Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 6200 ggr
Debattia
0

Behöver flytthjälp !

Har under ett antal år hjälpt hemlösa katter, mest skyggisar.Har under tiden hittat hem till flera stycken men har fortfarande några kvar som jag  varken hunnit sökt  eller hittat nya hem till. De flesta av dem är fortfarande lite skygga.

Har även några inne i huset som jag inte brytt mig om att söka hem till utan tänkt  behålla själv.

Måste nu flytta härifrån eftersom huset är sålt och de nya ägarna flyttar in i januari.Har tänkt försöka flytta i mitten på december.

Om jag har möjlighet tänker jag ta alla katterna med mig till mitt nya ställe och behålla dem där. Det är till en liten stuga vid ett skogsbryn uppe i Hälsingland. Där  får dom  möjlighet att springa ut och in och ett friare liv. Tänker även söka faddrar till dem så jag får råd behålla alla.

Har hittills haft loppisverksamhet  som drygat ut kassan men det måste jag upphöra med nu.

Problemet nu är att jag är i stort behov av hjälp med transport av kissarna från Helsingborg upp till Hälsingland.

Två honor som jag trott varit döda .Dom har levt ute och jag har inte sett skymten av dem sen i våras.Helt plötsligt  visade dom sig här om kvällen. Dom måste jag också försöka fånga in och ta med mig, dom är helskygga,den ena av dem har jag kastrerat. Det finns ingen framtid för dem kvar här när jag flyttar.

Finns någon här inne som känner sig manad att kunna hjälpa mig med transport ???

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Alexej
0

Hur har du tänkt dig med hjälp att flytta? Burar eller transport?

Vad bra att de kom tillbaka i tid!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
0

Puttar för hjälp.

Lite långt att köra, annars hade jag gärna hjälpt dig

Debattia
0

Tanken är att ha dom i transportburar hela vägen upp.Har flyttat kaninen Tusse och han klarade resan så det hoppas jag dom också gör.

Ett alternativ kan också vara att man delar upp transporten efter vägen.

Debattia

Gullimat
0

Det kan jag kanske hjälpa till med. Fråga också Mison, om hon är sugen på en bilfärd, vi kan kanske få transportpengar.Obestämd

Alexej
0

Går det inte med utställningsburar som har plats för en toalåda?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Debattia
0

Jag betalar  utgifterna för kattfärderna.Det är det minsta jag kan göra.

Vet inte om det är så smart ha flera katter i en utställningsbur så långt.Kan dom bli stressade och börja slåss tro????

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för flytthjälp !!! Hoppas det finns någon möjlighet bland alla djurvänner här inne….

Finns någon som har behov av en bod för hjälp till katter  skänker jag min bod till dig om du själv betalar flyttningen av den…..

Debattia

Debattia
0

Har även loppisgrejer som jag skänker för hjälp till katterna ifall någon ska ha loppis.det är bara att komma och hämta,ta med kartonger att stoppa ner det i.

Debattia

tuska
0

Jag skulle nog bara ha en katt i var sin bur. De kan lätt bli irritation, ta inte den risken.

Debattia
0

9.Jag tror också på det,för säkerhets skull. Undrar om här är någon som känner för att ut och köra kissemissarna ????

Debattia

Lena
0

Själva transporten kommer katterna att klara utan större problem. Vi har själva åkt med katter från Amsterdam till Göteborg X 2 samt hämtat katter uppe i Piteå ned till Göteborg. En kisse har även flugit från Piteå till Stockholm. Det gick bättre än väntat i samtliga fall.

Lägg tjockt med tidningspapper i botten på burarna. Täck med handukar. Vi hade kattlådor i burarna men dem använde de inte.

Hoppas du får hjälp med transporten!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0

Tack så mycket för tipsen. Det hade varit helt fantastiskt ifall någon här inne kunde hjälpa mig att transportera.Ni vet vad det handlar om samt har försåelse för skyggisar.  Kanske går att ordna så ingen behöver åka alla milen om man kan byta av varandra efter vägen ???

Debattia

Sidentass
0

Puttar för att du får hjälp!

Debattia
0

Puttar ! Ursäkta mina stavfel.

Debattia

Hawknestgrove
0

debattia, du har fått Pm från en som vill hjälpa!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Usch, utställningsbur skulle jag inte transportera en katt i. Tänk om man krockar/kör av vägen, då kommer katten loss, och vem bryr sig om djuren när det finns skadade människor som ska med i ambulans?

Vi som åker på utställning kan ju åka flera timmar enkel resa (inte jag dock är för lat) men det finns ju andra som är mer entusiastiska än mig. Och katten brukar hålla sig bra. När det väl blir något brukar det mer vara spyor pga åksjuka, alt en bajshög pga nervositet tex. men det är inte ofta det händer.

Hawknestgrove
0

hur har det gått här?

Debattia
0

Jag har varken haft tid eller ork att vara här inne på ett tag men nu tittar jag allt in. Tackar så mycket för pm:et.Hon är en äkta diamant.Jag får se hur det blir.

Kattjouren  har varit här och hämtat loppisgrejer och dom är också intresserad av boden. Dom får den om dom kan ordna transport. Huvudsaken är ju att den kan hjälpa katter i fortsättningen också.

Tycker heller inte det spelar någon roll vem som säljer loppisgrejerna för pengarna går ju till de hemlösa små pälsbollarna i vilket fall.

I morgon kommer dom och hämtar möbler till hemlösa människor som ska få egna lägenheter. Sen kommer Änglaverket och hämtar,dom skänker visst kläder till Estland. Känns bra att sakerna kan hjälpa andra.

Jag har fångat in de två honkissemissarna som kom tillbaks till mig efter att ha varit borta hela sommaren.Undrar var dom har hållt till egentligen, eller om dom varit rädda för mig eftersom jag innan fångat in båda två,den ena Sollie har jag kastrerat och sen släppt ut igen .Den andra mamman tyckte jag synd om och släppte ut efter att jag tagit ungarna från henne. Gav henne p-piller och trodde hon skulle fortsätta komma tillbaks .Tjii vad jag bedrog mig.

Debattia

Debattia
0

Finns det fler som vill hämta loppissaker får ni snabba er!

Debattia

katterna
0

Hej Lisbeth. Fick idag samtal om kattmataren av stattena katterna att alla katter är infångade nu. Hon tyckte det var synd om vi förstörde katthuset min sambo byggt till dem. Och vi har ingen plats för det. Så tänkte om du vet någon kattorganisation som ska hämta kattsaker hos dig som också skulle vilja ha ett katthus för dem frusna katterna??

Debattia
0

20.Det kanske finns någon här inne som behöver det ???

Jag hörde också att alla är infångade nu.Hoppas verkligen det är slut på den kolonin nu och att kissarna ska få det bra..

Du måste hjälpa  det stödhemmet som jag ordnade till er för kattmamman och henens ungar.Hon måste få hjälp med att fota dem   och söka hem för dom kan inte vara kvar hos henne hur länge som helst och mig kan du glömma i det sammanhanget för jag har ingen möjlighet att hjälpa dem vidare ,tyvärr !! Har fullt upp meds mitt eget …

Debattia

katterna
0

Menar du kattfamiljen i ödåkra?? Vad jag har sett på kks hemsida så fick fyra av kattungarna nya hem. Sen flyttades två kattungar till nytt stödhem i Malmö och har blivit tingade. Såg även att kattmamman rymt. Men jag hoppas hon är hittat igen.

Debattia
0

Det var skönt det har ordnat sig för dem i så fall. Har haft dåligt samvete för jag inte  kunnat göra något mer  för dem..

Debattia

Debattia
0

Kommer nu att stänga ner datorn  inför flyttningen och nästa gång jag skriver sitter jag i min stuga uti skogen i Hälsingland. Har fortfarande en katt där ute som jag inte fått in så nu ber jag till alla gudar att det ska lyckas under dagen..

Har inga loppissaker kvar och kattföreningar har varit och hämtat samt idrottsföreningar.

Boden  står fortfarande kvar och den ville katthjälpen i Malmö ha men jag har tyvärr inte hört något från dem på sista tiden.Är någon av er  härinne  och läser så ring mig på mobilen, annars finns den till någon annan som vill ha den.

Debattia

Gullimat
0

Lycka till kära Debattia, med ditt nya liv i Hälsingland, för dig och dina misarKyss

Hawknestgrove
0

Lycka tillmed infångningen och resan upp med de kissarna som är kvar!

tuska
0

Ha en riktigt God-Jul och ett Gott nytt år i Hälsingland.

Ha en bra resa

Ankie
0

åh men är du i Hälsingland nu Debattia?

Josefa
0

Lycka till Debattia!!

Lena
0

Lycka till med infångande och med det nya livet i Hälsningland. Det såg så mysigt ut med den röda lilla stugan däruppe!

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Debattia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag installerat mig i mitt lilla hus i skogen i Hälsingland.Jag har inte sett så mycket snö på många  år.Men här är mysigt. Håller just nu på och packar upp och försöker hitta rätt på mina saker.

Debattia

Debattia
0

Så här såg det ut på min trappa.

Debattia

Debattia
0

Det hemska med denna flyttningen är att en katt ,Tajge, blev kvar där. Jag försökte få in honom både i fälla och transportbur men det lyckades inte. En tjej har nu gått där och lagt mat i fällan men han har inte gått in. Jag lämnade fällan, en tranportbur och en utställningsbur ifall det går att få tag i honom.Får jag hjälp med att fånga in honom så han kan komma upp hit till mig.. Annars har jag alla de andra med mig och här får dom ett kattparadis ,bara det blir mindre snö och lite varmare..

Debattia

Josefa
0

Hej Debattia! God fortsättning på det nya året. Och livet.

Alexej
0

går boden att flytta?

Lycka till i urskogen;)

MariannE11
0

kul att se dej debattia… hoppas nu att den sista även kommer in så ni alla är tillsammans..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

annebeate
0

debattia, jag vill också önska dig en god fortsättning på det nya året och allt gott med ditt nya boende i Hälsingland.

Jag hoppas  också att Tajge snart kan fångas in så att s a s hela familjen kan vara samlad.

Debattia
0

Boden går att flytta. Tack alla och jag önskar er detsamma!!! Hoppas också och håller alla tummar och tassar för lille Tajge. Han har ju bott i den ena boden i flera år.Gått ut och in.satt alltid på trappan vid kvällstid och jamade och ville ha mat.Jag tycker det är så hemskt att jag inte kunde få in honom…

Debattia

Alexej
0

har du några bilder?

Lena
0

Skönt att allt gått bra med flytten. Ledsamt att Tajge inte gick att få in i fällan. Vi får hoppas att han går att fånga in i ett senare skede.

Huset ser mysigt ut!

anebit
0

Jättemysigt hus och så skönt att bo där nu när våren snart kommer med blommor och blad.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

härligt att höra från dig. Vi får hoppas att allt går vl med lille Tajge, som strejkade i slutändan

annebeate
0

Debattia, jag har skickat PM till dig.

martdat
0

då håller vi tummarna för att T arje snart låter sig fångas.

Ser verkligen jättemysigt ut, underbart till våren när du ser allt som kommer upp i trädgården:)

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

ack Hälsingland du sköna…..Kyss

välkommen hit Debattia, jag kommer gärna å hälsar på dig när du har fått ordning….Kram på dig

Mari
0

Välkommen hit! Skönt att flytten gått bra och att ni trivs, mindre roligt att höra om katten som blev kvar. Håller tumar och tassar att han går in i fällan och kan bli Hälsingekatt även han.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Debattia
0

Tajge är nu infångad,tack och lov !!!!!!!

Han gick in i fällan till sist. Hon som fick in honom i fällan släppte ut honom i svarta boden,den som någon intresserad kan hämta.Nu är jag i stort behov av hjälp att få honom transporterad upp hit till mig.Finns någon här inne som känner sig manad att köra honom en längre eller mindre sträcka?????

Tror också jag behöver hjälp av någon som förstår sig på skyggisar och kan få in honom i en transportbur…

Debattia

Debattia
0

Tack för välkomnandet till Hälsingland !! Har jag möjlighet kommer jag hjälpa till hos Bill och Bull,jag har fått den möjligheten och det känns bra attkunna fortsätta och hjälpa de utsatta små liven. Tror jag har 350 kr kvar på kontot hos vetten som någon  av er kanske vill ta över??

Debattia

Hawknestgrove
0

Ok, putt nu för Debattyias sista kisse som är kvar!!!! Snälla, kan någon hjälpa att köra+ För inte ska väl snälla Mison behöva en gång till?

kattassen
0

Ojoj skulle ju behövas en transportkedja nästan. Kanske finns någon som kan hjälpa??

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tizzla
0

Så härligt att han är inne nu äntligenGlad Tänkte på dig och honom igår…kanske hjälpte det lite…

Hoppas det finns någon som kan hjälpa till med transporten!

Hawknestgrove
0

Putt för Tajge!!!!!

Debattia
0

Tack snälla. Jag puttar också upp. Tack och lov så hade dom som köpt huset inget emot att dom gick där och försökte fånga in honom…Så han kom in äntligen. Jag har varit jätteorolig för honom hela tiden, ja ni vet hur det är…

Debattia

xray
0

Är det någon som är duktig på det geografiska, och kan lägga upp en plan över körsträckan? ( Ska jag försöka hamnar vi i Ystad!!) Vi kan kanske dela på körsträckan? Jag kan ta en bit…..

Debattia
0

Helsingborg-Örkelljunga-Jönköpi-,Norrköping-,Stockholm-,UPPsala-,Gävle-Söderhamn. Kanske någon annan som är bättre på vägbeskrivningen.

Debattia

Hawknestgrove
0

men så underbart!!!!!!putt!!!!

Hawknestgrove
0

i värsta fall får väl debattia möta upp nånstans på vägen uppåt?

Debattia
0

Så här såg det i utanför när vi flyttade in i huset.

Debattia

Hawknestgrove
0

huvvva….. vi utrotar vintern. nån som är med på det?

Debattia
0

20 grader kallt.Två dagar före julafton.

Debattia

Hawknestgrove
0

usch……

Debattia
0

Här är lilla Lunde i sitt nya hem.Han har hittat sin bästa plats längst upp på bokhyllan.

Debattia

Hawknestgrove
0

så mysigt det ser ut inne i alla fall!!!

Debattia
0

Det blev fel kort,där fanns ingen Lunde. Här är i alla fall Greyboy och Blueberry.Dom håller sig till varandra fortfarande,sover tillsammas o.s.v.

Debattia

Debattia
0

Nu puttar jag upp för lilla Tajge. Om någon har möjlighet att hjälpa honom komma hit upp till mig ??

Debattia

Hawknestgrove
0

putt för Tajge!!!!!

annebeate
0

Tajge infångad.Glad

Jag kan hjälpa till med transport av Tajge nästa fredag, lördag eller söndag. Hämtar honom där han nu finns och transporterar honom till längst Jönköping eller Göteborg då någon annan behöver ta vid.

Debattia
0

Mycket snällt ! I så fall har han transport en bit upp. Jag hoppas även på hjälp från någon som kan hjälpa till och få in honom i transportburen.Han är i boden nu och kommer vara jätterädd för att tvingas in i en bur.Dom vet ju inte sitt eget bästa, ibland tyvärr…

Debattia

catfoot
0

Debattia…Välkommen till Catfoots del av landetGlad..Nu har södra sverige, förlorat en sann kattvän, å vi vunnit en stor vinst….Hoppas att vi ses i vår förening Bill och Bull…Skrattande

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Gullimat
0

Härligt att höra ifrån dig Debattia och ditt härliga Hälsingland.Kyss

Har också tänkt på Tajge, underbart att han är infångad och kan bo i din fina bod så länge, till transport har ordnatsGlad

anebit
0

Underbart att Tajge är inne i värmen eller åtminstone inne i boden.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

maggan47
0

puttar för transporthjälp

Maggan47

Lena
0

#72 Debattia har nu startat en särskild tråd om transporthjälp för Tajge. Här har ni den tråden!