Agria samlingsavtal
Är det någon som vet vad samlingsavtalet innebär? På Agrias hemsida står att man kan få rabatt om man tecknar 3 katter eller fler hos Agria, att de kan ha olika individuella försäkringar och "kontakta oss så berättar vi mer". Ingen övrig information. Är det bara en rabatt rätt och slätt eller finns någon hake?

Jag har samlingsavtal för alla mina 4 katter. Det innebär liten rabatt och en och samma faktura en gång om året. Lite lättare att hålla ordning tycker jag.
Minns dock inte om det fanns andra fördelar.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Vet du om man måste betala en klumpsumma? Ingen månadsbetalning?

Man kan betala för kortare perioder men då lägger dom på en summa, d v s faktura en gång/år är billigast.

3 katter= 20% rabatt. Betalar via autogiro varje månad. Känns inte så smärtsamt i plånboken då.
det är bara en rabatt alltså? inga reservationer vid smittsamma sjukdomar eller nåt sånt? då förstår jag inte att de ens frågar om man vill ha den, då vill väl alla ha den som uppfyller kraven? 
#4: Är du säker på att det är 20% för 3 katter? Har 3 katter försäkrade hos agria, och har för mig att jag bara får 15 % rabatt i samlingsavtalet. Plus kattungerabatt och id-märkning för en katt.
Har för mig att 20 % gäller vid 4 katter, då en av katterna av misstag blev dubbelförsäkrad, vilket då först innebar denna rabatt. Kanske inte gör så många slantar, men nyfiken på att veta vad som gäller =)
Har nyligen fått samlingsavtal och ser inga nackdelar med det. Verkar smidigt att ha kattförsäkringarna samlade tillsammans.

Jag har 20% på fyra katter.
Det är inget du behöver be om egentligen, har du tillräckligt många katter försäkrade hos Agria så får du den rabatten automatiskt.
Bara fördelar och inte minsta lilla hake
Varje katt har sin individuella försäkring och du får rabatt för att du "är trogen" mot Agria.
Tips är att skaffa ett personligt ombud, vi har halverat våra försäkringskostnader tack vare vårt ombud.
och kolla om du är med i någon kattklubb, då har du 10% till. Om kattklubben är ansluten. Jag är med i Jämtkatten, och har 10% bara för det plus 205 på 4 katter. Betalar en gång om året. För har man autogiro och betalar varje månad, så blir det dyrare. hellre då att ha ett litet sparkonto för katterna som man använder. I alla fall så är Agria och Länsförsäkringar dyrare om man har autogiro varje månad. Det är ju liksom samma bolag….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
tack! jag hade inte råd att ta en klumpsumma när jag försäkrade två till så det fick bli månadsvis, men det var bara ungefär 25 kr dyrare eller något sådant, en helt överkomlig summa. jag får höra av mig till Agria och se vad samlingsavtalet innebär.

Jag har mina sju försäkrade hos Agria, och betalar via autogiro en gång i månaden. Men i och med att jag har så många katter så har jag den högsta självrisken.