Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2874 ggr
[fannyerika]
2011-01-08 13:02
0

tack till alla underbara

Jag ville bara berätta hur glad jag är, att jag åkte till djurhemmet för ca två år sedan. Glad

För ca två år sedan köpte jag en liten liten jätte skygg kattunge på ett djurhem. Hon hade hittats tillsammans med en död kattunge utomhus, helt lämnad. Hon var så skygg att man inte kunde röra henne, utan hon bara låg under soffan hela tiden. Jag försökte och försökte få henne tam, men ingenting fungerade.

Efter några veckor började hon söka kontakt med mig, liksom hon vågade komma fram när jag hällde upp mat, och städade kattlådan. Och på det sättet bildade vi en sorts kontakt. Ju mer tid som gick ju tamare blev hon, men allt var tvungen att vara på hennes villkor. En dag för ca 1 år sedan hoppade hon upp i soffan där jag satt och lät mig klappa henne. Jag var överlycklig, och hon förstod att jag var snäll.

Efter den gången i soffan har det inte vart något problem med att klappa henne, Jag tycker att hon är världens underbaraste katt. Hon älskar att sova i sängen, bli klappad, bli buren och bli lekt med. & jag är så himla glad över att hon fick en chans. det verkar nästan som att hon är tacksam för det jag har gjort till henne.

jag skulle aldrig kunnat ha en sån här bra kattkompis om det inte vore för alla snälla människor som hjälper till med att ge alla katter ett bra liv.

Tack alla som försöker och kämpar varje dagSkrattande

Tizzla
2011-01-08 17:37
0

Vilken solskenshistoriaGlad Tack till dig för att du gav henne en chans att bli din vän!

[fannyerika]
2011-01-08 17:39
0

det är nog ett av mina bästa beslut som jag har tagit FlörtGlad

annebeate
2011-01-08 17:48
0

Vilken lycka för din lilla kisse att du kom i hennes väg.Glad

Tizzla
2011-01-08 17:48
0

Ja det förstår jag…det är helt fantastiskt att få vara med om den förvandling som sker…även om det ibland tar tid.

Josefa
2011-01-08 17:56
0

Tänk om fler människor hade kunnat vara som du , och gett dessa blyga kissar den tid de behöver för att känna sig trygga.

Lena
2011-01-08 18:21
0

Jättebra att du berättar din fina historia för oss här på sajten. Den här typen av solskenshistorier betyder mycket både för oss om redan är engagerade (vi kan aldrig få nog av dem), men också för  alla dem som inte riktigt vågar eller inte tror att det går att få en skygg katt att lita på människor.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[fannyerika]
2011-01-08 18:31
0

Jag var en av de som inte trodde att det skulle fungera från början, men jag läste på mycket, och jag har stor kattvana. Så jag gav det ett försök.

Jag bor idag med 6 katter. & jag vet att det är många som tänker ojj vad många. Men alla är huskatter som jag har hjälpt eller tagit hand om, och alla är steriliserade och kastrerade. De är både inne och utekatter, och de bästa dom vet är att mysa i soffan. Utomhus har katterna också en uppvärm sadelkammare att gå in i. Med mat och sängar, (ex om det skulle bli dåligt väder när jag inte är hemma o.s.v)

Mina katter går väldigt bra ihop, och det känns nästan som att dom är en egen liten familj.  Glad