Katthus
Någon som behöver ett självsnickrat katthus för någon frysande, hemlös katt? Katthuset har använts till kattkolonin på stattena i Helsingborg . Men nu är alla infångade och katthuset tänkte vi att vi kunde ge bort till någon annan behövande katt. Den är inte jätte tät, så lite drar det in. Men bättre än inget för en katt. Vi kan själva inte köra den då jag inte nog får plats med den i bilen. Den är ganska stor. Så någon behöver hämta den med en stor bil eller ett släp. Hoppas någon vill ha den :)
ja de är ju bra detta..de måsste ju finnas flera här inne som behöver detta katthus..nu när många hemlösa missar där ute finns
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
putt!!! får ju tydligen plats på en vanlig släpvagn!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
putt

Hur stort är det? Kan ni mäta det?
Finns det någon bild på det?
Vet inte hur stort det är. Men i min gamla bil fick jag precis plats med det med nedfällt säte men jag hade stort bagage då också. Debattia har nog fotat katter där innan och kanske har hon kvar dem och kanske finns där någon bild med katthuset i bakgrunden?Jag har inte kvar några bilder. Tyvärr. Men det är väldigt tungt. Men jag och min sambo kan hjälpa till och bära den.
men då är det allra enklast att hyra en släpvagn och ta den på.
Ja det är det. Hoppas någon vill ha den :). Kan hjälpa till på fredag eftermiddag och söndag denna veckan :D
Ok då puttar jag för ett fint litet katthus som bara är att hämta!!!! fasiken också, för långt annars hade jag hämtat det på studs.

Oj är alla katterna inne nu? Det vore ju bra om katthuset kan komma till användning igen
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja alla är inne nu :). Ja det är synd att jag inte har kört med släp förut. Och tror inte jag vill att min första gång blir i denna halkan. Annars hade jag också kunnat transportera den en bit. Hoppas någon i närheten har möjlighet att transportera den så fler katter får användning för den. Det är ju alltid ett litet skydd mot denna kyla med tak över huvudet och torrt underlag för dem frysande katterna. Vi gjorde bara en liten öppning också i ena hörnan som dem kan gå in i så det inte blåser för mycket in.
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
köra med släp är inte farligt om du är ovan, det är när du ska backa som det kan bli svårt. jag kan inte backa med släp. men jag brukar vända släpet när det är tomt…..kör sakta bara…..

Tänk bara på att det gäller regler för hur bil och släp skall vara utrustade (däckmässigt) vid vinterväglag. Tänk också på kultrycket blir (vid för lågt kultryck kan släpet wobbla). Dvs börja svänga. Är det halt blir det extra otrevligt.
Dubbad bil = dubbat släp
Odubbad bil = Odubbat eller dubbat släp.
Inga sommardäck på släpet nu!!
Jag antar iofs att uthyrarna har hyfsad koll. Men när vi hyrde i somras var däcken olagliga så jag litar inte på det där.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Kolla på registreringsbeviset hur hög tjänstevikten på ett släp får vara för den bil som du tänker använda. Är tjänstevikten för hög får man inte köra med den släpvagnen ens om den är tom.
För att få lagom kultryck ska du ställa huset så att mitten på huset hamnar mitt över släpvagnsaxeln eller lite längre fram. Kultrycket ska vara mellan 20 kg och 100 kg. Kan du lyfta upp släpvagnen framtill när du håller i handsken (fästet) är det nog rätt kultryck.
Puttar upp. Ingen i närheten som vill ha ett katthus till behövande katter??
Putt!!!! verkligen ingen som behöver ett fint litet katthus? OCh som sagt, hyr man ett släp, så brukar det inte vara några problem. De flesta uthyrarna har bara släp som är anpassade till även de minsta bilarna. och det är de där vanliga 500kg släpen. Har man ett eget,som är obesiktigat så kan man göra en fuling….. man kör "panamareggat". Man skruvar bort regplåten och sätter dit en traktortriangel, nackdelen är att man bara får köra i 20 km då… Då behöver inte ens släpet vara besiktigat eller inställt.
Puttar upp igen.verkligen Ingen som behöver ett katthus??
verkar ju märkligt…. Måste ju finnas kolonier med hemlösingar i trrakterna. Har du skrivit i KKs gästbok om det?
Det här är ju kalas för frusna kissar! Det finns ju så många hemlösa i Skånetrakten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja och inte så jobbigt att ta vara på heller. Går tydligen in i en rymlig bil, eller på ett vanligt släp.
Ja det är skrivit i deras gästbok men inget svar. Men Birgitta c skulle kolla upp det. Men är här ingen här i Skåne som behöver det??

puttar
//EK
facebook "Livbojen för hemlösa katter!
"You haven't lived until you've found something worth dying for" - Whale Wars
TNR - alla katter har rätt att leva!
BARF - rått kött enda naturliga för din katt!
putt för ett fint katthus……
puttar också för katthuset, verkar konstigt med alla hemlösingar som fryser ute
Maggan47
Hur går det, ingen i Skåne som vill ge kissarna ett eget hus i julklapp?? Göteborgstrakten??
ja märkligt…. HAllå i Skåne, huset går ju faktiskt in i en normal bil!!!!
Om nån hade kunnat köra det till Landskrona så matar jag 4 katter som bor på en fallfärdig bakgård.Har tyvärr ingen krok på bilen och har aldrig kört med släp.

Vad bra att du har någonstans att sätta det. Katterna kanske kan köra det till dig, tror hon erbjöd sig det, är inte så långt till Landskrona
ja det kommer säkert till användning.Hoppas dock att någon snart ska kunna hjälpa dessa kisar.
puttar upp igen. det står ju där och går vad jag föstår in i en bil i nödfall….
hjälper till attt putta, några katter skulle ju ha användning för det i denna
kyla, ingen som kan köra
Maggan47
Huset står ännu kvar. Tyvärr har jag ingen krok på min bil iheller och bakrymmet är inte stort nog att få plats med den. Hade jag haft min gamla bil hade jag kunnat köra den. För jag fick plats med den i den bilen. Puttar upp för någon som har stort utrymme där bak som kan köra den till Landskrona??
Putt för detta fina hus… HAr du ingen möjlighet att få undna det så länge då, tills någon visar sitt intresse?
En fråga om katthus i allmännhet, jag vet ju att frigolit är kanon att klä dem inuti med för värme funderar däremot på hur skulle det fungera med att klä inuti med det lite tunnare sitt/liggunderlage? Håller de värmen lika bra eller bra med? Hoppas nån vet
Nej jag har tyvärr inte den möjligheten. Bor i lägenhet, så jag har ingen tomt att sätta katthuset på. Men körde förbi där idag och det står kvar. Katthuset är inte inrett med frigolit eller så. Utan bara av träplankor. Det var provisoriskt gjort som min sambo fick ryck att göra för längesen. Men det är ju iallafall torr mark och tak över huvudet. Och lägger man bara in filtar så håller dem nog värmen. Är säkerligen värmare i den än på bar mark. Puttar upp tråden :)

katterna, kan du skicka mig ett pm om var det finns mer exakt, så ska jag gå förbi och kika på det.
Tror jag gjort rätt och då ska du ha ett pm nu sagolika :)
ja synd att ett sånt ska förfaras….

Jag kunde tyvärr inte hitta det. Förmodligen tittade jag väl på fel ställe eller så är det dolt av snön. Är det någon som skulle kunna visa mig dit?
Hmm okej. Jag kan visa dig :)

Jag har hittat det nu. Där fanns 3 stycken "bon". En trälåda med spånplattor som var täckt med presenning. En svart stål-hundbur med tidningar inuti på golvet och även denna klädd med presenning. Den kikade jag in i, men den var tom. Sen fanns det en tredje presseningklädd låda (?). De två som inte var hundburen kikade jag inte in i för där va fullt med snö att pulsa omkring i och jag kom inte åt då jag hade hund med mig. Men där var nya tassavtryck från katt, så någon misse tycks i alla fall söka skydd där. Kanske den som har hand om stället borde kolla så att denna katt får mat och om den behöver tas in?
Okej det är trähuset som är den som min sambo gjort.. Nej inte fler katter kvar :(. Mattanten sa att alla var inne nu. Men där är flera som matar så kan hända där är katter kvar som inte denna mattanten känner till. Eller någon annans katt som kollat läget där. Där springer mycket tamkatter i det området också.
Fick idag Sms av damen som matat kolonin. Hon har upptäckt två katter till. Hon tror det är två kattungar från sommaren. Dem är inte tama. Den ena är gul färgad och den andra är brunspräcklig. Så nu söks det stödhem för dessa frysande katter.
Puttar upp ! Jag trodde och hoppades här inte fanns några fler nu!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!