Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 6304 ggr
hairballs
0

Pussi är framme!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gulliga Annebeate har nyss varit här och lämnat av Pussi. En stor katt flicka med ett speciellt läte. Själv tycker jag det låter sött men jag kan förstå om en del katter reagerar. Hon låter som en blandning av en katt och en hund. Tydligen ska hon gilla att prata med. Pussi var jättesugen på att kela så jag tog några foton när min dotter agerade kattslav. Fick mig ett gott skratt åt henne också när hon fick tag i en kattunge med mynta, Vilken syn!

hairballs
0

En till

hairballs
0

Ytterligare en kelbild, tyvärr var hon så kelsjuk så hon kunde inte vara stilla.

hairballs
0

Men titta, vad är det där???

hairballs
0

Häääärligt gott!

soso
0

Åh, vad roligt!! Och att hon är så pass tam Glad!

kattarina
0

åh vilken kramgo kisse..lycka till me henne nu..tur hon fick komma in i värmenGlad

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Sidentass
0

Men vilka fina bilder!!!Glad Så fint att goa Pussi får bo hos dej..man kan inte ta miste på att han trivs som en kär klockarkatt! Toppen Anebeate att du kunde skjutsa det vackra pälsknippet hem!

emjon
0

Helt fantastiskt av dig att ta emot Pussi!!!  Hon verkar ju vara helt underbart go och ser ju hemtam ut redan från börjanSkrattande

Tack också till Annebeate med man som ställde upp med transport av Pussi så hon nu får chansen till ett underbart livGlad.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Gullimat
0

Inte konstigt hon är kelsjuk, hon visar dig sin tacksamhetGlad

annebeate
0

Sedan några timmar är maken och jag hemma igen. En händelserik och så positiv dag. Jättetrevligt att få träffa dig Annica och även din gulliga dotter. Märkte direkt att Pussi inte kunde ha §§§§§§§§§§§§§§§§§kommit till ett bättre stödhem. Bilderna du tagit på Pussi visar också detta. Önskar att Ann i Sjöbo kunde se bilderna. Hon är så glad och tacksam över att Pussi räddats och fått komma till dig Annica.

På hemvägen hämtade vi upp en annan liten kisse, en 5-månaders KKS-kattflicka inte långt från dig Annica. Hon har nu kommit till sitt nya permanenta hem i Malmö hos ett mycket trevligt ungt par, som nu fick en lillasyster till sin andra kattflicka, också från början en KKS-katt.

Trötta men glada kan både maken och jag konstatera att detta varit en riktigt lyckad dag!Glad

pia-app
0

Tack Annebeate och Hairballs för er insats. Jag tror att Pussi är så tacksam över att ha fått komma in till snälla människor och till värmen. Fick mail ifrån Ann som är så lycklig och tacksam.

Det är det här jag känner är toppen med Hittekatter att man får kontakt med andra kattmänniskor i landet som man aldrig skulle ha träfat annars och att man tillsammans kan göra så mycket. Hoppas att det inte är sista gången.

Nu ska vi bara hitta ett permanent hem till Pussi.

Pia

9Liv

Hawknestgrove
0

Underbart!!!!! jag sitter här med bankdosan som lovat och sätter in en extra hundring på Daisys reskassa nu! OCh så söker vi efter nytt permanent hem åt lilla Pussi!!!!!Hm…… kattungen ser bekant ut…….ÄR den det????FlörtÄR det en TraderaEssutskapelse?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

annebeate
0

Undrar så hur det är med lilla Pussi i dag. Har tänkt mycket på henne.Glad

Hawknestgrove
0

ja hoppas vi får höra från Pussi, hon hade allt klart med kastering och sånt va?

hairballs
0

Pussi mår jättebra och min dotter har precis skrivit om sin önskelista för julen. Förvånad Hon ska vara kastrerad och vaccinerad, blev omvaccinerad dagen innan hon flyttade hit. Tror inte hon är ID-märkt förstås men jag har inte sett någon öronmärkning men så har hon helt svarta öron så det är jättesvårt att se. Kan hända hon har chip iofs. Batteriet i min kamera tog slut igår då jag glömde stänga av den men ska ta några nya bilder så fort jag varit iväg och handlat.

Hawknestgrove
0

Ok toppen!!!! så allt utom idmärkning är klart alltså?

pia-app
0

Vi står för id-märkningen ,eftersom det är vår stödhemskisse så hör av dig när det är dags.

Pia

Hawknestgrove
0

underbart…………

annebeate
0

Så härligt att läsa att Pussi har det så bra.Glad Det kändes direkt när vi lämnade Pussi igår att hon kommit till rätt stödhem.Glad

hairballs
0

Tack annebeate! Skrattande

hairballs
0

Pussi är en helt underbar tjej, så otroligt gosig och kelig. Man skulle aldrig kunnat tro att hon varit så gott som hemlös. Hon spinner, mjölktrampar och gosar i ett. Den som får Pussi som sin katt kommer bli lyckligt kattägd. Nu till lite mer bildbombning.

hairballs
0

Keeeel

hairballs
0

En Pussi som är tokig i mynta leksaker

hairballs
0

Tror Pussi gillar att räcka ut tungan åt oss, hälften av alla bilder ser ut så här!

Hawknestgrove
0

en sån härlig kisse och så mysiga stora tassar hon har! Hur kan någon  ha velat avliva en så go katt…….

Sidentass
0

Ja..jag säger som Hawknest..vilka maffiga tassar!! Så härliga bilde..den med tungan får en ju bara att totalsmälta..

kattassen
0

Det var väl jättefint att ni kunde hjälpa vackra Pussi!

Tack snälla annebeate för att ni reste med Pussi upp till våra trakterSkrattande Ge mig en hint om ni vill ha lite reseersättning!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Riktigt härliga bilder av Pussi. GladHon var så snäll i bilen och jag blev redan då förtjust i henne. Inte kunde jag då ana att hon skulle vara en sådan mystjej och dessutom redan. Pussi är m a o en riktig toppentjej!Kyss

Hairballs har du haft någon kontakt med Ann? Hon var så lycklig över att Pussi räddats och ifall hon fick se dessa bilder du lagt ut skulle det kännas toppen för henne. Kanske kan hon bli medlem här på forumet.

#27 Tack kattassen. Maken och jag avstår från bilersättning. Det får bli vårt bidrag när det gäller Pussi. Dessutom fick se lite av dina hemtrakter, inte alls illa, dessutom soligt den dagen.Glad

kattassen
0

#28 Så generöst av er!

Skönt att ni fick fint väder när ni åkte för de senaste dagarna har bitvis varit riktigt eländiga. Ni är så välkomna att hälsa på någon gång om ni är norrut fler gånger!

annebeate
0

Tack kattassen!

hairballs
0

Jag har mailat de flesta bilderna till Ann och hon har Pussis tungbild på dator skrivbordet nu. Skrattande Pussi verkar tycka min hund är ok, hoppas det går lika bra med mina kissar när det är dags att introducera dem för varandra. Hon var lite småsur när hon hörde våran kattgubbe prata den första kvällen hon var här. Men nu har hon vant sig och tur är väl det så förtjust som han är i sin egna röst.

annebeate
0

Så glad Ann måste ha blivit över att se sin älskade Pussi må så bra.Glad

Alexej
0

vilken härlig tråd!! Kyss

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

hairballs
0

Igår öppnade jag upp dörren för Pussi med galler framför. Hade dock inte satt fast gallret än utan planerade bara ha dörren öppen en liten stund så Pussi inte skulle känna sig ensam. 2-3 min senare har Lilly (våran andra jourkatt) tagit sig in i rummet. Hon ville tydligen ha tillbaka "sitt" rum. Döm om min förvåning då det sitter två små söta tjejer och tittar nyfiket på varandra. Pussi skulle ju vara både osocial och rädd för andra katter men det verkar hon glömt av! Förvånad

pia-app
0

Vad kul det är när katterna själva bestämmer hur det ska vara och struntar i våra säkerhetsanordningar

Hur är det med alla hennes ljud,morrningar mm som Ann berättade om.

Känns så skönt att det fungerar.

Pia

annebeate
0

Härlig läsning denna torsdagsmorgon.Glad Ännu ett bevis på att Pussi är en riktig toppenflicka.

hairballs
0

Pussi har ju ett speciellt läte när hon pratar/jamar, det låter ju lite som fräsningar eller ett jam-morr. Det måste vara det som Ann menar. Och hennes jam när hon inte vill kela/leka är nån mellanting mellan ett fräs och ett jam men jag uppfattar henne inte som aggressiv då. Bara att hon är en bestämd flicka som inte alltid vill ha sällskap, även om hon vill det för det mesta. Igår t.ex. när min lilla flicka skulle gå och lägga sig blev hon lite sur då hon faktiskt låg på kudden FÖRST. Hon flyttade ju snällt på sig men inte utan att berätta vad hon tyckte om det innan. För Pussi är en genomgo katt, kelig, busig och pratig.

Hawknestgrove
0

har du några intressenter????? en lite Pussiflicka borde ju inte ha svårt att hitta hem?

hairballs
0

En liten bild av Pussi och hennes nya kompis Lilly.

Hawknestgrove
0

men så kärt…. Har ingen velat visa intresse för Pussikatten?

pia-app
0

Så fin hon är och Lilly också förstås.

Hairballs har du fått stödhemspappren som jag skickade ?

Pia

9Liv

gulliver
0

Vilken härlig och generös solskenshistoria. Och så två vackra flickor, en svartvit och en lakritskola. *Mums* som Maria Montazami i Hollywoodfruar brukar säga. Skrattande

hairballs
0

#40 Ingen har visat intresse för henne än vad jag vet om, men den som fastnar för henne kommer bli en mycket lycklig människa.

#41 Japp, jag fick papprena igår. Har haft fullt upp med studier så jag har inte riktigt haft ork att sätta mig med det än. Skickar tillbaka dem i dagarna som kommer.

Hawknestgrove
0

Ja, 9 liv kämpar nog för att se till att denna lilla sötnos håller sig i rampljuset. OCh så puttar vi här allt vad vi förmår!!!!

Lena
0

Men oj den här genomtrevlig och positiva tråden har jag missat helt och hållet. Så bra att det har ordnat sig så fint. Härliga bilder som gör oss hittekattsfolk varma om hjärtat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Många borde stå i kö för lilla Pussi som är en så gullig och duktig katt. Jag blev förtjust i henne med en gång.GladSedan är det en helt annan sak att Pussi säkerligen stortrivs hos Hairballs och kanske själv inte alls är inne på att flytta.Flört

hairballs
0

Idag har Pussi roat sig kungligt eller så tyckte hon att det var dags att dammsuga, eller kanske både och?

hairballs
0

Mera buuuus….

hairballs
0

Inte riktigt klar med massakern!

hairballs
0

Nöjd och trött Pussi!

Simson
0

Finaste Pussi! Vad roligt du verkar ha haft det! Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Hawknestgrove
0

men så fin hon är!!!!!! de bildrna bör ju komma med i annonsen …. Putt för lilla Pussi nu!!!!!! Så hon hittar ett bra och kärleksfullt hem!

Sherwood
0

Där verkar vi ha en Pussi som verkar tycka om att rumla om med toalettpappersrullar, heh. Verkar kunna underhålla sig själv också.

Gullimat
0

Härliga bilder på en katt som trivs med livetKyss

Hawknestgrove
0

toapapper är kul hälsar Mee

Hawknestgrove
0

och gråhundar är också kul…..

Sidentass
0

Heja alla dokumentförstörare - "Komsi, komsi" och häng på vårt pappershanterar gäng"! Hälsar SpiritFlörtOskyldig!

Lena
0

Här var det trevliga och busfriska bilder minsan! Det syns att Pussi landat och känner dig hemma.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hairballs
0

Vill bara berätta för folk som följt Pussi att hon nu är "åtgärdad". Vi har precis kommit hem från Glimåker och han hittade en hel äggstock kvar i henne så nu slipper vi förhoppningsvis fler falska löp och kan sova igen. För Pussi gummans skull hoppas jag det verkligen då det verkat slita mer på henne än oss, dålig aptit och ännu mindre sömn för henne än för oss. Så snart hon är återställd kommer hon även få träffa Kungen av Norje som hon sjungit serenader för ett tag nu. Hoppas hon tycket han är lika oemotståndlig öga mot öga som med en dörr emellan! Flört

P.S. Härliga bilder, hawknest och Sidentass! Skrattande

Hawknestgrove
0

vad skönt…..Då ska det väl gå bra att hitta ett nytt hem åt lilla Pussi också!!!

pia-app
0

Vad skönt. Jag mailade dig förut för att höra hur det hade gått. Klantig veterinär som lämnat en äggstock kvar. Hoppas att hon kommer att må bättre nu och att hon kan bli hans drottning.

Bilden på henne när hon slåss med toapappret ligger på vår hemsida.

Pia

hairballs
0

Ska jag vara ärlig har jag inte bråttom med att bli av med Pussi, hon är speciell och har verkligen nästlat sig djupt in i våra hjärtan. Hade jag inte varit en fattig student hade jag inte tvekat till att adoptera henne själv och ta över det ekonomiska ansvaret. Men som det är nu finns det knappt plats för mina egna pälsklingar i plånboken. Rynkar på näsan

Hawknestgrove
0

behöver itne vara en klantig vet. Den lilla flcikan vi fick kastrerat till hälften(vi vet ju inte) där gjorde han allt som stod i hans makt att leta och han gjord ett jättesnitt ända ner till bäckenet, men hittade inget. MEn det är klart, man får ju säga till när man lämnar ut katten att något inte gick som det skulle. Det var klantigt, för förr eller senare uppdagas ju en sån här sak…..

pia-app
0

# Jo det var det jag menade att går inte operationen som man tänkt måste man ju säga till.

Hairballs vi kanske kan göra någon slags överenskommelse så att Pussi kan få stanna i alla fall. Ska prata med dom andra i styrelsen.

Ge Pussi en massa klappar ifrån oss

Pia

Hawknestgrove
0

men vad läser jag??????? tänk om Pussikatten kan få stanna?

annebeate
0

Söta Pussi "sjunger serenader för Kungen av  Norje". Vad månne blivaFlört

Gullimat
0

Tycker det var en klantig vette och onödigt lidande för Pussi. Kan dom inte räkna till två, ja, då undrar man. Kanske lite kompensation för felet vore ju bra.

Hur skall dom då hitta nästa gång.

Blev upprörd glömde skriva att det är härligt att läsa om fina Pussi

[sarasvati]
0

Fint att höra om Pussi, och Kungen (som sjungits för). Glad

Liten stackars Pussi. Uppskuren en andra gång. Måtte nu allt gå bra! Ta vara!! Massor av nospussar!!

Men veterinären är mer än klantig. Detta kan inte få passera utan vidare anmärkningar. En hel äggstock kvar. Vad ansåg Glimåker om tidigare veterinär? Behöver inte skrivas ut här så klart men kan inte bara läggas ned med kommentarer av typ "sånt händer". För det ska inte hända, och får inte hända katt efter katt. Som det gör om man inget gör.

Igen. Allt gott hairballs, Pussi, Kungen och hela gänget!! Kyss

kattassen
0

Jätteskönt att höra att Pussi fick en "second opinion" hos Glimåker. En kvarglömd äggstock är ju ett dramatiskt missöde hos den tidigare veterinären. Självklart helt klart anmärkningsvärt. Man skulle säkert kunna göra en anmälan om detta. Att detta skulle hända ofta är nog inte troligt. Har aldrig hört om att man missat en hel äggstock. Men visst kan där ju bli små partiklar kvar har man hört.

Pussa Pussi på nosen och så får vi hoppas att skönsången lägger sig hur vackert hon än presterarFlört. Kungen bör väl snart inte reagera på detta heller. Det har ju gått ett par veckor för hans del. Hoppas han vill hälsa vackert på henne när de båda träffas IRL.Skrattande

hairballs
0

Glimåker var väldigt noga med att inte säga något negativt om en annan veterinär men..

Han hade inte haft några problem med att hitta äggstocken. Han visade var han lagt sitt lilla snitt, ett litet snitt mot ett långt snitt som låg långt ner i förhållande till Glimåkers. Han påpekade lite så där vagt att den första veterinären kanske hade snittat för långt ner för att kunna hitta allt. Jag kan inte heller förstå varför inte veterinären skrev att h*n bara hittat en äggstock. Här var det ju inte frågan om en äggstock på vift då Glimåker hittade den ganska lätt.

Jag fick se den lilla rackaren och jag är glad att jag aldrig uppfyllde min ungdomsdröm om att bli veterinär. Men en äggstock är ganska stor, ca 4-5 cm lång och 1 cm bred. Som veterinär måste det i mitt tycke vara väldigt klantigt att missa den.

I vilket fall som helst tycker jag att Glimåker än en gång visade prov på sin yrkeskunskap!

Lena
0

#70 Du har varit hos en av landets skickligaste veterinärer när det kommer till katt. Bättre finns inte kan jag lova! :)

Det var som rackarn att den förra veterinären gjort en sådan miss. Hur som haver kan du nu vara säker på att operasången kommer att upphöra.

Det låter ju bra att höra att Pussi kanske kan stanna kvar! ;)

Hawknestgrove
0

ja, jag vill inte racka ner på den förra veten, vet ju ine vem det är, i och med att jag var med när vår lilla flicka kastrerades och inget hittades.OCh han är van och duktig. vi hade ju  varit med och kollat alla de andra kastreringarna och det var inga långa snitt heller och inga problem att plocka fram  äggstockarna, trots att katterna bara var 13 veckor. Så vår vet fick efter att ha letat och letat länge och väl, ge upp, antingen så fanns det bara en äggstock, elelr så var den förkrympt och kan ha hamnat lång tupp. Hon var ju dessutom syster till den katten  som saknade en testikel. Så här var det  alldeles säkert en fråga om missbildning som beror på inavel. Det ska bli spännande att se, vad som händer med den lilla kattfröken nu i vår. Som veten sa, hon kommer med största sannolikhet inte kunna befruktas, men kanske löpa. Så då är det i så fall ppiller som väntar den flickan livet ut, det kan inte hjälpas.

[sarasvati]
0

#70 Här, hos Ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård, anmäler man: www.vetansvar.se . Alla anvisningar finns där. Sedan får det prövas. Brukar inte leda till något (förstås). Hur som: domen är inte vår men anmälningskyldigheten är det.

Hoppas nu att Pussi hämtar sig från andra uppsprättningen. Och allt gott till alla katterna!

AgnetaB
0

Fast grejen var väl att veterinären ej sa att han ej hittat någon äggstock . Det måste ju meddelas till den som hämtar katten åtminstone. Dessa veterinären klarar sig alltid o håller varandra om ryggen tyvärr. Läskigt då man kan råka på en sådan vetrinär eftersom de bara fortsätter o klarar sig.

hairballs
0

Tror att Pussis matare kommer kräva veterinären på pengarna för den nya operationen, eftersom hon betalade för henne. Det stod absolut ingenting på första kastrationskvittot om att bara en äggstock tagits ut eller att något kunde vara fel.

Jag kommer behålla Pussi i vilket fall som helst, hon kan vara en smula opålitlig och jag känner inte att hon ska omplaceras. Vi älskar henne som hon är även om man måste vara snabb ibland för att undvika att få ett litet kärleksbett.

pia-app
0

Tack Hairballs för att du ger Pussi ett eget hem!

Hawknestgrove
0

men så gulligt…..

[sarasvati]
0

Ifrågasätter ingens duktighet på denna sajt. Handlar om en (för mig okänd) veterinär. Att en matare kräver pengar från en veterinär - i tysthet - för oskickligt förfarande, varav KATTEN lidid, låter bara korrupt. Idén är att uppmärksamma yrkesrelaterade oegentligheter. För alla katters skull. Därav min rekommendation i inlägg #73.

Fattar om ni på ngt sätt är uppbundna av speciell klinik, så att det inte inte får dryftas öppet. Då kan man ju antyda det. Och ta det per pm i så fall. Bara inte förtiga och begrava. Igen och igen.

Roslyn
0

Vad skönt att Pussi får stanna. Glad All heder åt dig. Jag skulle heller aldrig omplacera en katt som jag inte kände var mogen för det. ( om det inte var någon i min bekantskapskrets eller att jag snabbt kunde ta tillbaka katten igen.

Mvh Anette

Gullimat
0

Men om hon kan löpa måste där ju ändå finnas en äggstock kvar ellerObestämd

Hawknestgrove
0

#80 Det vet vi inte ännu om hon kan. Veten hittade bara en äggstock hur mycket han än grävde. OCh vi var två stycken som var med, så det var inget slarv där inte. Han kämpade verkligen nästan en timma för att hitta, men inget…..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.