Min hittekatt
Min lilla katt Silla är från ett djurhem här i Västra Värmland, hennes kompis Stina (syrrans katt) likaså. Silla hade blivit utkastad som kattunge tillsammans med sina syskon. De hade hittats instängda i en kartong då det var vinter och över 20 minusgrader. Jag började nästan gråta när jag hörde om det. Hur kan folk göra så?? Stina hade tillsammans med sina syskon blivit inmurad under en husgrund. Vad tänkte de på?? Men som tur är blev de räddade och så hittade vi dem på djurhemmet för lite mer än 4 år sedan. I början var de lite skygga och Silla är fortfarande skygg mot folk som hon inte känner, fast Stina är tuff och hälsar på alla utom sotaren (som hon är livrädd för). Dessa underbara personligheter och gosiga katter har gjort mitt liv ljusare och jag kan inte föreställa mig att vara utan dem. Jag tipsar alla mina kompisar som ska skaffa katt att skaffa hittekatt. Det finns så många som farit illla tyvärr.
På bilden är det Stina till vänster och Silla till höger.

Underbara katter ni har. Ja visst är det ofattbart hur grymma människor kan vara mot katter. Vi får ofta ta del av likande öden som det du berättat här på Hittekatter. Varje gång blir man lika förvånad och illa berörd.
Du och din syster har gjort en fin insats som adopterat Silla och Stina. Det är även oehört bra att ni tipsar andra om att adoptera katter från katthem.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja, man blir fullkomligt rasande över hur folk kan bete sig mot djur, man läser och hör om den ena vidrigheten efter den andra.. tack o lov att det finns människor som du…o visst är det fantastiskt att få uppleva den tacksamhet som kattena skänker när dom känner att dom utifrån gatan, eller från andra missförhållanden hittat hem…
Önskar dej all fortsatt lycka dina goa missar:-O)
Sidentass
Ja, när jag ser på Silla och Stina så tänker jag ibland på vad som skulle ha hänt med dem om inte djurhemmet räddat dem…och även på att det finns så många fler som behöver hjälp. Det är väldigt bra att det uppmärksammats mer på tv nu i och med programmet "Hitta hem" :-)

Jättesöta är dom. :)
Jag fattar inte heller hur vissa är funtade. Dom tror inte djur har känslor och kan känna ångest eller så är dom bara empatilösa och enfaldiga. Det är nästan så man vill slå i lite vett i deras skallen.

Tyvärr tror jag att empatilöshet blir mer och mer utbredd :(
#5 - Jo, när man ser hur människor behandlar människor så är det inte så konstigt att de är elaka även mot djur.

#3 Det är jättebra att djurhem finns! :D
Har också tagit hand om en katt från ett katthem och man känner sig så glad att hjälpt en katt, och man får verkligen kärlek av den också :D

Väldigt bra slut på en mycket skrämmande sannsaga. Ge dem nospussar. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Klart att djur har känslor, vad tror dom, som misshandlar djur!? :((( Det märker man att djur har känskor. Det märker jag på min Mimmi, när jag ska till veterinären och vaccinera katterna, hon ser så skräckslagen ut stackarn ;( men det är ju bara vaccinering, så sedan får hon ju följa med hem igen :) Så visst har dom känslor, helt klart!
Fina hittekatter du har : Highlandertess :)
Många nospussar till dom!
Tasselitass/
Sessan1