bara man klappar honom så kan man ha honom i famnen… rätt länge…finns ingen som pussas så bra….hos veterinären har han varit väldigt rädd … både han o syrran är färdigvaccinerade…
muschie har varit mer svårflörtad.. men han börjar bli trevlig han med… ingen myspropp som vitnos men han är gärna med o kikar på vad vi har för oss… flyttar sej inte om vi måste gå över honom i trappen..ibland så trampar han runt när han blir klappad o myser men sen kommer han på att han inte alls gillar det… han är så maffig o fin med sin svartsmokiga uppsyn i det svart-vita.. tyvärr ville han inte in i buren till 2a vaccineringen så jag hoppas han hänger med i nästa vecka iaf… får ha bättre metod att fånga in honom… ingen som helst skygghet men ska man få in honom i buren så har han plötsligt en miljon tassar överallt med en massa klor o försöker bitas…
malin är utan egen uppkoppling tyvärr men jag hoppas hon återkommer på nätet inom kort…
Jag är här… ibland… surfar på någon annans lina :) så länge det går.
Maggan71, tack för mkt trevligt mail, återkommer ikväll via telefon :)
Hoppas att jag kan ha mitt eget nät i slutet på veckan som kommer om inte annat så kan jag låna lite trådlöst ifrån huset ibland, inte så ofta men ibland :)
Jag hoppas att ni har det bra?
Musse och Strimma har varit synliga i kolonin, så även Fläcken!!! som jag inte har sett på länge. Nu är det töväder här och det droppar från taken… ska byta dynor idag och hoppas få syn på Nostippen också, hon saknas mig den lilla!
Semlan och Nalla <3
Vitnos, Muschie och Belle <3
Lillskrutt och hennes 2 syskon <3 Newie som är allra finast!
Newie söker nytt stödhem, om någon har missat det? :) Vi hoppas att hon kan kastreras och göras klar i veckan.
Ludde-Ludd är kass i magen, fick sista metacamet igår på dagen och har söndag, måndag och tisdag kvar på antibiotikan, sedan ska magen vila och sedan ska ett nytt prov tas på hans socker. Om han har diabetes så får vi utgå från det då. Det finns kissar som faktiskt kan överleva med rätt kost… vi målar inte f*n på väggen utan tar en dag i taget.
Om någon vill skänka en slant så blir vi såååå tacksamma
vårt konto finns på bloggen, som jag hoppas kunna uppdatera idag.
Sköt om er go vänner och vet ni…. jag saaaaaaknar er! 
*Nalle Puh*
putt!!!!!

putt
Sån söt bild…..
Lillbuset!!
Är bara för härlig vilket litet energiknippe, Wille är helt slut.
Astrid har kommit hem lillbuset är ett direkt så förtjust men vi får nöta på. Tillslut går det.
Ligger o sover på mina fötter tillsammans med Wille. Är jätte nyfiken på allt, tyvärr lite skygg men det går framåt där med vi är inte så jätte läskiga längre.
En bild från favorit platsen där hon har total kontroll på utevärlden, folk, hundar, fåglar osv
Min sambo som var tveksam till ännu en katt är totalt såld…… men det visst jag!

Åh, vilken gullekatt! 
ja mullig och gullig och go!
#107 Det var en kul film det där! Och jag som trodde näbbmöss låg i ide på vintern.

muschie vill putta o skryta med att han nu är fullvaccinerad han med….o att sköterskorna TRODDE att han var så fridsam så…
tror han kommer att bli en myspropp han med….

Vilken otroligt vacker bild
Nu har det hänt
Ludde vill bara gosa och hälsa på alla kissarna här hemma. Ikväll kom han själv fram till kompostgallret och hälsade på alla, var och en och blinkade så snällt mot dem. Han rullade och pep och pep och rullade.
Lilla älsklingen… nä… det går inte att beskriva, jag är dödligt förälskad i den här killen
och han har tassat in i mitt hjärta för alltid, jag är såld!
Jag skulle lätt byta bort 20 år av mitt liv för att kunna dela den här känslan med er… ni vet… när oron släpper och man ser bara… där är han… mitt livs kärlek, det är alldeles magiskt!
I morgon ska jag öppna dörren och se om han vill komma ut till de andra missarna och om han inte vågar så får de komma in några i taget för att hålla honom sällskap. Fri tillgång på torrisar och mjukmat 2 gånger per dag och han bajsar fina korvar
Livet är en fest!!!
Håller tummarna för Newie som ska kastreras i morgon och säger grattis till Marianne som lyckades få Muschie vaccinerad (andra sprutan) ikväll!
Jag är så himla glad! 
*Nalle Puh*
och jag som delat lyckan med Malin ikväll per telefon ang Luddis framsteg är lika glad, och vad söt lillbusis är, men vad heter hon, Wilda med den framtoningen, eller 
Maggan47
KRAM och tack :)
*Nalle Puh*
115. Nu blev jag också väldigt glad av att läsa om hur Ludde gjorde.
Puttar upp!
Malin är ju utan uppkoppling och är typ galen……
Så jag kör lite uppdatering från dagen:
Åkte tillsammans med Malin till kolonin på em, en misse Vithaka tittade fram och Malin blev jätte glad såklart.
Träffade en jättetrevlig tjej som funderar på att bli stödhem.
Efter det till Ikea och köpte en barngrind "min sambos påhitt" lillbuset måste ha grinden mellan sig och Astrid……. ännu har hon inte fått något namn :(
Avslut på MAX tyvärr så kände vi oss lite små feta efteråt, det får man ta för det är ju så gått ibland.
IMest har Malin babblat på om Luddisen idag, gud vad hon älskar den missen. Hoppas Hoppas att magen håller nu och att alla värden är OK på måndag.
Maruska

Hoppas också här
Fredagskvällsputt :)
*Nalle Puh*

Ludde-Ludd
Lillmymlan: Tack vare dina ord så delar vi känslan med dig…underbart!
lördagsputt för Ludde-Ludd som ska till veterinärpå måndag för koll av prover, hoppas att medicinen hjälpt för pälsklingen
Maggan47

Ja det håller jag verkligen tummarna för!

åhh..håller tummarna för Luddis på måndag..!!
ja nu får vi hoppas lille LuddeLudd är fin i sina värden!
Söndagsputt… alldeles strax på väg till kolonin, igår var det en ny misse där, ska ta bilder idag om jag får syn på den igen
/Malin
*Nalle Puh*
men snälla, blir det aldrig slut där…. tycker så himla synd om dig……
127.Undrar var den kom ifrån hoppas det är en bortsprungen kisse som ägaren saknar och letat efter.Positivt tänkande kanske men man vet ju aldrig.

Den nya kissen, vacker den också, och Musse 

säger jag bara. Finns det verkligen ingen som vill ha denna tjusiga Musse
Oh Malin! när ska det ta slut. Fin är missen.
Här hemma kör vi grind race lillbuset har kommit på att man kan sitta på rätt sida om grinden och retas rejält. Allt medans övervakaren har full koll på allt.
Lillbuset gillar husse som får bära omkring, klappa på osv lillbuset sover i husses säng och matte är utsatt för total nonchalans hon finns inte på men på kartan. Men ännu inget namn på den lilla stjärnan.
Igelkottarna som jag vann på auktionen är super favoriter och Willes bantar mat och Wille äter bara kattungematen och är fet som en gris. Jag har gett upp när det gäller maten, lillbuset växer och det är väl huvudsaken.
På torsdag ska vi till vet och vaccinera spruta nr 2 plus allmän koll. Märkningen kör vi när det blir dags med kasteringen. Jag kör men både chip och telefonnummer i öra så det gör vi under narkos.
Malin alla tummar håller jag för Luddens värden i morgon, hör av Dig när Du vet.
//M-H
Så kul blev det!!!!!
Never ending story känns det som ibland, men än så länge står jag upp och gör mitt bästa för missarna, mer kan jag inte göra :)
Ludde-Ludd ska vill vet imorgon 09.30, så jag hoppas att alla hjälper mig att hålla tummarna och tassarna för fina prover. Hoppet är det sista som överger människan, eller hur?
Kram från Malin som sover med Luddisen inatt
*Nalle Puh*
klart vi håller allt vad tummar och tassar vi har för Ludde i morgon, hör av dig efter veterinärbeöket, lilla Ludde, du vet att proverna måstevara bra, ett ok du får bära
Maggan47

Vi håller tummar och tassar för din kärlek här oxå.
Nalle

Vilken magiskt söt ny kommling.
Håller tummarna för Luddis.
Här hålls alla tummar och tår för att fina kissen Ludde har bra värden!
Tyvärr hjälpte inte våra böner och tumhållningar, inte heller tasshållning hjälpte, Luddis sockervärden var 16, en helt oacceptabel nivå, och gått ner i vikt ytterligare hade han gjort, så nu finns han hos Skaparkatten, Malin bad mig skriva, då dels hon är utan internet, dels så oerhört ledsen, lilla fina Ludde-Ludd, så här skulle det inte vara,ännu en kolonikisse finns där nu hos Saga, Alice, Mysan, samt kattungarna och Skaparkatten såklart, tårarna rinner när jag skriver det här, vet hur Malin känner sig nu, så små tassavtryck lämnar så storaspår efter sig, och en bit av hjärtat tar dom alltid med sig, ett tomrum som ingen kan fylla, då var och en är sin egen individ, R.I.P lilla Ludde,
du var älskad
ledsen Maggan47

Oh lille kissen och stackars Malin.
Lider med dig.
Tröstkramar Nalle
<3
Lilla Ludde-Ludd 
Stora tröstkramar till Malin från mig, Nalla och Semlan

Så fruktansvärt sorgligt
…han som stal Lillmymlans hjärta…hoppas det läker ihop tillräckligt mycket så att hon orkar fortsätta kämpa med alla katterna som behöver henne.
Luddisen blev åtminstone ompysslad och älskad sin sista tid…och han fick somna in utan plågor. Bara det är värt mycket.
Kramar till dig Malin!!!
R.I.P Ludde-
ibland går det bara inte att ta bort tidigare allt för hårda år eller sjukdomar.Men nu mötte du Malin som gjorde allt som stod i hennes makt för att du skulle kunna bli en stark och frisk katt igen och jag är säker på att du tyckte hon var den bästa matten du har haft.
Styrkekramar till Malin!

Usch så hemskt
, stackars dig lillmymlan som aldrig får lugn och ro med misarna och Ludde som stal hela ditt hjärta.
Ludde du slapp vara ute i denna kylan, sov gott.
Han gick lite sakta uppför RegnBågsBron
En luddig Ludd med vita Tassar och yvig Svans
Han kikade tankfullt dit han kommit ifrån
där en HemLös fått Kärlek han inte vetat fanns
Himlen var inte bråttom att komma till än
Luddes päls var täckt med tårdiamanter
från den som gett honom ett namn och ett hem
liksom värme, god mat och trygghet i natten
Ludde viskade "Tack!" så stilla och spann
Han visste att det skulle hon förstå:
Att hon hållit en KattÄngel där i sin famn
men som SkaparKatten kallat på…
En liten hälsning på Wikkibloggen och en TröstTassKram!
åh så fint skrivet av och skärmen blev helt suddig.
Tröstekramar till dig Malin som gjorde allt du kunde för Ludde-Ludd
Många kramar till tröst
Pia

Dom allra varmaster kramar till dej Malin….Ludde tittar ner på dej..därifrån Regnbågsbron..han kommer att hjälpa dej igenom detta, och vara med dej hela livet…han glömmer aldrig den kärlek du hade att ge…en änglakisse…som blivit mottagen av våra andra små änglakatter..där gräset är så mjukt för små silkestassar…
R:I:P Ludde…
Oh stackars snälla lillmymlan att förlora sin käraste Ludde-kisse så plötsligt! Men när Skaparkatten kallar måste man gå… 
Tröstkramar!
Att vara älskad när man dör betyder mycket
Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.
I am in a thousand winds that blow,
I am the softly falling snow.
I am the gentle showers of rain,
I am the fields of ripening grain.
I am in the morning hush,
I am in the graceful rush
Of beautiful birds in circling flight,
I am the starshine of the night.
I am in the flowers that bloom,
I am in a quiet room.
I am in the birds that sing,
I am in each lovely thing.
Do not stand at my grave bereft
I am not there. I have not left.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Sorgen är så stor och det gör ont att förlora en kärlek till. Det är ju många som jag älskar, alla missarna från kolonin lämnar jag en liten bit av mitt hjärta till.
Jag får så mycket åter av dem alla och jag kommer aldrig att sluta att älska dem, även om det gör ont.
Ludde-Ludd nästlade sig in i hjärtat och gjorde tassavtryck där för alltid och jag hoppas att han förstod och kände att jag älskade honom innerligt… då… nu och för alltid.
Skaparkatten… ännu en ängel kom till dig, ta väl hand om honom 
Tack alla ni för tröst och fina ord 

Kram
Malin
*Nalle Puh*

Stora tröstkramar till dig Malin.
tröstkramar återigen Malin, vet hur tomt hemmet är med kisse som saknas,
seden spelar det ingen roll, hur många man har, alla är unika, hoppas du får in fler av Östgötakatterna, 
Maggan47
Nu har jag eget nät igen, äntligen!
Imorgon görs nya försök att fånga in någon misse från kolonin
Håll tummarna!
*Nalle Puh*

Håller tummarna två
Här håller vi tummarna (och tassarna) också.
(Och Nalla vill gärna skryta med det stora bytet hon lyckades fälla idag, sötnosmarodören
)
vem behöver krukväxter, när man har vackra katter?
#160 Jag, annars skulle ju inte fönstret vara ett lika bra kattgömställe 
Så fint hon (Nalla) välter dina blommor Sehvrin 
Idag var det ingen katt synlig i kolonin, hoppas på morgondagen :)
*Nalle Puh*
En liten film på en del av missarna från kolonin
*Nalle Puh*
din youtube funkar inte, lillmymlan….

#164 jag försökte också titta..men det funkade inte..
hade tagits bort av använadaren stod det, hoppas missarna återvänder till mat och fälla, vill ha in dom allihop
Maggan47
Här är den nya länken :)
*Nalle Puh*

Nu funkar det
Sååå fina missar!

… vilka fina bilder…
Så många underbara kissar så fint fångade
vilka härliga bilder, och mina kissar var med, sötaste kattänglar i världen är ni, Saga och Alice, matte älskar er
Maggan47

Tröstekramar och R.I.P lilla Ludde! Han hade det iaf bra inne hos dig sista tiden och slapp vara ute och frysa.
#148 Hur kan du skriva så fina dikter, tårarna bara strömmar ner.
Skriver som fler gjort tidigare. Ge ut en diktsamling!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Underbara bilder på dina kolonimissar, alla lika vackra
och en del av dom några envisa rackare
som inte vill låta sig fångas, men det kommer.
Puttar lite på tråden och talar om att vi sannolikt får hem en skyggis om tre veckor ungefär. 
Träffade lillmymlan idag och kom överens. Känns toppen!
Jag vågar inte tro att allt kommer att gå supersmidigt från början, men jag är övertygad om att det kommer att fungera. Längtar..!

#174 Vad roligt…och sååå spännande
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#174. Jag tycker också att det ska bli spännande :) och jag tror att det kommer fungera bra till slut, men en liten period av spänningar blir det nog, som det brukar bli!
Tack för fika 
Här kommer en film på familjerna i kolonin
*Nalle Puh*
Såååå fina bilder!!

Underbara bilder Mymlan!!
Pälsbollarna i Höganäs
Jätte fina foto, du borde ställa ut dem.
helt underbar film, på alla kissarna, och såklart det kommer att gå bra, Maggan71, med kissen, tid och tålamod, samt kärlek, gör susen,
Maggan47

Det är helt fantastiskt vilka fina bilder du tar på dina misar
du är verkligen en mästerfotograf
Jätte fint Malin!
Vilka fina bilder och det mest fantastiska är att det inte är så många kvar utan de flesta missarnar på bilderna är inne, och det är tack vare Dig Malin.
Min lilla koloni fröken är så fin så fin, jäkligt busig men det är härligt. I morse 05.15 var det full rulle i sängen jag tror säng råttan var på besök…. Wille är typ nervsjuk ingen lugn och för honom.
Men visst måste det vara en trygg misse som ligger på rygg mitt i sängen och sover i 3 timmar trots dammsugare och annat stök runt omkring.
Tack Malin för vår "namnlösa" kolonikatt! och tack för igår
//M-H

maggan 71
Vilken mise skall du ha, nyfiken bara.
#183. Det kan jag berätta, det är Svanstippen som ska flytta "hem" 
*Nalle Puh*

Underbart
Ikväll är det dags för ny tråd och redovisning för Östgötakatterna 
*Nalle Puh*
då avslutar jag med en varm kram, och att alla kissar ska in, och hitta egna hem
Maggan47
Någon kan låsa tråden… den nya finns här 
*Nalle Puh*