Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 6416 ggr
xray
5

Ny veterinär!!

Vi har fått en ny vette i Höganäs!! Helt underbar människa. Och väldigt vettiga priser….. Mammas katt vaknar upp med urinvägsinfektion i morse. PANIK!!!! Men den här killen öppnade mottagningen trots att han var ledig, och tog sig verkligen tid. Priset? 650 kronor!!!! Då ingick undersökning, lugnande spruta, smärtstillande och recepten!!! Kan det bli bättre????

gulliver
0

Åh, vad bra! Kontaktuppgifter?

xray
0

Höganäs veterinären, telefon 042-134500.

Finns på Köpmansgatan 9 i centrala Höganäs.

Lena
0

Bra veterinärer är guld värda!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Oj så bra!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

xray
0

Absolut! Den här killen kommer från Smådjurskliniken i Helsingborg, men öppnade eget eftersom han ansåg att kliniken hade fel syn på hemlösa och skygga katter. Hos honom är alla katter lika mycket värda. Här avlivas ingen utan att det finns en bra anledning. Underbart!!!!

Josefa
0

Oj, du menar från Din Veterinär i Helsingborg?

Sidentass
0

Den veterinären verkar ju toppen…bland det viktigaste av allt där man bor är ju att man har en bra veterinär!

xray
0

Är Din veterinär dom uppe på Berga Josefa? Isf är det dom jag menar. Sorry!!?

Debattia
0

Skönt för er och för katterna att ni har fått en bra veterinär,synd bara för kissararna i Helsingborg.Obestämd

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Josefa
0

Djursjukhuset ligger på Berga. Din Veterinär är vid Väla.

lillmymlan
0

HURRA va bra! Alla bra veterinärer är guld värda!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sagolika
0

Vad heter veterinären?

xray
0

#12 Han heter Albert Jacobson.

Josefa
1

Albert Jacobsson?? Det var väl han som rekommenderade Lillan till att avliva kattungarna hon hade med kattsnuva förra året?

Om det är samme Albert så har inte jag några bra erfarenheter av honom i samband med förvildade kisssar. eller finns det fler Albertar? Han jobbade på Din Veterinär.

Lillan7704
0

Verkar tyvärr vara den Albert, Josefa… Ska åka dit och "kolla in" honom så vi får veta helt säkert…

Pälsbollarna i Höganäs

Debattia
0

Är det Albert som är rätt ung,mörhårig ?

Debattia

Josefa
0

Vi var inne med en kull upphittade kattungar med kattsnuva för snart 5 år sedan. I ganska dåligt skick visserligen, och han vågade knappt ta i dem eftersom de var ganska så ilskna. Så han sa avlivning på direkten, vilket vi så klart inte höll medom, och han blev riktigt j..la sur. Han sa f.n i mig att vi skulle vara medvetna om att de minsann så här i sommartider får in upphittade hemlösa kattungar flera gånger i veckan som de får avliva. Så vaddå, menade jag, dessa var ju inte hemlösa längre eftersom jag nu plockat in dem. Så han skrev ju ut medicin.

Men vi var helt chockade när vi kom ut till bilen. Tänkte att han antagligen var nyutexaminerad på sitt första vikariat, och ville spela lite tuff.

Jag har inte varit hos honom sedan dess, men min väninna som åker till Din Veterinär med sina katter har ibland fått komma till honom. Hon gillar honom fortfarande inte. men han kan ju ha ändrat sin syn på skyggisar nu.

Debattia
0

Är det den här unga killen så har jag bara haft honom en gång till en kissemisse och den katten hade dålig mage så det var aldrig dom diskussionerna, annars finns det ju flera veterinärer hos Din veterinär och flera av dem  har behandlat mina skyggisar utan att diskutera avlivning, om dom inte varit svårt sjuka,vilket jag tror hände två ggr.

Debattia