Så tragiskt
Igen, kattsamlare.
Finns på DV Göteborgs sidan: här
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

stackars både människor o djur säger jag bara,,
men jag måsste fråga om dv göteborg?? har de startat om med bra folk elr är det nån enstaka person som är ok??? för visst var det de som gasade ihjäl katterna,,,?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Herre gud säger jag,Stackars katter.
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
Usch fy f*n. Det är inte klokt att en människa som närmar sig 100 ska behöva klara sig helt själv, utan någon som helst tillsyn. De stackars katterna har ju legat och svultit ihjäl utan att människan ens förstått att de är döda. Stackars, stackars djur. Och faktiskt människa också.
Och ändå ska det gå så bra för Sverige numera.
ja fruktansvärt…. och jag undrar som Martdat jag med…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
vi fick ett mail också från en kvinna nåntans i strömstad, hon hade tio kastrerade katter, som hon inte kunde ha kvar….Hon tyckte vi skulle hjälpa henne, då hennes sambo dog i december. Bara gråter över sånt. Varför tar man till sig djur, som man inte kan ta hand om?

Nämen åhhhhh….finner inga ord..i dagens sverige…hur kan detta få hända..!!!

denna artiklen är ju dock gammal?
tråkigt i alla fall..
#5: Tokigt. Vad är det som gör att hon inte kan ha dem kvar? Flytt? Ekonomi? "Hjärtesorg"?
Så tråkigt när djur råkar illa ut pga. sådant här.
hon säger ekonomi och att hon vill flytta till mindre lägenhet närmare sina barn. MEn hallå, sånt får man väl tänka på innan man tar till sig så många? coh jag frågade lite stilla om hon hade tillstånd…..
Fråga också om hon gjort något själv för att hitta hem till katterna. Det är så lätt att förvänta sig att andra ska göra det jobbet.
ja jag har gjort det. och tipsat om Blocket. och hon har bara ringt runt till kattehemmen och de har fullt. PRecis som vi.
Vad trist när folk vänder sig till katthem och föreningar i första hand, utan att ens se över sina egna möjligheter till omplacering! Tio katter är ju väldigt många och man måste ju själv axla det stora ansvaret för så många individer.
Bra att ni ger tips på annonsering, hoppas att hon nappar och försöker.

undrar hur det gått för paret sedan… och för katterna. vilken fruktansvärd situation!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilken misär! Som alltid undrar jag hur det kunnat få gå så långt utan att någon ingripit?
#5 En tröst att de i alla fall är kastrerade alla tio. Det brukar ju oftast inte vara fallet annars.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja vilken tragedi!!!!
#15… ja hon har inte hört av sig.Vi kan ju som sagt inte göra mycket.