Hem finnes i Göteborg
Här finns hem för en kisse i nöd!
Jag har sedan tidigare en kattjej på 13 år, även hon en hittekatt en gång i tiden, och nu tar jag gärna emot en till katt. Det finns dock vissa förutsättningar:
Den katten jag redan har har tidigare haft svårt för könsmogna honkatter, men hankatter och ungar brukar funka.
Jag har en dotter på 2,5 år, så jag kan inte ta hand om någon katt som visat tendenser att inte fungera med barn.
Det bor en del katter i området. Behöver inte vara något negativt, men den som förmedlar katten kanske vill veta det. :)
Och, det absolut viktigaste! Fungerar inte den nya kissen tillsammans med min nuvarande katt eller min dotter måste jag få möjlighet att kunna lämna tillbaks den! Jag vill kunna erbjuda ett lugnt och harmoniskt hem, både för de familjemedlemmar jag redan har men också för den nya lilla medlemmen!
Det jag erbjuder är ett hem i en lägenhet i en lugn del av Majorna i Göteborg. Det serveras mat när man är hungrig, man kan kika ut från balkongen eller ta en sväng ute på gården, och det finns flera mjuka varma sängar att sova i. Jag är borta på dagarna, men är alltid på plats igen på eftermiddagen. Det finns så klart bilar i området, men det finns stora, fina gröna gårdar här omkring och mycket spännande att utforska.
Hör av er till mej om ni har någon kisse som ni tror skulle trivas hos oss!
Hoppas det finns någon här på hittis som har en misse till dig
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
http://katter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b3465430-9477-44f5-93d7-d93c6e698e44&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup Här kan du ju titta om du hittar någon misse
Myse missar
Katthem i göteborg har du kollat med dom ?
Myse missar
Jag kollade runt lite här, men hittade inga kissar just nu i Göteborg med omnejd. Men jag är ny här, så jag kan ha kikat på fel ställe… 
Katthemmen har jag kollat. Vissa förmedlar inga katter till familjer med småbarn, vissa svarar inte när jag mailar och nåt hade bara vuxna honor för tillfället.
Kan du tänka dig att ha missen inne?Kan vara därför ingen svarar dig här
Myse missar

Utekatt i Majorna? Hm det är nog svårt att få katthemmen att "köpa" det. Även om det finns gårdar är det lätt att det smits ut i trafikerade områden.
Men jag vet ju inte hur du bor
(Bara en allmänt nervös inställning till katt i stan)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tror inte det är många som arbetar med hemlösa misar som vill se dom utomhus i stadsmiljö bland bilar.
Nä det är ingen bra tanke att ha en misse ute i stadsmiljö
Myse missar
Ja.. Det kanske inte framkom av mitt inlägg, men jag bor alltså INTE där det är trafikerat. Det är längst inne på en återvändsgata där det finns 3 P-platser, men inget mer. Jag ser kanske sammanlagt 5 bilar om dagen komma krypande upp för gatan (smal gata, går ej att köra fort). Sen finns det ju så klart bilar i området, som jag skrev, men då ska kissen ta sej en bra bit, och min erfarenhet av katter hittills är att de gärna håller sej inom sitt närområde. (Förutom okastrerade kissar på friarstråt…;) ) Det är nog därför det är så kattätt här omkring, för att det är en ok utemiljö. Fast det är klart, det är ju inte ute på landet, det är ju så klart det mest ultimata. :)
Den som förmedlar katt till mej ska naturligtvis känna sej trygg med var katten ska bo, det är en självklarhet! Och det är ju upp till var och en vad man tycker är en lämplig miljö. Min katt har bott här i flera år med mej och är gärna både ute och inne, och jag känner mej trygg med det. Men som sagt, det är jag.
ja, som stödhem så faller du ju bort, för där är ju kravet att de ska finnas inne och hållas så friska som möjligt, då katteemmen står för vetkostnader. MEn du har ju Djurens samarittjänst och KAtthemmet i mölnlycke, där kan du ju hitta kissar, som behöver nya hem och som får gå ut om det är bra förhållanden. MEn självklart bara efter en invänjningsperiod.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Gbg djurskydd har jättefina kisseungar från Torslandakolonin. Det är fyra små honor. De är inte helt sociala ännu ( ja ni läste rätt) de tog in många skyggisar från Torslanda. Risken är väl att om de inte får hem så…
Jag puttar för dem. Titta på hemsidan deras under Gbg Djurskydd. Det är den bilden med 4 kattungar på. Sköldpadd,tigrerad/vit och svartvit. Söta som bara den.
Mvh Anette
#0: Häromåret när jag var på väg till jobbet fick jag nita för en liten katta på väg över Karl Johansgatan mot Systembolaget, vilket, som du vet, ligger ungefär 10 meter från den stora genomfartsleden genom Göteborg (för er som inte vet: leden är 70-väg, 4-6 filer med alla påfarter och avfarter, ligger en parkeringsremsa och en nyponhäck från det Systembolag kissen var på väg mot. Karl Johansgatan är en kraftigt tradikerad gata med två filer och dubbla spårvagnsspår i mitten). Jag körde in på parkeringen, lockade in missen i bilen och ringde numret som stod på halsbandet. Den missen bodde vid en lugn, grön gård vid en lugn återvändsgränd i Majorna. Ägaren kom rusande och bar hem missen i famnen, helt förskräckt och mycket lättad att den var välbehållen. Och mycket förvånad över att den givit sig så långt hemifrån.
Sens moral: Katter stannar inte alltid där människor tycker att de ska vara.
Jag vet, Majorna är stort, men jag tror inte det är ens 500 meter till närmaste trafikerade gata på något håll?
#12 Nej, naturligtvis har du rätt där. Men jag har tidigare varit tillfälligt hem åt katter som sprungit från idylliska hem på landet och som i sista stund blivit räddade vid någon trafikerad led en bra bit bort. Jag har också haft flera bekanta som trots ett bra boende på landet blivit av med sina katter pga lösspringande hundar i grannskapet, eller andra vilda djur som helt enkelt bitit ihjäl dem. Jag har alltid sett mej själv som en stor kattvän, och det känns lite tråkigt att här bli ifrågasatt om min lämplighet som kattägare…
Jag är medveten om alla de risker som finns med att ha utekatt, precis som jag är medveten om riskerna med att ha innekatt och fönster som man kanske någon gång måste öppna. Många kissar har passerat mitt hem under kortare och längre perioder under de ca 20år som jag varit kattägare, och hittills har alla mått bra, inte varit varken sjuka eller skadade och trivts alldeles utmärkt..
Jag känner till Karl Johansgatan och trafiken runt omkring där. Som tur är bor jag närmare Slottskogen. Den lilla kattan jag har nu tar gärna en promenad utomhus nån timme varje eftermiddag om det inte är för kallt, och är nöjd med det. Mer utevistelse än så har inte någon av mina katter hittills varit speciellt intresserad av.
Jag tycker att det är lite synd att fokus i den här tråden har lagts på att jag skulle kunna tänka mej att låta katten gå ut. Jag hade hoppats på något helt annat. Det finns massor med katter som lever under vidriga förhållanden, både som ute-, inne- eller hittekatter, både i stan och på landsbyggden och det är främst för en av dem som jag erbjuder hem. Sen är jag som sagt en ganska van kattägare och kommer naturligtvis se till just DEN kattens behov och erfarenheter. Och för att den som ev vill förmedla en katt till mej inte ska behöva fundera så mycket på vad jag har att erbjuda kissen skrev jag rätt så utförligt i mitt första inlägg hur min situation ser ut. Jag hade kunnat skriva att jag bara söker valfri katt och ett telefonnummer, men jag är mån om att rätt katt ska hamna här för att kunna ha ett tryggt hem under en lång tid framöver.
Och man måste väl bo väldigt långt ut på landet för att inte ens ha 500m till en trafikerad gata? Jag menar, de flesta har ju en liten väg där åtminstone brevbäraren och sophämtarna kör…
(#10 Naturligtvis skulle jag ALDRIG släppa ut en ungkatt eller en ny-i-familjen katt!)
Missförstå mig inte… Som STÖDHEM, så måste katten vara innekatt hela tiden. För då ska den ju placeras om till permanent hem. OCh då kan man ju inte rsikera, att den springer ut elelr bort precis när man hittat ett hem eller när köpare kommer och tittar….
Du har inte vägarna förbi Helsingborg? Jag har kissar som behöver hem.
Tyvärr inte! Hoppas du hittar hem åt dem.
MEn varför kollar du inte med Djurskyddet i Mölnlycke då? Göteborgs Djurskydd? Små sötingar…..
Tack för tips! Jag kikar där!