Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 602 ggr
Sidentass
0

ägda eller herrlösa..

I vårt område stöter man ofta på halsbands- ocn namntubsbeklädda katter under promenaderna..trevligt tycker jag att stöta på pälsklädda vänner när man är ute. Men  vid några hus en bit härifrån har jag vid flera tillfällen träffat på ett gäng på tre eller fyra katter, alla utan halsband. Dom är klappbara och ser inte utmärglade ut, pälsarna är fina osv..så man har inte velat trott något annat än att dom har ett hem trots att missarna saknar märkning..

På hemvägen träffar jag på dom igen..mitt i parningsakt!! Suck..var ska det sluta..o tänk om dom nu inte har ägare…..händer att boende står där ute o röker..så nästa gång så är det jag som frågar om dom känner till något om dessa katter…träffar man mitt i prick..dvs att man stöter på ägaren får man försöka att på ett vänligt sätt prata om kastrering..önskar av hela mitt hjärta att dom inte har blivit dumpade..man blir  oroad när man springer rakt på parningsakten  o missarna är omärkta..

Sidentass

CarolaC
0

Är de hanterbara och ser välmående ut har de antagligen hem.

Här där jag bor finns en hel del katter, jag tror inte ens en tiondel har halsband och tvivlar på att speciellt många av dem är märkta.

En av dem hälsade förresten på här idag. Han eller hon lyckades osedd smita in genom dörren när sambon kom hem. Kissen ifråga visste nog inte att vi hade en stor vovve här och jag betvivlar starkt att kissen någonsin vågar sig hit igen. Efter att ha rivit halva köket lyckades den fly ut genom fönstret som vi påpassligt öppnade. Vovven ville ju bara hälsa, men det visste ju inte vår besökare.

/Carola

Lena
0

Vi får hoppas att det finns ägare till katterna. De verkar i så fall behöva sig en lektion i det här med vikten av kastrering. Bra initiativ att prata med dessa grannar som du sett vid platsen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Gå in på www.djurskyddet.se och beställ kastreringsaffischen under material. Sätt sedan upp i området :-). Speciellt där dessa bor. Men prata med grannarna, det är smart. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sidentass
0

#3 den tanken slog mej när jag satt är i soffan..mina skrivare är paj, men jag sänder vidare så får sambon skriva ut från jobbet!

sidentass

vanessa
0

Dessa affischer kan man inte skriva ut. De är i A3 och beställs gratis om det inte är för många. /Vanessa

Sidentass
0

#5 jasså!! Så har jag lärt mej nåt nytt idag med;-) Då beställer jag några! TAck för att du upplyser!

Sidentass

anebit
0

#4, 5, 6   Jag förminskade dem och skrev ut 1 st i A4 format som prov……..Det gick jättebra, blir förståss mindre men passar bättre att sätta upp på en del ställen …..

Men det var    "Älskade Katter Märker Man"…………………….

Hittade inte nån Kastreringsaffisch………………….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Såg nu att de plockat bort kastreringsaffischen. Suck, men det är nog tillfälligt misstänker jag. /Vanessa

Sidentass
0

För ett par år skrev jag ute en bibba från ett annat ställe, minns inte var nu, men det är de suveränt gjorda lapparna där man påtalar vikten av att ta betalt för kattungarna..sommarkatt…m.m. m.m. i morse slog mej tanken att jag ju har den luntan att gå igenom, säkert hittar man passande lappar att sätta upp i området här..

Sidentass

Hawknestgrove
0

Siden, finns inte de grejerna på www.katter.nu?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

#9 & #10 Jag tror det är Kattstatus-kampanjen ni tänker på. Vi har även länken här i Hittekatter i Fokus samt en artikel om kampanjen.

Här är länken direkt till materialet om kattstatus för ett bättre kattliv: Kattstatus för ett bättre kattliv Där finns det färdiga flygblad som det bara är att skriva ut och sedan sätta upp i omgivningen.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

#10 jo, vill minnas att det var där, sen ser jag Lenas länk här ovan, tack för den Lena..går in o kikar nu!

Sidentass