Behvöer svar.
Pappa reser bor en vecka den 6 maj och jag ska då passa zorro hos mig. Han är ju van att gå ut, hur blir det nu när jg bor i lägenhet?Hn kommer ju klättra på väggarna. Pappa funderar också på kattpensionat, fast då är väll han också instängd?

Du kan inte släppa ut honom hos dig för då kommer han garanterat att försvinna eftersom han inte är hemma där. Antingen får du bo hos din pappa den veckan så han kan få gå ut eller så får han vara inne. Många kattpensionat har rastgårdar till katterna så de får liksom en egen liten täppa utanför buren så det kan ju vara värt att kolla upp.
Fast jag tror det går nog bra för honom att vara "instängt" i en vecka. Han känner ju dig. Tar med lite saker han känner - typ sovkudde. Försök att vara hemma mycket och sysselsätta honom. Kanske en utsiktsplats vid fönstern. Lycka till!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
En vecka? Då får han tåla sig! Katten, alltså…Ok, han kanske kommer att bli lite orolig, men har han tillräckligt att göra, så blir det kanske inte så farligt. Håller med Gubben, absolut inte gå ut själv! Ta en koppelpromenad i stället varje dag, om han accepterar det! Sen finns det som sagt pensionat eller alternativet att du bor där.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Säger som de andra redan sgt (skrivit) en vecka klarar alla katter av att vara inomhus. Bättre det än att han springer iväg. Dessutom känner han ju er vilket underlättar betydligt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
har ngn av er haft er katt på pensionat?

#5 ja, jag har haft två katter på pensionat, det fungerade alldeles utrmärkt, visserligen hade dom då sällskap av varandra i samma rum, dom hade möjlighet att gå ut i rastgård osv..
När det gäller din pappas misse..är det bäst att han får vara inomhus, annars finns risken att missen försöker sig på att leta hem, och då finns farorna därute..trafiken, vilsegång..osv…
Vet inte om katten är van vid att gå i koppel, isåfall är ju det en lösning…
Sidentass