Eländiga dilemma.
Situationen ser ut som följer:
Jag har två egna, vuxna katter och fyra akutisar via ett katthem. Dessa fyra är ca 4 månader skulle jag tippa. Jag bor i en studentetta på 23 kvm.
Kattungarna har börjat bli väldigt sociala nu och inte alls speciellt skygga längre, när de var lite skyggare såg man knappt röken av dem och det gjorde varken från eller till att de bodde här. Nu är det lite annorlunda, de är precis så sjövilda som kattungar är och lever rövare framförallt på nätterna.
Jag känner ju att det börjar bli för mycket när jag inte får sova, jag har ingen dörr utan vi är i samma rum allihopa. Katthemmet sa att om det är för mycket kan de försöka hitta ett annat akuthem till dem. Men de är ju redo att hitta permanenta hem nu! Det känns så synd att de ska försöka komma till ro i ett nytt akuthem nu när de börjat känna sig hemma här.
Vad tycker ni? Jag bara tänker i cirklar.
Var bor du? Katthemmen brukar ju inte ha problem med att sälja kattungar. Här i Sthlm går kattungar som smör i solsken. Annonsera själv på Blocket, stor genomslagskraft där.
Det är ju synd att sätta dom i ett annat akuthem, Utan sätt ut anonns på blocket åh försök få permanenta hem till missarna, Det tycker jag katthem borde veta, Missar mår ju inte bra av att flytta allt för många gånger
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Fram till du hittar ett hem åt dem, kör skiten ur dem på kvällen så du får sova
Laserpekare, vippor, bollar etc. Sen orkar de inte leka på natten…
Förstår dig! Satt i en liknande sits i höstast med 5 sjövilda busar i en etta (40 kvadrat) + två kattmammor som skrek efter ungarna 24/7. Det var helt galet mycket katter över allt o ingenstans hela tiden! Dygnet runt, aldrig lugnt o tyst!
Vi lyckades stå ut och fick alla kattungar sålda relativt snabbt men vi funderade precis i samma banor som du. Det är ju så oerhört jobbigt då man inte får vardagen att fungera för att de små busarna håller en vaken hela nätterna…
Mycket aktivering på eftermiddagen o kvällen försökte vi med men det var nog marginella skillnader måste jag säga…
Du har inget badrum som du kan ha dem på under natten?
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
MEn nu får väl i så fall katthemmet lägga manken till och hjälpa dig? OCh som både du och många andra säger, det är ju dags för permanenta hem åt dessa. MEn så klart, om inget annat finns, så får det väl bli ett nyt kourhem, du måste ju får lugn och ro du med, du har ställt upp och gjort ditt…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
"2 varför klankar du och tar för givet att inget har gjorts?
#0 förstår ditt dillema men ibland så måste man tänka lite mer på sig själv för att orka med och ha 4 vildbattingar fara runt är inte enkelt i en så liten lgh. Så om du inte orkar på grund av sömnbrist så vore det nog bäst att de flyttade till ett annat jourhem i väntan på egna hem.
Oavsett så lycka till, vet ju hur svårt det är att hitta hem till tama katter, värre är det med lite halvskyggingar.
6 Vad menar du med de? Jag bara tala om att det inte är bra att flytta katter för många gånger, Det är synd att sätta missarna i nytt jourhem igen,
Så kan du förklara på vilket sätt jag klankar?
Katthem vet väl att det inte är bra att placera katter flera gånger,
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar
jo, men ibland så har man inget bra val. så är det bara.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#7 Nej, det är ju inte helt optimalt för dem att flytta runt. Därav rubriken "eländiga dilemma".
Till er andra, thanks. Egentligen behöver man nog bara gnälla lite för att orka med ett tag till. Kattungarna är ute på annons, vilket de har varit i stort sett sedan de flyttade in hos mig. Så jag hoppas och önskar att de snart kan hitta permanenta hem, där de får bli ordentligt sociala och trygga. Jag känner ändå att jag har katthemmet bakom mig, blir det helt ohållbart så tror jag att de skulle avlasta mig.
Leka dem trötta kan man ju försöka, men ptja… det hjälper marginellt som Sigriid skrev tidigare. Får testa öronproppar i natt..
Just nu är min halvvuxna egna misse lekledare och springer dem trötta, skönt att man har lite hjälp!
Bah! Det ordnar sig. Bättre att de trängs lite med mig och mina katter än att de är utomhus nu. Här kan man i alla fall sladda på golvet!
Men har du lagt ut egen annons på Blocket?