halvdöd svans?
Min äldsta katt Puma har alltid gått med svanse uppåt men sen i morse så e svansen neråt o den ser typ halvdöd ut Yttersta delen ser förlamad ut. Hon har inte ont och är som vanligt annars, hoppar o busar med de andra katterna. Jag har haft henne i ca 7 år och jag tror hon är minst 1 år äldre än det. hon var hemlös när hon kom till mig. Kan det vara åldern som påverkar hennes svans?
nu i morse viftade hon lite på den men den ser fortfarande lite förlamad ut

En kattsvans kan hoppa "ur led" precis som vilken annan kroppsdel.

Jag lyckades trampa min kisses svans ur led en gång. Tack o lov är man sjukvårdskunnig. Snabbt grepp o drog den rätt. Ju snabbare ju mindre smärta för kissen. Sen var den rak o fin. Men jisses vad orolig jag vart.

men om den hoppat ur led borde hon inte ha ont då?
hon kan röra den översta delen på svansen men inte från svanstippen o halva uppåt.. får försöka känna på henne igen men hon är aldrig samarbetsvillig den lilla envisa åsnan

Två av mina katter uppskattar inte att man gör nåt hårdhänt med svansen, den tredje verkar inte ha så mycket känsel i den. Vet inte hur många gånger jag stampat på den nu…
Naturligtvis var det den mest känsliga jag trampade på. O vissa blessyrer blev det innan hon vart infångad o "tillbakaknyckt"