En till!!
http://www.blocket.se/vi/11273098.htm?ca=11_s
Verkar som det är yttligare en människa som har åkt utomlands och lämnat sina katter. Hon hade tydligen en kattvkat men inte nu längre…. 3 missar som sitter ensamma nu… Det ska vara i stockholmsområdet då det var där annonnsen låg. Någon i stockholmsområdet som kanske kan hjälpa 3 missar?
Jag har kontaktat personen via mail. Har bett henne höra av sig för att vi ska kunna hjälpa hennes katter.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har fått vederbörandes adress. Det är i Trångsund.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Var finns katterna nu? I hennes lägenhet?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#3 Det framgår inte riktigt. Eftersom hon söker någon som kan ta hand om dem i sin egen lägenhet är det nära till hands att tänka sig att dessa katter fortfarande finns hos kattvakten som inte längre kan ställa upp. Hoppas det i alla fall så att de inte lämnats vind för våg.
//Lena

Men har du fått svar på mailet, Lena?
#5 Nej inte ännu. Skickade det alldeles nyss. Skriver här i tråden så fort jag hör något. Adressen fick jag fram via Eniro.
//Lena

Okej, men vi får hoppas att hon svarar snart. I och med att annonsen är alldeles nyinlagd.
vilken taskig kattvakt som inte fixar någon annan istället??
Då får ni väl göra som jag. Gå på MOH direkt!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Men hennes katter kanske fortfarande bor hos kattvakten, det vet vi ju inte. Hoppas Lena får svar snart….
Läste annonsen. Men Ok, den peronen verkar vara liiiite mer seriös i alla fall. Hur som helst, så kostar det lite pengar att annonsera på Blocket. Inget framgår heller när och om katterna lämnades ensamma. Vi får bara hoppas, att Lena får svar på mailet. Innan dess så har vi ingenting att gå på.
Har ännu inte fått något svar. Vi får hoppas att kattvakten inte hoppat av med omedelbar verkan….
//Lena
Nä, det hoppas verkligen inte jag heller. Men som sagt, än så länge är det alltför vaga upplysningar för att göra en anmälan. Vi måste ha mer kött på benen.
Jag har fortfarande inte fått något svar på mitt mail. :(
//Lena

Kattpensionat vore nog en bra lösning i detta läge. Beroende på hur länge hon ska vara borta. Så maila henne gärna länkar till olika ställen. Det behöver inte ligga i Stockholm heller. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det här var ju inte roligt för henne att behöva råka ut för. Åtar man sig att vara kattvakt och något händer så måste man väl fixa någon annan. Hur lätt är det för matte som redan befinner sig utomlands.
Hoppas att kattvakten tar hand om katterna tills det löst sig.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
någon hört något?
Jag har fortfarande inte fått något svar på mailet. Ringde även hennes mobil och talade in ett meddelande. Det är bara att vänta och hoppas hon svarar.
//Lena
Nu har tjejjen svarat. Situationen är inte lika akut som den var i den andra tråden (Västerås). Katterna är inte utan tillsyn, fast just nu befinner sig de båda kissarna hos olika kattvakter vilket inte känns bra då de är så beronde av varandra. Om ca två veckor kommer de att flytta hem och få tillsyn tillsammans i sin vanliga lägenhet.
Jag gav henne länkar till två kattpensionat i Stockholmsområdet. Rådde henne även att ha katterna tillsammans. Att kattvakten bör komma två gånger per dag och stanna en stund med tanke på att det är så lång tid. Annars att försöka hitta kattpensionat.
//Lena
Pust!!!!!! Tack LEna!!!!! Puss på dig!

Vad bra Lena! Vi får hoppas att hon svarar även på detta mail, så att vi får veta hur det går.
#20 & #21 Tjejjen verkade bry sig om sina katter och hamnat i en knipa som hon inte kunnat förutse. Jag tror inte vi behövr vara oroliga.
//Lena